Kisalföld logö

2017. 07. 23. vasárnap - Lenke 20°C | 33°C Még több cikk.

Felújítják a 83-as főutat Pápa és Győr között

Felújítják a 83-as főút Pápa és Győr közötti 37 kilométeres szakaszát - tájékoztatta az MTI-t a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) hétfőn.

A közlemény szerint a beruházás keretében uniós szabályoknak megfelelően erősítik meg a burkolatot, így a 11,5 tonna tengelyterhelésú járművek számára is alkalmas lesz. A településeket elkerülő utak és kerékpárutak épülnek, illetve a Pápai Bázisrepülőtér is könnyebben lesz megközelíthető. A beruházás nyomán gyorsabb és biztonságosabb lesz a közlekedés Pápa és Győr között, valamint az M1-es autópályát is gyorsabban lehet elérni dél felől.

Az eredményes közbeszerzési eljárást és elfogadott megvalósíthatósági tanulmányt követően megindulhat a tervezés, a kivitelezés legkorábban 2016-ban kezdődhet meg a Új Széchenyi Terv keretében, az Európai Unió támogatásával és az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával.

Olvasóink írták

  • 19. macizoli 2013. április 23. 12:38
    „Az első akkor is a mélygarázs lesz ha a fene fenét eszik akkor is!
    AZ út ebben a negyed században úgysem készül el! Ezt borítékolni merem. Ha nem nekem lesz igazam és még akkor élek. Vállalok egy <moderálva>be rúgást a győri városháza előtt!!!”
  • 18. Győri_Polgárok 2013. április 23. 11:54
    „Az eredményes közbeszerzési eljárást és elfogadott megvalósíthatósági tanulmányt követően megindulhat a tervezés, a kivitelezés legkorábban 2016-ban kezdődhet meg.............
    Olvasni kell a sorok között: óvatos fogalmazás: legkorábban :-)
    Kezdődik a választási kampááááány!!!!!!!!!!!!! Pár hét múlva a képviselők kommentálják majd a hírt és
    nemsokára bejárás, találkozó a polgármesterekkel, fórum stb. lesz, a kampány forgatókönyve ugyan az, mint 4 éve!!!
    És ezt még mindig bekajálják sokan.....”
  • 17. Győri_Polgárok 2013. április 23. 11:05
    „Türelem, türelem rózsát terem................................

    7. Hedon 2013.04.22. 18:27
    Szegény ember, aki ígérni sem tud....Kara Ákos lobbiereje nulla, közmunkát szerez, de csapból is "47ezres" közmunka folyik, amúgy is ebben az országban.
    Kara Ákos nem intézi pl: Tét felé járva: áll az iskolaépítkezés közel 1 éve, közel 2 éve nem tud kinyitni a Gyógyítóház..........
    Az út is rossz állapotú, de akkor még nem voltatok a 44-es némely szakaszán: kocsival olyan, mintha vonattal mennél, ha letérsz a nyomvályúból, akkor kisiklolttál, a megyében a Sopron felé tartó "főút" is szégyen 30 év magyar szégyene........”
  • 16. Mankapunka 2013. április 23. 01:35
    „umberto

    Akkor nézz meg egy túlméretes árúkat szállítmányozó cég honlapját, hogy mivel dolgoznak, és milyen dolgokat szállítanak.
    Aztán majd rájössz, hogy mit írtam.

    Ezt az utat nem azért építik, hogy te Tétről bejárj az ódiba a kis 1 tonnás kocsiddal.”
  • 15. Dudus51 2013. április 22. 22:58
    „A Boeing C-17-esek pápai megjelenése óta, tehát minimum 2009 óta téma a 83.sz. út átépítése. Azt tudjuk, hogy Tétet el fogja kerülni az új út, azt is tudjuk, hogy Győrszemerét nem. Már eltelt négy év, még várni kell a kezdésre három évet...”
  • 14. oPTiKa 2013. április 22. 21:35
    „11, nézd meg, hány tengelye van egy 40 tonnás kamionnak, aztán oszd el a 40-et a kapott számmal.

    amúgy én sem értem, mitöl lenne biztonságosabb? most egy csomóan közlekednek rajt 120-140-es tempóval, ha nem lesz még plusz sáv, akkor nem lesz biztonságosabb sem...”
  • 13. urbaniastapista 2013. április 22. 21:24
    „Remélem, a településeket nem kerülik el itt is a kerékpárutak, mint az Aranyhal étteremhez vezető, közpénzből épített esetében.”
  • 12. orbison 2013. április 22. 21:16
    „Tök jó.. kicsit OFF leszek, de miért nem a 86-ossal foglalkoznak inkább?! A Győr-Pápa Szakasz a Szilsárkány - Beled szakaszhoz képest Deutsche Autobahn....”
  • 11. umberto 2013. április 22. 21:12
    „"6. Mankapunka 2013.04.22. 16:08

    Kevés lesz a 11,5 tonnás tengelysúly, mert a harckocsikat nem mezei 40 tonnás kamionokkal szállítják."

    Miért? A 40 tonnás kamionnak mennyi a tengelynyomása?”
  • 10. arrabonem 2013. április 22. 21:07
    „Kezd matekpélda hangulata lenni a dolognak:

    Ha valamiről 2011-ben azt ígérték, hogy 2015-re kész lesz, majd ugyanerről a valamiről 2013-ban kijelentik, hogy 2016-ban kezdik el megvalósítani, akkor:

    a.) Mi fognak hazudni 2020-ban?
    b.) Mi lesz az egészből 2050-re?
    c.) Kapnak-e valami büntetést azok, akik nem mondtak igazat nekünk?”
  • 9. urbaniastapista 2013. április 22. 21:01
    „#7.
    A "keleti szutyok"-nak nevezett szorgos dolgozók a térség motorjai. Nélkülük nem lenne elég munkáskéz, nem bővülne a térség gazdasága. A 83-as nagyon kínos. Szinte havonta van halálos baleset, amiben többnyire komoly szerepe van a keskeny és kátyús útnak. Közben már építik a töredék ekkora forgalmú, sokkal jobb minőségű főutat Marcali és Nagyatád között.”
  • 8. Láng_Vince 2013. április 22. 20:22
    „Esetleg nem csak simán a burkolatot kellene felújítani, hanem pár kanyart lefaragni. Attól még nem lesz gyorsabb, hogy zötyögős úton megyek 40-el vagy simán. Ameddig nem lehet normálisan előzni, elférni nagyobb járművekkel is, addig nem remélek érdemi változást. Amúgy is agyrém, hogy az erdő közepén kanyarog az út a kisALFÖLDÖN...”
  • 7. Hedon 2013. április 22. 18:27
    „#5. ZéZé
    Csatlakozom hozzád. Itt valami óriási mellébeszélésről van szó amihez az újságírók
    is nem tudni miért de még asszisztálnak is.
    Íme két link:
    http://www.kisalfold.hu/dunantul/mar_biztos_2015-ig_elkeszul_a_83-as/2206480/
    Ennek vastagon szedett bevezetőjében:
    Már biztos: 2015-ig elkészül a 83-as.
    A 83-as főút felújítása és a településeket elkerülő új szakaszok 2015-ig el kell hogy készüljenek - ez hangzott el a szerdai pápai tájékoztatón

    Kicsit későbbről, 2011 áprilisában:
    http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/83-as_fout_10_milliardba_kerulhetnek_a_telepuleseket_elkerulo_uj_szakaszok/2213494/
    Eltelt két év és most már nem az átadást ígérik 2015-re hanem hogy elkezdődik 2016-ban.

    Ez szégyen és gyalázat. Kiderült hogy kara Ákos lobbí ereje a nullához konvergál.
    Persze M43-as és M35-ös kísértet autópályákra és az M6-os szellem autópályára
    azonnal volt és van pénz most is.
    Nyugat-Magyarország csak akkor számít, amikor be kell fizetni az adókat,
    vagy amikor be kell fogadni a keleti szutyokból az áttelepülőket.”
  • 6. Mankapunka 2013. április 22. 16:08
    „Kevés lesz a 11,5 tonnás tengelysúly, mert a harckocsikat nem mezei 40 tonnás kamionokkal szállítják.”
  • 5. ZéZé 2013. április 22. 15:40
    „Hát "ezt a cikket" már olvastam valahol. Úgy kb 4 éve.
    http://www.kisalfold.hu/belfold_hirek/meg_sehol_sem_tart_a_83-as_felujitasa/2109823/
    83-as főút - Még a tendert sem írta ki a kormány a 83-as főút Győr és Pápa közötti szakaszának felújítására - állítja a Magyar Nemzet.
    MTI - 2009.08.06. 06:45.
    persze itt a Kisalföldön.
    Azóta is volt róla szó persze, 2011-ben is. A hitegetésen kivül, azt is jó lenne megtudni, hogy mi történt ( avagy mi nem, ezalatt a 4 év alatt ) ?! Reméljük út is épül egyszer!!!”
  • 4. Leopold 2013. április 22. 15:15
    „Nem kell izgulni,nem kell kapkodni!

    Ha olyan gyorsan épül és készül el,mint a Győr-Pápa vasút villamosítás......na,akkor annyira ne örüljetek.”
  • 3. mecsoka 2013. április 22. 14:28
    „Azért várnak vele 2016-ig, h addigra az egész egy nagy kátyú legyen és a régi aszfalt felbontásával már ne kelljen bajlódniuk.”
  • 2. urbaniastapista 2013. április 22. 13:46
    „Legyen mielőbb rendes út.
    Kár, hogy csak most kezdik el tervezni, azt, amit már félévente vagy tízszer megígértek, hogy építjük.”
  • 1. tradermike 2013. április 22. 13:26
    „Dejódejó! Végre látom, mire megy a teljesítményadónk! Igaz, 2016-ig még eshet eső, fújhat szél...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Akrobatikus labdazsonglőr varázsolt! - videó, fotók

Szombat délután minden órában akrobatikus labdazsonglőr tartott bemutatót a győri Mobilisnél. Videón a FaceTeam látványos produkciója! Tovább olvasom