Kisalföld logö

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Farugós matrac, hibridautó - magyar csúcsfejlesztések

Sikeres fejlesztéseket nemcsak csúcstechnikát alkalmazó nagy cégek tudnak megvalósítani. Nyugat-Dunántúl kisebb vállalkozásai bizonyítják ezt az állítást.


Energiatárolós farugós matrac

Bősárkányban, a Bio-Textima Kft. kifejlesztette a VitalWood - energiatárolós farugós matracokat. Ezek igazi kuriózumok: összetevői egyrészt maximálisan megfelelnek a környezetbarát gyártási és újrahasznosítási elvárásoknak, másrészt testkövetési pontosságuk és tartósságuk messze meghaladja a matracgyártásban jelenleg alkalmazott anyagokét.

Vörös Gyula, a cég ügyvezető igazgatója a matracok élettartamával kapcsolatban elmondta: a fárasztási vizsgálatok bizonyítják az időtállóságot. A nagy mennyiségű terheléses teszt során alig változott valamit a matrac állapota, így az örökéletű garancia kiadásán is gondolkodnak a fejlesztők.

Egy VitalWood matrac minta keresztmetszete.
Egy VitalWood farugós matrac keresztmetszete.

AZ INNOREG pályázat segítségével végrehajtott fejlesztés célja egy olyan
bioágy-rendszer kialakítása, amely a ˝hagyományos˝  fémrugós matracok
fiziológiáját úgy valósítja meg, hogy mindeközben mentes a káros mágnesesterektől.

A VitalWood matracokban személyre szabott, az egyéni elvárásokhoz igazodó komfortrétegek fogadják az emberi testet. Feladatuk, hogy a test súlyát a matracmag felé közvetítve megakadályozzák a magas nyomású pontok kialakulását, védjék az ízületeket.


Tejfeldolgozás és turizmus - a kettő összekapcsolódhat

Szalafőn az INNO-FOOD Élelmiszeripari és Innovációs Kft. Őrségi Tejüzemben a tradicionális őrségi tejtermelésre építve, a legmodernebb körülmények között állítják elő a korszerű és egészséges tejtermékeket.

Móricz Sándor, az INNO-FOOD Élelmiszeripari és Innovációs Kft. ügyvezetője arról adott tájékoztatást, hogy a tejfeldolgozással kapcsolatos innovációt a turizmusfejlesztéssel is szerette volna összekapcsolni, ezért nagy méretű ablakokat építettek be, hogy az arra járók bepillantást nyerhessenek a gyártási folyamatokba.

Ugyancsak a turizmus fellendítése érdekében a létesítmény emeleti részén oktató-konferencia termet helyeztek el, az üzemtől néhány méterre pedig panziót építettek a tréningezni érkező csoportok elhelyezésére.

A több lábon álló innovatív vállalkozás vezetője arra is kitért, hogy az üzletfejlesztés során fontosnak tartották a saját, egyedi brand kialakítását, azalapos piackutatást, amelynek sikerét mutatja, hogy immár 45 helyre szállítanaka térségben, s már szlovén partnerük is akad.

A 100%-ban magyar tulajdonú tejipari vállalkozás célja, a természettel harmóniában előállítani a tejipari alapélelmiszereket - tejföl, tejszín, túró - és az igazi termékkülönlegességeket, az Őrségi Rögöst és az Őrségi Vitált.


Hét év kitartó munka, krízisek és sikerek: megszületett a SOLO

Az ANTRO Csoport őriszentpéteri létesítményében Hivessy Géza tájékoztatott a hibrid meghajtású járművel fejlesztésével foglalkozó társaság törekvéseiről.

Mint elmondta: hét év kitartó munka, krízisek és sikerek nyomán 2008 tavaszára készült el első koncepció járművük, az alternatív és megújuló energiájú hajtásmódokat ötvöző SOLO. A sikeres hazai bemutatkozás nyomán 2008 őszén a Párizsi Autószalonra is kijutottak, melynek révén széles nemzetközi ismertségre tettek szert.

Az első magyar fejlesztésű hibridautó, a SOLO. Fotó: Hajdú D. András  [origo]
Az első magyar fejlesztésű hibridautó, a SOLO. Fotó: Hajdú D. András [origo]

Az eltelt időszakban jelentősen továbbfejlesztették az autókoncepciójukat. Közben egyértelművé vált számukra, hogy egy kisebb volumenű fejlesztéssel jóval könnyebb a piacra lépni. Így került előtérbe a SOLO technikáján alapuló MOVEO, egy bőrönd méretre összecsukható pedálos-elektromos hibrid robogó. Ez a projekt egy közbülső lépcsőfokot jelent a SOLO autócsalád megvalósítása felé.

A MOVEO fejlesztése időközben megelőzte a SOLO-t: 2009 végén befektetői tőkéből valósult meg a második, már működő prototípus. Jelenleg a továbbfejlesztéshez, a gyártás előkészítéséhez és a szériagyártás indításához keresik a befektetőket, s kiegészítő támogatásokat a tervezett 2011. évi induláshoz.

Győrffy Orsolya, a cég üzletfejlesztési vezetője elmondta: a sorozatgyártás elindításához 4 millió euróra lenne szükség. Alapvetően olyan befektetőt keresnek, aki partner lenne abban, hogy a robogó gyártása Őriszentpéteren, a volt cipőgyári épületben legyen, így ugyanis 90 környékbeli embernek biztosíthatnának munkát.


Hogyan tudunk dartsot játszani egy futballkapuval? A válaszért kattintsanak ide >>


A fejlesztéseket a ˝Nyugat-Dunántúli Innovációs Kampány˝ keretében, a Zalai MegyeiVállalkozásfejlesztési Alapítvány és a Pannon Novum Nonprofit Kft. szervezésében ismerhettük meg.

Olvasóink írták

  • 3. krieghofnyuszi 2010. október 23. 14:23
    „Remélem elérhető áron lehet majd a matrachoz,és a kocsihoz is hozzájutni...”
  • 2. janus 2010. október 23. 12:00
    „mert lenne marha nem nez ki ez rosszul”
  • 1. Révfalusi-szúnyog 2010. október 23. 10:37
    „Nagy marha lesz, aki ennek az ,,autónak" a sorozatgyártására négymillio eurót ad.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Két születésnap októberben

"Az '56-os forradalom kirobbanásakor mindenki szabadulni akart a kiszolgáltatottságtól. Elbuktunk, de tettünk formálta a világpolitika alakulását." Tovább olvasom