Kisalföld logö

2017. 11. 24. péntek - Emma 3°C | 9°C Még több cikk.

Előzni tilos! – kamionok az autópályákon

Győr - A kamionok előzési tilalmának több autópálya szakaszra kiterjesztését szeretné elérni a Fidelitas győri szervezete. Ezért egy hónapja levélben fordult a közlekedési miniszterhez.
A levélre választ is kaptak, amiről tegnap sajtótájékoztatón beszélt Radnóti Ákos, a Fidelitas győri elnöke.

A szaktárca Győrbe küldött levele szerint 2008 márciusában az M1-es autópályán Tatabánya-Óváros csomópont és az M0 csomópont között három szakaszon, összesen 33,6 kilométer hosszban és az M3-on Gödöllő és Budapest között vezették be a teherforgalom előzésének korlátozását a közlekedésbiztonság okán.

Azt a tájékoztatás szerint kedvező társadalmi fogadtatás kísérte és a szakmai tapasztalatok is pozitívak voltak: a forgalomáramlás egyenletesebbé vált, a haladási sebesség 3 százalékkal nőtt, a felére, 4-6 százalékra csökkent a belső sávban haladó tehergépjárművek száma.

Ezért 2009 tavaszán kiterjesztik a korlátozást az M1-en az M1-M7 csomóponttól Tatabánya-Óvárosig, az M3-on Budapest Szentmihályi úti csomóponttól a Gödöllő-Vác csomópontig, az M7-en az M1-M7 csomóponttól a Pusztazámor-Sóskút csomópontig és a székesfehérvári elkerülő szakaszon az 57-es és a 64-es kilométerszelvények között.

Azonban amiért Radnótiék legfőképp lobbiztak – hogy ez az M1-en Budapesttől Győrig és Győrtől Budapestig is érvényben legyen –, csak részben valósult meg.

Szakács Imre országgyűlési képviselő megjegyezte: nem érti, hogy ha hasznos ez a fajta korlátozás, ha jók a tapasztalatai, akkor miért nem vezetik be Győrtől Mosonmagyaróvárig is, Hegyeshalomig, sőt egészen az országhatárig.

Olvasóink írták

  • 3. thermoline 2009. április 23. 07:46
    „Szeretném kérni ezúton is minden kamionostól,hogy jobban figyeljen oda mikor előzi a másik társát,és tegye ezt úgy,hogy lehetőleg ne féktávhatáron és mondjuk kanyarban vágjon ki a másik autó elé és megkezdve ezzel a másik előzését 0.002km/h sebesség külömbséggel.Persze mint mindenben,tisztelet illeti meg a kivételt.
    A másik gondolatom,ha elektronikusan limitálva van a sebesség akkor hogyan tud az egyik teherautó gyorsabb lenni a másiknál?Akkor egyáltalán miért van szükség tiltó táblára?IFÁt már nagyon nem látni a pályán.Mert ugye az érthető lenne ha emiatt kellene 1 egész kamionsornak torlódnia és ez hatalmas bosszúságot okoz.Még saját maguk között sem viselik el az 1-2 km/h sebességkülömbséget.Inkább hosszan tartó előzgetésekbe kezdenek amivel viszont sokaknak okoznak bosszúságot.Főleg ha váratlanul teszik.Egyetértek az előzési tilalom táblával.Ha elektronikusan limitálva van a sebesség és hitelesített a tahográf akkor nincs mitől tartania egyetlen kamionosnak sem mivel mindenki 89-el fog közlekedni egységesen.Így nincs probléma.A minimális eltéréseket meg lehet korrigálni szép türelmesen.Hiszen ez a dolguk és szakmájuk.”
  • 2. tgkv 2009. április 22. 17:39
    „Tisztelt Szakács úr!Kérem ngedjen meg nekem egy kérdést.A kamionsofőrök szemszögéből is végiggondolta valaki ezt a szabályozást?Németországban ,hollandiában,belgiumban ez a korlátozás csak a csúcsidőre vonatkozik.Ezt a problémát egy kiegészítő táblával hidalták át.Tudom ehez magyarországon modositani kell a kresz-t.Nosza rajt ezért fizetjük önöket.Továbbá javasolnám még a szgk.-k és mkp-k sebességének elektronikus korlátozását 140km/h sebességhatárnál.Ez tgk-nál jelenleg 89km/h.Javasolnám még a vezetési idö korlátozását szgk-nál is.Ez kamionnál napi 9h.Esetleg meg lehetne még vizsgálni a rendelkezésre álló parkolók számát is. Köszönöm.”
  • 1. MTT 2009. április 22. 13:19
    „Na ez megint a végtelen történetek egyike...Előzni tilos kamionnal? Soha nem lesz betartatva ez a szabály. Maguktól meg evidens, hogy nem fogják.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bringapolisz, bringapolisz Győrben a hétvégén!

Győr - Vasárnap indul a hetedik győri kerékpáros felvonulás. Terjesszétek az igét minden fórumon,… Tovább olvasom