Kisalföld logö

2018. 06. 22. péntek - Paulina 16°C | 29°C Még több cikk.

Elkezdték a Kossuth-híd átépítését Győrben - képriport

A révfalui hidat 87 millió forintból fejlesztik. A munkálatok várhatóan november közepére fejeződnek be. Az ígéretek szerint így könnyebb lesz minden közlekedőnek az élete a hídon.
Mint arról korábban beszámoltunk, a beruházásra azért van szükség, mert Somogyi Tivadar alpolgármester szerint "katasztrofális a Kossuth híd forgalomáteresztő képessége, ezért szét kell választani a kerékpáros, a gyalogos és az autós közlekedési sávokat".

A közlekedésbiztonságot javító kerékpárhálózat-bővítés mellett szól az is, hogy a szóban forgó útszakasz egy nemzetközi kerékpáros-nyomvonal része.


Elkezdték a Kossuth-híd átépítését Győrben - fotók: Cseh Róbert.
A tervek szerint a belváros szimbólumának is tartott híd Dózsa György rakpart felőli oldalán létesülne a kétirányú kerékpárút, míg a Kálóczy tér felőli oldalon csak gyalogosok közlekedhetnek.

November közepére várhatóan kiderül, hogy a megújult "révfalusi hídon" mennyiben változott és főleg menyivel lett jobb a közlekedési rend.

Olvasóink írták

  • 12. urbaniastapista 2011. szeptember 20. 19:53
    „#11
    Igen, ezért van az, hogy állami pénzből össze-vissza építik elkerülő utakkal a szentiváni határt, itt belül a pór városlakóknak meg egy szimpla híd is évszázados siker.”
  • 11. Hedon 2011. szeptember 20. 18:31
    „# nagy971103

    Persze aztán az építési forgalommal agyonvágni az egészet:)
    Városon kívüli elkerülő építése állami feladat. Ha arra várnánk
    akkor még pár évig nem lenne Jedlik hidunk.
    Egyébként több rokonom is él Szigetben, ők nagyon örülnek
    hogy 3-4 perc alatt vannak pl. a Teleki utcában. Ezt korábban el sem tudták
    képzelni. Volt amelyik már nem is hitt benne hogy ezt még valaha megéri.

    Az állami vezetők szemében Győr mostohagyerek volt Balogh Jóska
    idejében is (pl. Baross híd átépítése felújítása) és sajnos Borkai Zsolt
    sem fog tudni pénzt lobbyzni ugyancsak Baross híd vagy pl. a 82-es új bevezetőjére.
    Lobbyereje az AUDI-nak van. Nélkülük le lennénk ejtve.”
  • 10. nagy971103 2011. szeptember 20. 17:32
    „#9 Hedonnak:

    Kérdezzél meg Szigetieket is, hogy mennyire örülnek a Jedlik-hídnak!

    Megjegyzem előbb az utakat kellett volna rendbe tenni Szigetben és Révfaluban, csak után megépíteni a Jedlik-hidat. És mikor mindez megvan, akkor lehetett volna a Dunakapu teret bolygatni. Sőt az egész előtt egy rendes elkerülőutat kellett volna csinálni a városon kívül!”
  • 9. Hedon 2011. szeptember 20. 16:33
    „#7

    Szigetből és Újváros jelentős részéből közvetlenül
    lehet autózni Révfalu vagy Gyárváros irányába szerintem
    óriási előrelépés. A beruházásnak ez volt a fő "motívuma"
    Az hogy a híd megépültével pl. Marcalvárosból az Egyetem felé
    érdemesebb a Jedlik hídon át közlekedni az pedig egy járulékos plusz.
    Elég rövid látásra vall ha egyesek a Jedlik hídtól a Kossuth híd forgalmának
    teljes kiváltását várták. Mindenesetre jól látszik, hogy a Jedlik híd vastagon
    beváltotta a hozzá fűzött reményeket.”
  • 8. urbaniastapista 2011. szeptember 20. 14:15
    „#6.
    Lesz.
    Már én is unom magamat, de megint ideírom, hátha ..
    Az egész világ másfelé megy, mint a győri városvezetés. Világszerte megbecsülik, védik és pihenő-sportoló területté változtatják a városi vízpartokat. A rakparti utakat mindenfelé felszámolják, hogy ne vágja el a folyópartot a várostól, itt meg ez van. Sokszor gondolom, hogy ennél már nem lehet sötétebb, de sajna mindig tévedek.”
  • 7. bn 2011. szeptember 20. 12:24
    „Szerintem ezt akkor kellene megköszönni, ha nem lenne Jedlik-híd.
    Mert így egy kicsit vicces, hogy megépítünk egy vadi új hidat, titkon remélve kiváltsa a Révfalusi híd forgalmát, majd ha kész van, akkor átépítjük a régi hidat is, gépjármű forgalmat a rakpartra levíve. Valamelyik felesleges.”
  • 6. ombi 2011. szeptember 20. 12:08
    „Sajnos az a baj, hogy ez a szélesítés szükségszerű folyománya annak a (szerintem) rossz gondolatnak, hogy a forgalmat leviszik az értékesebben is kihasználható partra.
    Eddig a hídról a belváros felé lendülettel lejövő biciklik csak olyan úttal találkoztak, ami alá volt nekik rendelve. A kanyarodó védett útvonal problémaköre még a jogosítvánnyal a zsebükben vezetőknek is komoly gond ( pl. belváros felől a Töltésszer utcán a kekszgyárnál egyenesen haladók közt alig látni olyat, aki jobbra indexel), ha ezt a "bonyolult" feladatot adnák a híd nyugati oldalán a Jedlik utca felé tartó képzetlen bicikliseknek, sok összetűzés adódna. Ráadásul itt a balra kanyarodás szabályait kéne alkalmazniuk, miközben egyenesen haladnak tovább. Tényleg az egyetlen megoldás erre a suta forgalmi helyzetre az, hogy a híd keleti oldalára viszik a kétirányú bicikliforgalmat.
    De mi lesz, ha áradás miatt lezárják a rakparti utat? Merre fog akkor haladni a gépjárműforgalom? Tudja itt valaki?
    Mégis lesz egy akkora út a Dunakapu téren, ami képes elvezetni a híd teljes gépjárműforgalmát?
    Akkor viszont...”
  • 5. T_McVay_01 2011. szeptember 20. 10:40
    „Szerintem pedig ez a fejlesztés teljesen rendben van.
    Más kérdés hogy az indoklás erősen sántít.
    A révfalusi híd forgalma ugyanis a Jedlik híd átadása óta
    jelentősen csökkent. Aligha hiszem hogy a Jedlik híd forgalma
    tavaly óta a semmiből keletkezett.
    Egyszerűen arról van szó hpgy ez a fejlesztés szervesen kapcsolódik
    a Dunakapu tér átépítéséhez. Amivel egyébként szintén egyetértek.

    Akit érdekel:
    http://kepfeltoltes.hu/110914/kossuth_hid_terkep_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    Igazán fullos megoldás persze az lett volna ha a kifolyás felöli oldalon
    is épülhetett némi gyalogos rész is a kétirányú kerékpár sávok mellett.
    De ez már lehet hogy nem fért volna bele a híd asszimetriájába, vagy túl sokba került volna. nem tudom.

    Viszont türelmes vagyok és november közepére lesz az új Jedlik Ányos
    utcánk, egy szélesített révfalusi (Kossuth ) hidunk, átadásra kerül a
    rakpari új utunk és elkészül a Rónay-Szövetség-Hédervári úti körforgalom is.

    Köszönet ezért a beruházásokért.”
  • 4. Oreg35 2011. szeptember 20. 09:39
    „Sajnos itt minden észrevétel "pusztába kiáltott szó"! Nem a szakszerűség, célszerűség és a lakossági érdek a fontos, hanem hogy mit talált ki az AKARNOK győri városvezetés! A többieknek meg kuss! Ha nem lesz jó, majd úgyis megmagyarázzák! /mint azt, hogy nincsenek megszorítások!/”
  • 3. révfaluiszúnyog 2011. szeptember 20. 09:08
    „Nyilvánvaló, hogy a helyzet sokkal rosszabb lesz. Minden esetben így szokott történni, amikor olyan dönt valamiről, akinek az nem szakmája. A gyalogos forgalom az egyoldalúság miatt már mot ellehetetlenült. Katasztrófa, ami Győrben történik. Mondom ezt tőről metszett, genetikailag kódolt jobboldaliként!”
  • 2. Infamous 2011. szeptember 20. 09:06
    „hát erre kiváncsi leszek...”
  • 1. Goldmund 2011. szeptember 20. 09:00
    „Ismét idézik Somogyi alpolg. véleményét. Idézhetnének néhányat a korábbi cikkhez fűzött hsz-okból, amik ÉRVEKKEL (!!!) élesen kritizálták ezt az agyrém ötletet.
    Úgy látszik sulykolni kell, hogy nekünk milyen jó lesz, ezért született ez az újabb cikk. Nyilván abban reménykednek a szerkesztők, hogy az olvasóknak nem lesz kedvük újra leírni kritikus véleményüket.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Még kevesebb belvárosi parkoló: lezárás a Dunakapu tér mellett - fotók

Körülbelül 15-20 parkolóval kevesebb igénybe vehető hely áll az autósok rendelkezésére a Dunakapu… Tovább olvasom