Kisalföld logö

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Cáfolják a politikai tisztogatást

„ Primitív, ostoba és demagóg politikát folytat a Fidesz a városi televízió ügyében” – jelentette ki a pénteki városházi sajtótájékoztatón Balogh József polgármester a csütörtöki fideszes sajtótájékoztatón elhangzottakra reagálva.
Balogh József polgármester tegnap a Fidesz csütörtöki sajtótájékoztatóján elhangzottakra reagált. Aláírásával és Eredics Imre alpolgármester aláírásával az alábbi nyilatkozatot tették közzé:

„ Győr vezetése egyértelműen visszautasítja a Fidesz városi szervezete és elnöke alaptalan vádaskodását, miszerint politikai tisztogatás kezdődött a városi televíziónál, illetve saját céljaira kíván újságkiadásra közpénzeket felhasználni. A tények ezzel szemben a következők: a városi televízió gazdálkodási gondjai mellett három éve folyamatosan tart a vezetőválság – négy vezető váltotta egymást. A pályázaton kiválasztott előző vezető sem tudta talpra állítani a tévét. A működési gondok miatt a tulajdonosi bizottság kezdeményezésére vizsgálatot tartott a polgármesteri hivatal ellenőrzési irodája, amely súlyos szabálytalanságok sorát és gazdálkodási hiányosságokat állapított meg.

A városi televízió gazdálkodási vesztesége 15 millió forint volt annak ellenére, hogy a város önkormányzata 53 millió forint támogatást adott, azaz 68 millió forintba került a városi televízió Győr adófizetőinek. Összehasonlítást végeztünk a városban működő másik tévével, ez azt mutatta, hogy a Revita összesítve 12 fős létszámmal – tehát feleannyi emberrel – végzi el ugyanazt a munkát. Támogatást ott csak fejlesztésre kaptak 5 millió forintot, teljes költségük 50 millió forint, amelyet bevételekből finanszíroztak.

Ilyen méretű pazarlás, mint amit a városi televízió felmutat, az adófizetők pénzéből nem finanszírozható. Amikor 2002- ben az önkormányzat sürgette a racionálisabb gazdálkodást és a létszámcsökkentést, arra válaszul az akkori vezető, a Fidesz vezényelte jobboldal ötletére 5 éves határozott idejű munkaszerződést kötött mindenkivel, hogy lehetetlenné tegyék a racionalizálást. Kérdezzük, hol lehet ezt még megcsinálni a városi televízión kívül?

A városmarketing létrehozását célzó pályázat kiírására éppen azért kerül sor, mert a városi tévé képtelen volt erre az eredetileg neki szánt feladat megvalósítására. A közgyűlésre beterjesztett javaslat a szokásoknak megfelelően pontos, csupán azoknak volt kevésbé érthető az előterjesztés, akik abból csupán a városi újság újraindításának körülményeit kívánták kiolvasni. Egyértelművé kívánjuk tenni, hogy a városmarketingnek csupán egyik, nem is feltétlenül legfontosabb eleme az előbb említett termék."

A sajtótájékoztatón Molnár József, a városi televízió igazgatója elmondta: a tévének 2001-ben 1,6 millió, 2002-ben 6,5 millió, tavaly pedig 15,5 millió forint vesztesége volt, s úgy gondolja, a talponmaradásnak a létszámleépítés lehet az egyik módja. Pt nem érdeklik a politikai viták, döntése csakis gazdasági, amiért vállalja a felelősséget. Elhangzott: a városi televízió jogilag nem közszolgálatinak, hanem kereskedelminek minősül, s így nem elsősorban városi pénzből kellene működnie. A napi két és fél óra saját készítésű műsorra most 17 fős a létszám, az igazgató szerint ez elegendő.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Van remény a végleges gyógyulásra

A veszprémvarsányi Varga Richárdról hároméves korában derült ki, hogy agydaganata van. Azóta… Tovább olvasom