Kisalföld logö

2017. 12. 12. kedd - Gabriella 5°C | 14°C Még több cikk.

Bakonyi vasútvonal: egyes szakaszokon 20 km/órával gyorsulhat a vonat sebessége jövőre

Információink szerint a MÁV azt tervezi, hogy a Győrszabadhegy-Veszprémvarsány szakaszon a pályasebességet a jelenlegi 60 km/óráról 80km/órára lehessen felemelni.

2010-ig háromszor akarták bezárni a Győr-Veszprém közötti vasúti pályaszakaszt, s ezzel megszüntetni hazánk egyik legszebb, ipartörténetileg és turisztikailag is jelentős értékű vasútvonalát.

A vadregényes tájakon, 115 éves viadukton átvezető vasútvonal Veszprém és Bakonyszentlászló közötti szakaszát 2011-ben hosszas lobbizás után sikerült műemlékké nyilvánítani.

Az utóbbi két évben az új menetrend kihirdetésekor már nem fenyegette a bezárás veszélye a bakonyi vasútvonalat, sőt, a tervek szerint jövőre pár utasbarát fejlesztés megvalósulhat a Győr-Veszprém vonalon.


Vonatmentő túrák: 2006 novemberében egyetlen nap közel 700-an kirándultak a Cuha-völgyben a bakonyi vasút megmentéséért.
Vonatmentő túrák: 2006 novemberében egyetlen nap közel 700-an kirándultak a Cuha-völgyben a bakonyi vasút megmentéséért.


Kedvező és nehezen indokolható változások az új menetrendben

"A Győr-Veszprém vasúton közlekedő vonatok száma, győri indulási, érkezési idejük lényegében változatlanok maradtak. Kedvező változás, hogy a délutáni diákvonat az évközben bevezetett korai 13:36-os időponthoz képest 9 perccel később 13:45-kor indul.

A Veszprémig és onnan vissza közlekedő vonatoknál kedvezőtlen, nehezen indokolható, és a Bakonyvasút Szövetség által kifogásolt változás, hogy öt olyan vonat is van, melynek menetideje esetenként 4-11, egy vonatnál 22 perccel nő, melynek valós műszaki okai nincsenek, viszont rontja a vasút versenyképességét" - kezdte portálunknak Bödecs Barnabás, a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség elnöke.

Bödecs Barnabás
Bödecs Barnabás


"A 2014-es menetrendben minden vonat menetideje akár 8-10 perccel is csökkenhet"


"Ráadásul Veszprémben megszűnik egy fontos csatlakozás Budapest felől. A MÁV-Start, valamint a területileg illetékes Közlekedésszervezési Iroda ígéretet tett arra, hogy a legkirívóbb, az esti győri vonatnál 2 és fél órás menetidőt eredményező módosítást áprilisban kijavítják.


Vadregényes tájakon halad a bakonyi vasútvonal.
Vadregényes tájakon halad a bakonyi vasútvonal.



Időközben a MÁV Zrt. megkezdte annak előkészítését, hogy a Győrszabadhegy-Veszprémvarsány szakaszon a pályasebességet a jelenlegi 60 km/óráról 80km/órára lehessen felemelni.


Téli túra és vonatozás a Bakonyban - videó: Bakonyvasút.


Ha a munkálatokat a jövő év folyamán elvégzik, a 2014-es menetrendben minden vonat menetideje akár 8-10 perccel is csökkenhet.

A remélt sebességnövelés eredményességét tovább javítja az az idén áprilisban bevezetett intézkedés, hogy a bakonyi vasút vonatai Écs, Ravazd, és Bakonypéterd kisforgalmú megállóhelyeken nem állnak meg" - zárta szavait Bödecs Barnabás.



Önként mondott le havi közel félmilliós parlamenti juttatásáról

A kisalfold.hu megkérdezte Bödecs Barnabást arról is, hogy miért mondott le országgyűlési képviselői mandátumáról a közelmúltban, de a Jobbik-korábbi frakciójának tagja erre nem kívánt válaszolni.

Bödecs Barnabás nem volt egyébként tagja a Jobbiknak, a szélsőjobboldali párt közösségi közlekedési szakemberként kérte fel a parlamenti munkára a 2010-es választásokat követően.

Egyes sajtóértesülések szerint Bödecs Barnabás parlamenti lemondása összefügg az Országházban elhangzott antiszemita kijelentésekkel.



Olvasóink írták

  • 16. Goldmund 2012. december 13. 11:37
    „13. gonzo 2012.12.12. 09:01
    "nagyon sokan csinálják azt,hogy átvonatoznak Vinyéről P-Cs-re,aztán visszasétálnak a Cuha-völgyben Vinyére.Alkalmanként felszáll a vinatra többszáz ember erre a pár perces útra.A jegyvizsgáló el sem indul,esélye sincs.Magyarul mindenki ingyen utazik."

    És hogy jutottak el Vinyéig?
    Inkább az a jellemző, hogy az emberek vesznek Győrben (a belvárosi vasútállomáson) egy retúrjegyet Porva-Csesznekig és ott leszállnak, visszasétálnak Vinyéig és ott szállnak fel. Tehát a visszafelé szakaszon P-Cs és Vinye közti utat is kifizetik, holott nem utaznak rajta.

    Egyébként volt, hogy Győr-Gyárvárosban szállítunk fel, és akkora zsúfoltság volt, hogy a kalauz P-Cs-ig nem ért oda hozzánk. Ott pedig leszálltunk. Ha a MÁV-nak ekkora biznisz kevés kocsit indítani és a zsúfoltságban ingyen utaztatnia a gyárvárosiakat, akkor hajrá! Egy másik alkalommal is csak Vinye után tudott a kalauz mozogni. Ha ott szálltunk volna le, ismét ingyen utaztunk volna.”
  • 15. aghla 2012. december 12. 19:08
    „Győr az ország egyik leggazdagabb városa, vagongyári múlttal.
    A kúltúrnépek ápolják hagyományaikat, minden lehetséges formában őrzik emlékeiket. Itt miért nincs igény egy nosztalgia vonat megépítésére a még (talán) megmaradt mérnöki tudás alapján? Egy ilyen szerelvénynél az sem lenne gáz, ha csak 60-nal képes haladni.”
  • 14. dsj 2012. december 12. 17:10
    „Bár a bakonyi kirándulóknak, a bakonyi nosztalgiázásnak, természet szeretőknek legkevésbé sem az esztelen száguldás a vágya :-). Ha rendesek, tiszták a kocsik, a kisebb sebesség a tájban való gyönyörködést segíti elő. Csupán!”
  • 13. gonzo 2012. december 12. 09:01
    „1.bn,ez az ország egyik vasútvonala,amit azért használnak ennyire KEVESEN mert:nincs másfél órám,hogy lejussak Bakonyszentlászlóra,neadjisten Vinyére,vagy Porva-Csesznek vasúti megállóra,mert elavult,ócska,koszos,büdös vagonok és vonatok közlekednek rajta,mert kevés vonatpár közlekedik rajta,mert családostól,neadjisten kerékpárjegyekkel megspékelve drága.A gyorsítás meg -ha figyeltél volna-a Győrsz.hegy- V.varsány közti szakaszra vonatkozik.

    4.jocó,milyen cuha-völgyi szerpentinekről beszélsz?A Cuha-völgy két vége(Vinye ill. Porva-Csesznek nagyjából)közti szintemelkedés nagyjából nulla,na jó lehet hogy van vagy 80 méter is az 5-6 kilométeren.A vonat meg majdhogynem nyíl egyenesen halad ott(erős túlzással persze)

    A legszebb meg a gazdaságossághoz:nagyon sokan csinálják azt,hogy átvonatoznak Vinyéről P-Cs-re,aztán visszasétálnak a Cuha-völgyben Vinyére.Alkalmanként felszáll a vinatra többszáz ember erre a pár perces útra.A jegyvizsgáló el sem indul,esélye sincs.Magyarul mindenki ingyen utazik.”
  • 12. licern 2012. december 11. 17:34
    „empy!

    Te komolyan ennyire ostoba vagy???????
    Gondolj már bele milyen irreálisan lassú lenne 80 km/h.
    Pl. Sopron-Bp. táv 4,5 óra lenne :DD:D Jobb helyeken nem is 120-130, hanem min. 160 km/h a vonalsebesség (mint pl. Győr-Bp. közt is)”
  • 11. papacsorna 2012. december 11. 16:47
    „Még egyszer: gyorsulni Vvarsány és Győr között fog a vonat, ahol a geometria és a felépítmény erre lehetőséget ad. A Bakonyban továbbra is 40/50/60 a tempó, mert ott komolyabb nyomvonal-korrekciók és/vagy túlemelések kellenének, vagy billenős kocsi.
    A menetrendi ügyekben tessék az RKI-nál reklamálni, nekik köszönhetjük, hogy évről évre vonatkilométer-korlátozás címszó alatt kihuzigálnak a menetrendből vonatokat. A 7:24-es is így született, két ütemben járó, győri feles pókból induló vonat elszabott összeolvasztásával.
    A sebességemelésnek részben az is célja, hogy végre egy korrekt, ütemes menetrend lehessen a vonalon, vagyis 120 ill 60 percenként ismétlődjön a menetrend. Így akkor hosszú távra állandósítható a struktúra, nem kell évről évre állandóan tologatni a vonatokat jobbra-balra.”
  • 10. empy 2012. december 11. 16:05
    „remélem, nem lesz balesetveszélyes ez a nagy sebesség. nem értem, miért engedik meg , hogy hazánk vasútvonalain 80 km/h-val száguldozzanak ezek a száztonnás szerelvények.”
  • 9. Mankapunka 2012. december 11. 11:13
    „Pedró

    Vágod,az egy alap dolog,hogy egy böhömőt szerelvényt utolérsz. De mikor egy ilyen utolér veled együtt egy autóst................na annak kellene ott helyben elvenni örökre a jogsiját.”
  • 8. aghla 2012. december 11. 10:18
    „Csak magamat ismétlem: A vonal fontos kiegészítője a Pannon Háromszög kerékpárútnak. A biciklitúra utak mindig sokkal népszerűbbek ott, ahol van alternatív közlekedési mód is. A vasút közelsége biztonságot ad eső vagy fáradtság esetére, a túrázó meg aznap hazaérhet akár Bécsbe is. A fejlesztéseknél ezt is figyelembe kellene venni!

    https://maps.google.hu/maps/ms?msid=215481341110361549524.00048ebf66bb4ef890527&msa=0”
  • 7. Goldmund 2012. december 11. 09:59
    „No, akkor a lényeghez (a bakonyi vasút menetrendejéhez) is legyen egy hozzászólás:

    A kirándulóknak induláskor már csak egy vonat maradt: a 7.24-es. Azelőtt volt 6.50-kor és 8.50-kor. Előbbi a korán kelőknek, hosszabb útra menőknek, későbbi a kisgyerekeseknek, ráérősebbeknek. Mert ugye, amelyik vonat délre ér a Bakonyba, vagy hajnali negyed hatkor indul Győrből, azt kirándulók nemigen fogják használni.

    Visszafelé már az is eredmény, hogy két releváns délutáni vonat indul vissza a Bakonyból: háromnegyed 4-kor és háromnegyed 6-kor. Eddig az egyik csak B.szentlászlóról ment, ami még csak a Bakony kapuja.

    Most már csak arra leszek kíváncsi, hogy folytatódik-e a MÁV régi szívatása: napos tavaszi és őszi szombatokon két, max. három kocsit kapcsolnak a mozdonyhoz, hogy hering módjára zsúfolódjanak össze az utasok. Úgy kell nekik, miért akarnak vonatozni és kirándulni!
    Szóval van itt még javítanivaló bőven, de amíg csökött agyú politikusok kénye-kedvétől függ, hogy tudunk-e még vonattal kirándulni menni, addig sok pozitívumra nem számíthatunk.”
  • 6. nagy971103 2012. december 11. 08:30
    „Látom megragadtátok a cikk lényegét......”
  • 5. Pedró 2012. december 11. 08:14
    „3. Manka: Engem még soha nem tolt nagy gép ezen az úton!
    Nekem viszont már fortyogott az agyam párszor, hogy szűttyög elöttem egy behemót vas, mer ennyire képes a vas, vagy a soförje.
    A hétvégi harcosokról meg már nem is beszélek...”
  • 4. jocó1234 2012. december 11. 01:10
    „A vasútvonal azon szakaszai gyorsulnának csak fel, ahol ezt a szintkülönbségek és a pálya is lehetővé teszi. Nyilván a Cuha-völgyben a szerpentineken nem mehetnek a gépek 80-nal. Régebben szó volt arról is, hogy Desiro szerelvényeket hoznának a Bakonyba. A Bzmotok utánfutóinak hátulján viszont szép nagy a panoráma-ablak, onnan is lehet nézelődni, a Csörgős szerelvényeknek persze külön hangulata van. Kérdés, hogy az új menerendben maradt-e mozdonyos vonat? :)”
  • 3. Mankapunka 2012. december 11. 00:51
    „Én a 82-es főútat jobban szeretem. Olyan jó a nagy gépekkel tolni a kis autós schumikat,szép vadregényes tájakon.

    Mindig meglátszik ezen a szakaszon,hogy ki nem tud vezetni.”
  • 2. farvik 2012. december 10. 22:39
    „látszik, hogy nem sokat jársz arra... azon a szakaszon nem sok látnivaló van. szántóföldek.”
  • 1. bn 2012. december 10. 22:02
    „Remek...
    Az ország talán egyetlen vasútvonala, amivel az emberek azért járnak, mert lassan megy a vonat, és lehet gyönyörködni a tájban. Erre gyorsítanak. Bezzeg a Győr-Bp, vonal... az nem gyorsul...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vizet a Dunába! - Népi kezdeményezés: egyhangú parlamenti igen - fotók

Háromszázharminchat igennel egyhangúlag támogatta a parlament hétfőn a Kisalföld által elindított… Tovább olvasom