Kisalföld logö

2017. 06. 28. szerda - Levente, Irén 22°C | 33°C Még több cikk.

Az orvosok jelest kaptak

Győr - A betegek elégedettek az orvosok és az ápolók munkájával, s a gyógykezelésük eredményességét is több mint 80 százalékban jónak minősítik. A mellékhelyiségekkel merőben más a helyzet. Ha ugyanis a kórházi mosdókat, vécéket hozzák szóba a Győrben kezelt betegeknél, csaknem minden ötödik páciens gyenge minősítést ad – a Petz-kórház 2008-as elégedettségvizsgálatát ma tárgyalja a megyei közgyűlés. Nem sok kórház végez „közvélemény-kutatást" a kezelés, a tájékoztatás vagy a körülmények minőségéről, de a győri kórház évről évre megteszi.

A rendszeres vizsgálatnak hála, van összehasonlítási alapunk.  A tavalyi eredményhez képest ami változatlan: a betegek nagyobb része (66 százaléka), még ha a kérdőív kitöltése névtelen is, s csak a távozáskor kell a postaládába bedobni, inkább nem írja le a véleményét.

Természetesen így is elég kitöltött kérdőív áll rendelkezésre ahhoz, hogy a győri kórház fel tudja mérni a betegek elégedettségét, méghozzá több területen is. Nem tudjuk, ki mire számított az egészségügyet ért megszorítások miatt, de számunkra meglepetés volt, hogy mindezek ellenére a tavalyihoz képest jelentősen – 17 százalékkal – jobb eredmény született a gyógykezelésre vonatkozóan. A Győrben kezelt betegek  82 százaléka elégedetten távozott, s mindössze 5 százalék volt, aki szerint a gyógykezelése nem volt sikeres.

A kérdőívek tanúsága szerint az orvosok segítőkészségével és magatartásával sem volt baj 2008-ban: a páciensek 46 százaléka erre a kérdésre kiváló, 41 százalék pedig jó minősítést adott. Össze lehet adni, ez 87 százalék.

Az ápolók szakértelmét is díjazták a betegek: az ápolás minőségét 49 százalék jónak, 37 százalék kiválónak pontozta (ez összesen 86 százalék).

A győri kórház orvosai és ápolói jól végeztek a betegeknél, lehet okuk az örömre. Fotó: H. Baranyai Edina
A győri kórház orvosai és ápolói jól végeztek a betegeknél, lehet okuk az örömre. Fotó: H. Baranyai Edina

A betegtájékoztatás terén látványos a javulás 2007-hez képest, amikor a betegeknek csak a 38 százaléka ítélte jónak az orvosi és ápolói tájékoztatást: ez az arány tavaly már 52 százalék volt. Ha ez utóbbihoz hozzáadjuk a „kiváló" minősítés 35 százalékát, akkor látjuk, hogy a betegek 87 százaléka úgy érzi, pontosan tudta, mi vár rá. Ezzel együtt nem lennénk annak a 13 százaléknak a helyében, akit ezek szerint meglepetések értek a kórházban.

A magyar egészségügy egyik kardinális pontja a betegvárakoztatás. Ezalól nyilvánvalóan a győri kórház sem kivétel, így ennél a blokknál már születtek kevésbé jó eredmények: a válaszadó betegek 21 százaléka eleve egy hónapnál többet várt a szakorvosi vizsgálat és a kórházi betegfelvétel között. Csak ezután jött a kórházi osztályra való felvétel, ahol a páciensek 16 százalékánál 15–30 percig tartott a procedúra, 11 és fél százalék már 30–60 percet várt, s kicsivel több mint négy százalék egy óránál többet ücsörgött a kórházi folyosón, mire végre felvették az osztályra.

A feketeleves a fürdő-mosdó, mellékhelyiségek blokkja volt: annak ellenére is, hogy a betegek 14 százaléka kiválónak tartotta a mosdók tisztaságát, s 34 százalék is jó pontot adott (ez ugye 48 százalék); 31 százalék már közepes osztályzatot ikszelt, 10 kifejezetten gyengét, 11 pedig inkább nem válaszolt. Ez az eredmény átlagosan 10 százalékkal rosszabb, mint a 2007-es. A betegek a WC-k tisztaságát 17 százalékban gyengének minősítették – ez két éve szintén jobb volt, „csak" 11 százalék.

A kórházi koszt a másik olyan kérdés, amelyre a betegek általában nem adnak csillagos ötöst a hazai gyógyintézményekben. Nos, a győri kórházban is 9–10 százalék adott csak kiváló minősítést a koszt mennyiségére és minőségére, nagyobb százalék (41–42 százalék) közepesre értékelte, 30–33 százalék pedig jónak.

Mint cikkünk elején írtuk: a megyei közgyűlés ma tárgyalja ezeket az eredményeket, s mivel a 2007-es kérdőív alapján tavaly már több helyen sikerült javítani a problémás területeken, így a cél nyilvánvalóan az, hogy a betegek őszinteségének legyen hatása 2009-ben is.

Olvasóink írták

  • 3. gelcsa 2009. október 09. 15:54
    „Igen Ő Dr Issekutz Ákos, ha jó írom a nevét, ő egy csodálatos orvos. Segítőkész, emberi hozzáállása a betegekhez szinte megnyugvást, biztonságot jelent.Van még egy pár nagyon rendes orvos, főleg a fiatalabbak közül, de az idősebb orvosokról, főorvosokról inkább nem mondanék semmit, mert olyan lekezelőek, érzéketlenek, kidobólegényeknek jobban megállnák a helyüket!”
  • 2. Stewe 2009. április 24. 21:11
    „Miért érzem mégis hogy valami nem stimmel a kórházban...”
  • 1. nane 2009. április 24. 16:56
    „Akkor minden ok,de szép is ez!A dolgozók megelégedettségével mikor foglalkoznak?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bankok verték át az erdészeteket? Milliárdos spekuláció

Győr-Moson-Sopron megye - Négy erdészeti társaságnál rendelt vizsgálatot tulajdonosként a Magyar… Tovább olvasom