Kisalföld logö

2017. 02. 24. péntek - Mátyás 6°C | 10°C Még több cikk.

20 millió motor Győrből - elkészült a jubileumi erőforrás

Az Audi Hungaria 18 éve sikeres gyártója és szállítója csúcstechnológiájú motoroknak.

Pénteken elkészült a 20 milliomodik erőforrás Győrben. A jubileumi motor egy 2.0 literes, négyhengeres, 125 kW (170 LE) teljesítményű Common Rail dízelmotor, amelyet egy, a belga piacra szánt fehér TT Coupéba építettek be az Audi Hungaria járműgyárában.

˝A 20 milliomodik motor az Audi Hungaria motorgyártásának 18 éves sikertörténetét jelképezi. Az Audi csaknem teljes motorválasztéka Győrből származik. Ezáltal a vállalatnak kiemelkedő szerepe van az Audi-konszernen belül és jelentősen hozzájárul hosszú távú növekedési stratégiánk megvalósításához˝ - hangsúlyozta Frank Dreves, az Audi AG termelésért felelős igazgatótanácsi tagja és az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. felügyelőbizottságának elnöke.

Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezetésének elnöke hozzátette:
˝A motorgyártás a fő tevékenységi területünk, és ez így is marad. Ez sikerünk garanciája, amelynek alapja a prémiumminőség, a rugalmas munkavégzés és az állandó technológiai fejlesztés.˝

Jelenleg 3.950 fizikai munkatárs dolgozik a motorgyártásban. 270 motorváltozat – a négyhengerestől a tizenkét hengeresig – készül a győri gyártósorokon, teljesítményük 55 kW (75 LE) és 419 kW (570 LE) közötti. Az erőforrásokat világszerte 26 telephelyen, a Volkswagen-konszern több mint 40 modelljébe építik be.

„20 millió motor – ez a jubileum bizonyítéka munkatársaink kiemelkedő teljesítményének. A jövőben további, nagy hatékonyságú motorokkal bővítjük termékválasztékunkat, kiépítjük meglévő gyártószegmenseinket, hogy munkatársainknak hosszú távú perspektívát kínáljunk“, mondta Achim Heinfling, az Audi Hungaria termelésért felelős ügyvezető igazgatója.

Az Audi továbbra is élen jár az üzemanyag fogyasztás csökkentésében. A vállalat programjában — minden más prémiumgyártónál több — összesen 54 motor-és hajtóműváltozat szerepel kevesebb, mint 140 gramm szén-dioxid kibocsátással kilométerenként. 17 motor- és hajtóműtípus szén-dioxid kibocsátása alacsonyabb, mint 120 gramm/kilométer.

Győrben 1993-ban indult az előszériás gyártás. 1994-ben kezdődött meg a négyhengeres ötszelepes motorok szériagyártása. 1997 óta hat- és nyolchengeres V-motorok, míg 2000-től négyhengeres soros dízelmotorok készülnek az Audi Hungariánál.

A jubileumi erőforrás egy 2 literes, négyhengeres dízelmotor. Az új négyhengeres Common Rail dízelmotorok szériagyártása 2007-ben kezdődött. A Common Rail befecskendezési technológiával lehetővé vált az Audi és a Volkswagen számára, hogy kínálatukat nagy teljesítményű, ugyanakkor alacsony fogyasztású és kibocsátású dízelmotorokkal bővítsék. A négyhengeres Common Rail dízelmotorok 1.6 és 2.0 literes változataiból naponta 2.300 erőforrás hagyja el a gyártósorokat Győrben.

2007-től a vállalatnál tízhengeres-biturbó motorok, míg 2008-tól tizenkét hengeres erőforrások is készülnek. A Motorfejlesztő Központ 2001 óta támogatja az Audi Hungariánál a szériagyártást kísérő fejlesztési tevékenységeket, mialatt a 2010-ben megnyitott Kísérleti Motorgyártó Központban a szakértők elsősorban a kísérleti motorok gyártását kísérik figyelemmel.

Olvasóink írták

  • 17. fióka 2011. április 11. 09:28
    „és ebből mennyi adónk van?”
  • 16. polgar79 2011. április 09. 20:46
    „Agent te nyerted a hangszórót.Az Audi elutalja a külső cégeknek a pénzt arról nem tehetünk mi Audis dolgozók, hogy te csak 90-95 ezret kapsz.A manpoweresek tudtommal 660 as bruttó bérért melóznak ők sincsenek túlfizetve mégsem köpködnek .Ja igen Ricsi ha már bent vagy az Audiba pár perc és felszaladsz a személyügyre és leadod a jelentkezési lapodat vagy szólsz egy piros ruhásnak és felviszi.Jómagam is vittem már fel pár külsős pályázatát.De némi sütnivaló azért kell hozzá.Ha így adod elő magad a felvételin sok jóra ne számíts.A másik meg az ha arcoskodsz a gyárba és netalántán piros ruhád lesz kicsinálnak pillanatok alatt.Tudod tavaly sokan sok helyen megfordultak.”
  • 15. poltergeist84 2011. április 09. 16:16
    „Ricsi csak 22 éves, nem is kell tőle többet várni. ;) Amúgy Bo9903: Igen, tudom, van ilyen is. Csak az bosszantott fel minket, hogí egíesek szerint nem dolgozunk meg a pénzünkért, meg hogy a Syncreon nélkül sehol sem lennénk.. :) A nagyarcúaknak meg ugyanúgy kell válaszolni, ha jogtalanul köcsögöznek. :)”
  • 14. Bo9903 2011. április 09. 15:07
    „ÉN anno a Rudolphnál voltam admin., szerencsére nem sokáig, nekem negatív véleményem volt a karikás ruhásokról. Úgy beszélt velem egyik-másik, mintha lábtörlő lettem volna.. Akivel pedig konkrétan összetűzésbe kerültem, igen-igen nagyképű volt.... valahogy érezni lehetett a "különbséget", hogy én "csak" kék ruhás voltam, ők meg persze a piros ruhások... Csak fél évig csináltam, hogy a kezük alá dolgozzak, havi 75 ezer forintért 3 műszakban... majd nem tudom, hogy akkor is akkora lett volna-e a pofája a fent említettnek, ha ő is ennyit kapott volna.... (akinek nem inge,ne vegye magára, nem szoktam mindenkit egy kalap alá venni.)”
  • 13. Agent 2011. április 09. 11:48
    „Az egy dolog, hogy mennyit fizet az Audi a bedolgozó cégeknek, az meg egy másik, hogy a cégek ebből mennyit fordítanak a dolgozóik bérezésére.”
  • 12. Fürgeszarvas 2011. április 09. 09:33
    „3. dáffricsi 2011.04.08. 19:18
    Fejezd be ezt a köpködést, ha megkérhetlek! Már egy másik, hasonló stílusban megírt hozzászólásodnál is feltettem a kérdést! Ha ennyire elégedetlen vagy a munkahelyeddel, miért nem mész át az Audihoz dolgozni? Talán nincs elég vér a pucádban? Mégis hogy képzeled, hogy más emberek munkáját így lebecsülöd, semmibe veszed? Honnan tudod, milyen az audis meló, a bérezés? Próbáltad már? Honnan veszed, hogy az audis dolgozók lenézik a syncreonosokat? Baromságokat írogatsz folyamatosan, egyik állításod sem igaz! 90 ezer forintot keresel, és ezt az Audin akarod leverni? Egyszer szívesen a szemedbe néznék <moderálva>”
  • 11. tonybacsi 2011. április 09. 08:18
    „Micsoda mentalitás kűlőnbség.
    le sem irom ,itt a magyarok,nem is ertik.”
  • 10. poltergeist84 2011. április 08. 23:18
    „Bizony: sokan szeretnének külföldön munkát vállalni, mert ott - ugyebár - jobb a pénz. Csakhogy: külföldön is DOLGOZNI kell érte, méghozzá keményen, nem egy ismerősöm van kint, és mesélnek szépeket... :)
    Kicsiny országunkban még mindig ez a (bakker, de nem akartam ezt ide keverni...) komcsi hozzáállás-szerűség van. Már gyengébben, de még itt van. És ez a "8-an nézik, hogy 1 dolgozik" mentalitás semmelyik országban nem működik. Itt se, csak ezt még néhányan nem fogták fel. Különben meg: mindig az kiabál, akinek a háza ég. Én szeretek Audis lenni, és sok Syncreonos cimboránk is van a soron. Ők is mesélik, hogy szivatja őket a Syncreon, de jobb híján elviselik, és főként nem minket okolnak érte. Ha Neked, kedves Ricsi, problémád van egy karikás munkatárssal, azt vele beszéld meg, és komolyan NE általánosíts. Mi sem tesszük. Jóccakát!”
  • 9. vanessa 2011. április 08. 22:05
    „szép estét!na ez egy kulturált válasz volt ricsinek,ha az irigység fájni tudna orditana tőle,audi megbecsüli a dolgozoit, de meg is kell dolgozni a pénzért, nem a dohányzoban üldögélni és kinevetni amig a másik dolgozik,annyi munkáért csak bér jár,”
  • 8. Mate78 2011. április 08. 21:24
    „Ricsi!

    Egyszerűen csak irigykedsz az állítólagos magasabb Audis bérek miatt.
    Van felvétel, lehet jelentkezni.Mire vársz?
    Gondolom a szakképzettséged megvan hozzá.

    üdv”
  • 7. poltergeist84 2011. április 08. 20:50
    „Polgar79: A tahó mindenhol tahó. Ha Audis, ha Syncreonos, ha Magyar, ha Német, ha cigány, ha ... mittudomén... Navi, akkor is TAHÓ. Ezt nem lehet általánosítani, hogy "minden Audis tahó". Ilyen NINCS. És amit írtál, az igaz. A mi főnökeinknél mi vagyunk a hunyók, ha nem megy a sor, de a Syncreonos főnöknél meg az Ő beossztottja lesz <moderálva> ugyanezért. Pont ezért kéne kicsit jobban összefogni. Emberi ellentétek meg minig voltak - és lesznek is. :) Szép estét!”
  • 6. Agent 2011. április 08. 20:44
    „Jó volt a kolbász (is):)”
  • 5. poltergeist84 2011. április 08. 20:41
    „XD XD XD Na ez azért brutális túlzás! :D
    Ricsi: A Syncreon fontos szerepet tölt be a vállalatnál, valóban. Viszont a válságkor nagyon sok "kékruhás" helyet vettek át Audisok, (Pl.:CKD) szóval rohadtul nem vagytok pótolhatatlanok, ahogyan mi sem. Az a baj, hogy csak ezt látjátok: fent hordják az audisok az orrukat. De tudom, hogy valójában ez sima mezei irígység. És tudod, hogy honnan tudom ilyen biztosan? Mert én is KÉK voltam néhány éve még. Ugyanez volt a véleményem. Csak aztán mertem lépni, és felvettek a törzsgárdába, de ez azon múlt, hogy nem féltem meglépni a lehetőségeket. (nyilván Te most azt gondolod, hogy "benyaltam" magam, de ha csak idáig látsz, ne csodálkozz, ha lenéznek.) De azt se felejtsük el, hogy a Syncreonhoz boldog-boldogtalant felvesznek, már 8 általánossal is, de a karikások közé kell a szakirányú végzettség. Igazából most már úgy látom, hogy éppenhogy a Syncreonosok, meg a Manpoweresek, és a rengeteg külsős kolléga fúj folyamatosan az audisokra. Miért lenne nekünk bármi bajunk Veletek? Max csak azért, mert folyamatosan lenagyképűztök minket, de ez érthető is: a cégetek még annyira se vesz benneteket kakiba, mint a karikagyár minket. Többet keresünk, valóban. Miért is? És Te miért nem? Ez nem rajtunk, hanem a munkáltatónkon múlik. Nekünk ennyit ad az audi, nektek meg annyit a syncreon. Fogjátok már fel: mi csak fogaskerekek vagyunk, egyik se működik a másik nélkül, de bármikor ki lehet cserélni a hibás darabot. Csak szerintem az a büdös nagy helyzet, hogy sokan csak fújolni mernek, meg puffogni. És itt a postom békés részének vége is.
    Ezt rohadt gyorsan fejezd be, hogy így degradálod mások munkáját. Soron nyomjuk, 6 napban, sokszor olyan fáradtan érünk haza, hogy semmihez nincs erőnk, és NEM ÉRDEMELJÜK MEG??? NEM DOLGOZUNK??? Tudod, cimbora, ha az Audi nem lenne, hordhatnád a ganét maximum, az alkatrészek helyett. Több száz láda? Én meg több száz hengerfejet pakolok kézzel, Ricsi! És még mi hordjuk fent az orrunkat? Szerinted hány Syncreonost láttam az ünnapségen? EGYET SEM! Pedig eljöhettetek volna, senki nem tiltotta meg. De amíg álltak a sorok, tele voltak a dohányzók. Én most nem köcsögösködni akarok, de akkor Te se tedd, mert egyikünk sem külömb a másiknál. Légyszi ne sértegesd a kollégáimat, mert én egy fórumban sem láttam, hogy Audis szapult volna Syncreonost. Köszi.”
  • 4. polgar79 2011. április 08. 20:24
    „Kedves dáffricsi !
    Ebben nincs igazad.Persze vannak tahó Audisok is de magamat is beleértve rengeteg Audis dolgozót ismerek aki szinte már baráti viszonyban van a Syncreonos kollégákkal.Hozzáállás kérdése az egész.Tudod ha nem megfelelő alkatrész érkezik ki a sorra és az Audis dolgozót cseszegetik és az állás miatt pörgetik néha megérthető az ellenszenv de szerintem nem jellemző.”
  • 3. dáffricsi 2011. április 08. 19:18
    „Ha nem lennének Syncreonos emberek ti sehol nem lennétek! és az a tahóság gerinctelenség hogy a Syncreonosok annyira le vannak nézve hogy hihetetlen!És ez tényleg nem szép az Audisoktól!!!!sok Audis fent hordja az orrát! de mire? igaz hogy sok pénzt kap sok ember,de nem dolgozik meg érte nem érdemlik meg!!!!Miközben a Syncreonosok hordják megállás nélkül az alkatrészeket,valaki több száz ládát mozgat meg(sorkiszolgálók) és igy kapnak 80-90 ezer ft-ot! hát igen ez Magyarország! picit sem becsülik meg az embert,se a munkáját!!elég szomorú hogy igy kell napról napra dolgozni,élni!
    Emberek vagyunk és ugy viselkedik szinte minden ember mint egy állat!!!!
    Üdv!”
  • 2. poltergeist84 2011. április 08. 18:46
    „Joe76! Azok vagyunk. És finom volt a cilis-baba "banketten"! :)”
  • 1. Joe76 2011. április 08. 18:22
    „Legyünk rá büszkék!
    Én örülők, hogy ott dolgozhatom!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Emberrablás Győrben: folyik a gyanúsítottak kihallgatása

Két ismeretlen férfi késsel fenyegetőzve kényszerített egy fiatal nőt Győrben, hogy adja át nekik… Tovább olvasom