Kisalföld logö

2016. 09. 27. kedd - Adalbert 10°C | 21°C

Tovább csökkent a ruházati termékek forgalma

A magyar ruházati piac szereplői szerint a tavalyi év volt a mélypont, így sokan abban reménykedtek, hogy az idei év ennél csak jobb lehet.

A várakozásokkal ellentétben azonban a ruházati kereskedők összességében 6 százalékkal kevesebb forgalmat realizáltak 2010 első félévében, mint egy évvel korábban – állapítja meg a GfK Hungária Piackutató Intézet FashionScope című tanulmánya.

A vásárlási szokások vizsgálatából egyértelműen kiderül, hogy a recesszió még nem ért véget: a magyar háztartások a csökkenő rendelkezésre álló jövedelműkből kevesebbet költenek utazásra, ruházkodásra, oktatásra és kultúrára is. Annak ellenére, hogy a makrogazdasági mutatók és a lakosság várakozásai javultak az idei első félévben, a fogyasztás növekedése eddig még nem érzékelhető a ruházati piacon. A 2007-2008-as évek kiemelkedő forgalma a közeljövőben lassan, vagy egyáltalán nem fog visszaállni. A kiskereskedelem és a fogyasztás valós növekedése a várakozások szerint 2011-re tehető.



A többek között nagymértékben csökkenő vásárlóerő miatt 2009-ben a vásárlók éves átlagban mintegy 8 százalékkal kevesebbet költöttek ruházkodásra Magyarországon, mint egy évvel korábban. A visszaesés az év első felében több mint 10, a második felében pedig kevesebb, mint 5 százalékot tett ki – derül ki a GfK Hungária FashionScope című tanulmányának legfrissebb eredményeiből. Ekkora mértékű visszaesés Európában csak Spanyolországban következett be, míg a szomszédos Ausztriában mindössze alig 3 százalékkal, Csehországban pedig valamivel több, mint 4 százalékkal zsugorodott a piac. Míg a nagyobb nyugat-európai országokban ennél is kisebb volt a visszaesés. Kivételt képeznek a skandináv országok: ebben a régióban nőtt a ruházati piac nagysága.
Magyarországon az idei év első felében további, több mint 6 százalékos visszaesés történt, így a piac nagysága 135 milliárdra zsugorodott féléves szinten.

Olvasóink írták

  • 3. hehe08 2010. szeptember 30. 21:09
    „ráadásul a megnövekedett munkavállalói létszám miatt a fizetések rohamosan csökkennek.....
    így nem hogy segítenénk magunkon (a gazdaságon) hanem még lejjebb toljuk magunkat a mocsárba.....”
  • 2. Hóhányó 2010. szeptember 28. 18:45
    „Ez így van sajna,teljesen igazad van!”
  • 1. lape 2010. szeptember 28. 16:25
    „Nincs munkahely = Nincs pénz
    Nincs pénz = Nincs vásárlóerő

    Ezen nem kell csodálkozni!

    Ha az embereknek lenne munkájuk, normális fizetéssel (nem 80.000,- Ft körül), akkor elmennének vásárolni, de akinek van munkája az is jobban meggondolja mit vesz és hol, ilyenkor!

    Jöhetnek az Auchanok, Tescók, Aldik, és társaik, mindenféle centerekkel, plázákkal, árkádokkal ha üresen konganak majd. Meg kell nézni az árkádot, rengeteg bolthely üres, kint a sablonduma, hogy nemsokára nyit valami, nyitni fog, csak nem ruházat. Pl. Árkádban most nyílik a 3. bank. Kérdem, mi a jó büdös francnak? Bevásárlóközpont, és szolgáltatók fészkelik be magukat, mint most a plázába is a Vidanet, ha jól olvastam!

    Ez MO. 2010!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A magyar cégek fele kockázatos partner

A hazai kockázatos vállalatok aránya a tavalyi évhez képest 50,33-ról 51,53 százalékra nőtt, már nem… Tovább olvasom