Kisalföld logö

2017. 07. 22. szombat - Magdolna 21°C | 34°C Még több cikk.

Szombathelyen tavasztól épül a felüljáró

Az ötvenmilliárd forintos vasútfejlesztési projekt részeként néhány héten belül elkezdődhet Szombathelyen a felüljáró építése.


A térség legnagyobb, uniós támogatással megvalósuló projekt Vas megyét érintő legfontosabb eleminek bemutatáshoz Székely Csaba, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója volt segítségükre.

Székely Csaba
Székely Csaba
-Szombathelyen tavasszal kezdődik el a külön szintű közúti-vasúti kereszteződés kivitelezése - kezdte Székely Csaba.

A Csaba utcánál egy kettőszáznegyven méter hosszú és hét méter magas közúti felüljáró épül. Emellett a gyalogosok és a biciklisták számára egy aluljárót is létesítünk.

A vasi megyeszékhely azonban nemcsak a felüljáró miatt fontos pontja vasútfejlesztésnek. A Szombathely-Körmend-Szentgotthárd vonalát is innen indulva villamosítjuk.

A tervek szerint ugyancsak tavasztól korszerűsítjük a Sopron-Szombathely és Körmend-Szentgotthárd közötti pályát, valamint a biztosítóberendezéseket.



A vezérigazgató elmondta: A munkák során újabb vágányzárakra is szükség lesz, ez elkerülhetetlen. A vágányzárak idején vonatpótló buszokkal biztosítja a közlekedést a GYSEV. A kivitelezőkkel együtt arra törekszenek, hogy a lezárások a lehető legrövidebb ideig tartsanak, és az építéssel kényszerűen együtt járó kényelmetlenségekből az utazóközönség minél kevesebbet érezzen.

Sopronban, a Kőszegi úti pedig kereszteződésben aluljáró lesz.

Arccal a vasút felé: A vasúti szerelvények akár 120 kilométeres sebességgel is közlekedhetnek. Fotó: Magasi
Arccal a vasút felé: A szerelvények akár 120 kilométeres sebességgel is közlekedhetnek. Fotó: Magasi

Ami már megvalósult:

2009 őszén az első, több mint két hónapos vágányzár alatt mintegy 24 kilométeren új pályát fektettek le, valamint megkezdték az állomások és megállóhelyek korszerűsítését. Teljesen új al- és felépítményű vasúti pályát épített a közel 700 méter hosszú alépítmény-javító gépsor Szombathely és Körmend állomások között. A Körmend-Szentgotthárd szakaszon egy új hidat, a Pinka-hidat is beemeltek a szakemberek.

A vágányépítéssel együtt indult el a villamosítás is; novemberig Szombathely és Körmend között mintegy nyolcvan felsővezetéktartó-oszlopot állítottak fel a kivitelezők. A már 120 km/h-s sebességre alkalmas pálya kiépítésén túl az állomások korszerűsítésébe is belekezdett vasúttársaság. Új, korszerű, 55 centiméter magas peront és térvilágítást kapott többek között Ják-Balogunyom és Egyházasrádóc állomás.

Sínen a projekt: Vagonnyi pénz a vasút korszerűsítésére.
Sínen a projekt: Vagonnyi pénz a vasút korszerűsítésére.


Háttér:
A vonat nem vár, a felújítás elindult már...
A vonat nem vár, a felújítás elindult már...

Az Európai Unió 2009 nyarán hagyta jóvá a GYSEV Zrt. fejlesztési programját. A projekt az EU első olyan vasúti közlekedésfejlesztési nagyprojektje, amelyhez a 2007-2013 közötti időszakban támogatást nyújtott. A fejlesztés során összesen 110 kilométernyi vasúti pályát újít fel a társaság.
Ennek eredményeként a teljes vonalon a mai 60-80 km/h-ról 120 km/h-ra emelkedik a sebesség. Villamosítják a Szombathely-Szentgotthárd közötti vonalszakaszt, valamint a 120 km/h közlekedést biztosító, korszerű biztosító berendezéssel látják el a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonalat.

Olvasóink írták

  • 5. Taurus1047.5 2010. február 22. 19:10
    „A győri vonal áthelyezését (bekötését a szombathelyi vonalba Kópháza környékén) már a szocializmusban tervezték, de nem lett és szerintem nem is lesz belőle semmi. Elvégre azon a pár kilóméteren is több vonat mehet át így, hogy két pálya van (Sopron-Szombathely és Sopron-Győr), mint ha csak egy lenne. Ugyan így tervezték már régen az ebenfurti deltavágányt, hogy ne kelljen mindig vezetőállást cserélni, de abból sem lett és szerintem nem is lesz semmi. A kőszegi úti átjáró pedig tudomásom szerint megépül, csak azt ne kérdezzék tőlem, hogy mikor :)”
  • 4. pulci 2010. február 19. 14:53
    „Én azt hallottam, hogy Sopronban lehet nem kezdődik el tavasszal az aluljáró építése mert Walter próbálja kihúzni az ügyet hogy ne kelljen megépíteni ebben a formában mivel a győri vonalat később úgyis át kell majd helyezni. Nem tudom hallott e valaki erről?”
  • 3. Mankapunka 2010. február 19. 10:30
    „Csajsziland
    Hát akkor reklamálj CSornán,hogy javítsanak a közvilágításon.Ha te 6 órakor este nemlátsz egy autót,meert helyzetjelzővel közelekedik,akkor meg inkább ne ülj autóba.”
  • 2. miro132 2010. február 19. 10:21
    „szerintem Csornán egy aluljáró jobb lenne mint egy felüljáró de tényleg nagyon kellene.”
  • 1. Csajsziland 2010. február 19. 08:43
    „Könyörgöm, Csornán mikor lesz felüljáró?
    Egy órából 15-20 percet zárva van az átjáró...
    De ezt már az unalomig ismételtük.
    Egy fontos dolgot szeretnék itt közzétenni, hátha eljut az "érintettekhez".
    Újabban az a divat, hogy a csornai vasúti átjáróban várakozás alatt teljesen, vagy helyzetjelzőre visszaveszik a világítást. Induláskor meg úgy marad.... Ez az esti 17:45-ös lezáráskor már nem annyira vicces.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Baleset az autópályán: két könyű sérült

Egy teherautó és egy személygépkocsi ütközött az M1-es autópályán Bábolna térségében. Tovább olvasom