Kisalföld logö

2017. 11. 21. kedd - Olivér 3°C | 9°C Még több cikk.

Küszöbön a 83-as felújítása

A 83. számú főút Pápa és Győr közötti 37 kilométeres szakaszán az elhasználódott burkolatot korszerű, 11,5 tonna tengelyterhelésű járművek számára is alkalmas, az uniós szabványoknak megfelelő burkolattal váltják fel.
A következő években Pápa és Győr között felújítják a 83-as főutat. A tervek szerint megerősítik a burkolatot, így biztonságosabbá és gyorsabbá válik a közlekedés az útszakaszon. Hamarosan megkezdődik a beruházás előkészítése, aminek pénzügyi hátterét nagyrészt az Európai Unió biztosítja – tájékoztatott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.

A jelenlegi elképzelések szerint a 83. számú főút Pápa és Győr közötti 37 kilométeres szakaszán az elhasználódott burkolatot korszerű, 11,5 tonna tengelyterhelésű járművek számára is alkalmas, az uniós szabványoknak megfelelő burkolattal váltják fel.

„A beruházás nyomán biztonságosabb lesz a közlekedés Pápa és Győr között, valamint az M1-es autópályát is gyorsabban lehet elérni" – mondta Loppert Dániel, a beruházó NIF Zrt. kommunikációs vezetője.

A 83. számú főút fejlesztése az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával valósulhat meg. A beruházások előkészítésére a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretén belül bruttó 647 millió forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az ERFA fedezi.

Beruházóként a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. feladatai közé tartozik a központi költségvetési forrásból és európai uniós támogatásból megvalósuló közúti, gyorsforgalmi és vasúti fejlesztésekben a projektek előkészítése, a tervező kiválasztása nyílt közbeszerzéssel, valamint a kiviteli tervek elkészíttetése.

Olvasóink írták

  • 6. Nagy3845 2010. november 26. 12:17
    „Ne már, hogy nem lesz 4 sáv! Laktanya, Audi beszállítók, vasúti transzfer, agglomeráció, abszolút nem bírja már el a forgalmat most sem! Hány embernek kell még meghalnia?”
  • 5. 49. 2010. november 26. 11:04
    „A 83-as ,,főút" a 37 km-es szakaszából, kb. 30 km-es szakasz nem az útburkolat miatt balesetveszélyes, hanem a keskenysége, és a kacskaringói miatt. Ha új útburkolatot kap, még mindig megmarad a lassú közlekedés, mert előzni továbbra is képtelenség egy lassan közlekedő mezőgazdasági gép, lovas kocsi, vagy egy ,,hétvégi" autós miatt.
    Ha biztonságossá, és gyorsabbá akarják tenni ezt az utat, akkor 2x2 sáv kellene, és a falvakat megkerülni.”
  • 4. peet2 2010. november 25. 23:04
    „bocs de attol hogy elbir sulyosabb jármüveket még nem lesz szélesebb sem meg kevésbé balesetveszélyes
    itt-ott kellene lakott területet elkerülő olyan szakasz is amit ugy 5-6évmulva nem épitenek körebe lakóparkokkal
    !lsd.a csanaki elkerülő/
    Tudjátok "merjetek nagyoka álmodni" talán nem lesz közel bili.”
  • 3. Truder 2010. november 25. 19:55
    „Mit kell megérnünk ? ;)”
  • 2. MissKittin30 2010. november 25. 17:31
    „Attól nem félek, hogy a következő 10 évben lesz valami változás a 83-as úton.”
  • 1. astra1 2010. november 25. 16:46
    „Befelé jön, vagy kifelé megy a küszöbön..?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Átadták a nagykanizsai inkubátorházat

Egy egykori laktanyai legénységi épület teljes felújításával alakították ki a Nagykanizsai… Tovább olvasom