Kisalföld logö

2017. 01. 16. hétfő - Gusztáv -6°C | -1°C

GYSEV: Rövidebb menetidő, komfortosabb utazás

Rövidebb menetidő, komfortosabb utazás – gyorsabban járnak a GYSEV-vonatok Szombathely és Szentgotthárd között is.


A korábbinál sokkal gyorsabban robognak a személyszállító vonatok Szombathely és Szentgotthárd között. A korábbi években hihetetlennek tűnő, mostanra megvalósult 120 km/h pályasebesség alaposan „átírta" a menetrendet. A régebben is leggyorsabbnak számító Intercity szerelvény például – a korábbi 1 óra 3 perces menetidő helyett – ma 39 perc alatt teszi meg a két város közötti távolságot, de napszaktól függően a minden állomáson és megállóhelyen megálló személyvonatok menetideje akár 39-49 perccel is rövidebb lett.

A pénteki ünnepélyes átadó rendezvény résztvevői egy Szombathely és Körmend közötti vonatozás keretében maguk is megtapasztalhatták a vasútrekonstrukció utasok számára talán leginkább kézzel fogható eredményét, a sebesség élményét és a korábbinál jelentősen rövidebb menetidőt. A szombathelyi állomáson a nemzeti színű szalag átvágásakor dr. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastrukturális területért felelős államtitkára a vasútfejlesztést olyan példaértékű projektnek nevezte, amely mintául szolgálhat más infrastrukturális fejlesztések számára mind  az előkészítés alaposságát, mind a kivitelezés minőségét és a pontosan betartott határidőket tekintve. Dávid Ilona, a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: a vasúttársaság további fejlesztéseket tervez, és  jó gazdaként , hatékonyan igyekszik felhasználni a hazai és uniós forrásokat az utazóközönség érdekében.

A kivitelezési munkákat a Thales Austria GmbH és a SAVARIA 2009 Konzorcium (konzorciumvezető Swietelsky Vasúttechnika Kft.) végezte jó minőségben, határidőre. Az építőkkel szembeni kihívás nagyságrendjére jellemző, hogy a teljes Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasúti rekonstrukció során összesen mintegy 154 km-nyi sín, 125 000 db beton alj lefektetését kellett megoldani, több mint 300 000 tonna zúzott kő elterítését követően, a Szombathely-Szentgotthárd közötti szakasz villamosításához pedig 500 db felsővezeték-tartóoszlopot kellett a helyére állítani.

A GySEV Zrt. 2009 szeptemberében kezdett bele a vasútfejlesztés munkálataiba. A 41,3 milliárdos uniós támogatással végrehajtott, 48,6 milliárd forint összköltségű fejlesztés keretében a Szombathely–Szentgotthárd vonal teljes rekonstrukciója, és a Sopron–Szombathely vonal korábban elkezdett rekonstrukciós munkáinak befejezése valósul meg – összesen mintegy 110 kilométernyi hosszon. Sopron–Szombathely viszonylatában – a rekonstrukció első szakaszát követően – már ez év elejétől módosult a menetrend. A személyszállító vonatoknál ezen a távon 6-14 perccel rövidült a menetidő, a 120 km/órás pályasebességnek köszönhetően.

A már villamosított és korszerű biztosítóberendezéssel felszerelt Sopron–Szombathely vonalszakaszhoz hasonlóan a Szombathely–Szentgotthárd közötti vonalszakasz villamosítása is befejeződött a 2011-es menetrendváltozásra: eltűntek a dízelmozdonyok, és itt is kiépültek a korszerű biztosítóberendezések, valamint az utazási komfortot szolgáló, 55 cm-es utasperonok és az időjárástól védő esőbeállók.

A Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonal korszerűsítési munkáihoz kapcsolódva jelenleg is tart két forgalmas, külön-szintű közúti–vasúti kereszteződés átépítése. A szombathelyi Csaba utcai kereszteződésben közúti felüljáró épül a vágányok felett, a kerékpáros és gyalogos forgalom külön műtárgyakon halad majd át a vasút alatt, Sopronban pedig – a Kőszegi útnál – aluljárót építenek.

Előzmény:

A fejlesztéseknek köszönhetően ma már 120 kilométeres óránkénti sebességgel roboghatnak a vonatok.

A csaknem ötven milliárd forint értékű projektet az Európai Bizottság döntése nyomán 41,3 milliárd forinttal támogatta az Európai Unió, amelyhez 3,7 milliárd forintnyi hazai finanszírozás is társult. Ennek a projektnek a része volt a korábban már átadott, Sopron-Szombathely közötti vasútvonal fejlesztése is.

A beruházásnak köszönhetően Szombathely és Szentgotthárd között átépítették és villamosították valamint korszerű biztonsági berendezésekkel látták el a teljes vonalszakaszt.

Az átadóünnepséget 12 óra 30 perctől tartják a szombathelyi vasútállomáson, a tervek szerint a létesítményt Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára avatja fel, de beszédet mond Dávid Ilona, a vasúttársaság elnök-vezérigazgatója is.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fizetést szavaztak meg maguknak az esztergomi városatyák

Az esztergomi képviselők 2010 novemberétől, az adósságrendezés ideje alatt nem részesülhettek… Tovább olvasom