Kisalföld logö

2017. 03. 28. kedd - Gedeon, Johanna 2°C | 18°C Még több cikk.

Veszélyes szerelvények? - A MÁV soron kívüli vizsgálja a német kocsikat

A MÁV Zrt. az április 19-én este, Budapest és Győr között bekövetkezett vonatsiklás kapcsán azonnal elrendelte a 300 darab, német személykocsi teljes műszaki átvizsgálását.

A MÁV Zrt. vezetősége az április 19-én este, Tatabánya és Tata között bekövetkezett vonatsiklás kapcsán azonnal elrendelte a 300 darab, Német Vasúttól vásárolt személykocsi – újbóli - teljes műszaki átvizsgálását. A személyi sérüléssel nem járó balesetet valószínűleg kerékrepedés okozta, a hiba okának felderítése független szakértő bevonásával történik.

Amint a MÁVINFORM április 19-én este tájékoztatta az utazóközönséget, a Budapest–Hegyeshalom vonalon, Tatánál egy gyorsvonat harmadik kocsija két tengellyel lesodródott a vasúti pályáról. Személyi sérülés nem történt. Az eset következtében a pálya 2000 méter hosszban megrongálódott, ezért a munkálatok várhatóan több hétig is eltarthatnak. A megsérült pályaszakaszon a helyreállítás befejezéséig 60 km/h ideiglenes sebességkorlátozást vezetett be a vasúttársaság.

A balesetet okozó személykocsi egyike volt annak a 300 darab, jó műszaki állapotú, használt "halberstadti" személykocsinak, amelyeket a MÁV Zrt. 2006 februárjában a Német Vasúttól (DB) vásárolt. (Az ilyen típusú vasúti személykocsikat jelenleg is közlekedteti az eladó Német Vasút és más vasutak is.)

A vasúttársaság vezetése az eset után azonnal teljes körű és átfogó vizsgálatot rendelt el a konkrét okainak felderítése, a kerékrepedés körülményeinek és esetleges felelőseinek megállapítása, továbbá az utasok számára a legnagyobb biztonságot nyújtó megoldás biztosítása érdekében. A vizsgálatot végző csoportba a vasúttársaság független szakértőt is bevont.

A MÁV vezetése azonnali hatállyal elrendelte a 300 darab német kocsi soron kívüli, gyorsított eljárás keretében történő ultrahangos keréktárcsa-vizsgálatát is – a vizsgálatok már zajlanak és azokat legkésőbb 2010. április 30-ig be kell fejezni. 2010. május 1-jétől a személyszállításban már kizárólag csak azok a német kocsik állíthatók forgalomba, amelyek az ultrahangos vizsgálaton megfeleltek és biztonságosak.

A MÁV a műszaki vizsgálatok során már eddig is szigorú karbantartási rend szerint járt el, hiszen az érintett kocsik ultrahangos keréktárcsa-vizsgálatát a szakemberek hat hónap helyett háromhavi gyakorisággal végezték, a havonta esedékes futóművek és kopóalkatrészek vizsgálata pedig 4 hét helyett 3 hetente történt. Az utasok biztonságát szolgálja az az intézkedés is, amely az adott kocsitípusnál – a jelenleg érvényes utasításoktól eltérően – szigorúbb kocsivizsgálatot és fékpróbát rendelt el.
A szükséges intézkedések meghozatala tehát azonnali hatállyal megtörtént, a kerékrepedés pontos oka, valamint a személyi felelősség azonban csak a független vizsgálat után állapítható meg. A vizsgálatot követően a MÁV Csoport vezetése meghozza a balesettel kapcsolatos döntéseket, melyekről a közvéleményt is tájékoztatja.

Olvasóink írták

  • 8. Alpokalja 2010. április 23. 16:10
    „Mindössze az az egy tény érdekelne, hogy az ugyanilyen típusú kocsikkal a GYSEV-nél miért nincsen hasonló probléma?”
  • 7. Mankapunka 2010. április 23. 11:46
    „Szerintem hagyni kellene,ha eddig nem érdekelt senkit,mostmár úgyis mindegy.”
  • 6. FreeFace 2010. április 23. 11:11
    „vizsgálják meg az ajtókat is, amiket max fekvenyomóbajnokok tudnak kinyitni....”
  • 5. urbaniastapista 2010. április 23. 10:03
    „#2.
    Olvasd el a belinkelt korábbi cikkeket, a másodikat.
    http://www.kisalfold.hu/belfold_hirek/eletveszelyben_a_budapest-gyor_kozott_utazok/2153708/”
  • 4. miracle 2010. április 23. 09:57
    „Vita-Max
    Az a kép a 6:00-s gyorsvonatot ábrázolja 6:03-kor.”
  • 3. molyhos_tölgy 2010. április 23. 09:41
    „ultrahangos vizsgálatokat gyakran végeznek, mert ezek a mikrorepedéseket is kimutatják, amit még a kalapácsos csapkodás nem. de nem csak a vasúttársaságok használják, szinte mindenki aki fémalkatrészekkel foglalkozik pl.: autószerelők, építőipar stb.”
  • 2. Vita-Max 2010. április 23. 09:25
    „Ha a kocsikkal van baj,akkor miért a sín van lefotózva:)))))))))
    urbaniastapista:
    Én ezt még nem is hallottam,hogy ultrahanggal vizsgálnák valahol,létezik ilyen??
    Tudomásom szerint van nerre a célra megfelelő ember,kocsivizsgálóknak hivják őket.Egy husszú nyelű kalapáccsal csapkodja a kocsik kerekét,és a hangból megállapitják nincs-e repedés vagy törés.”
  • 1. urbaniastapista 2010. április 23. 08:43
    „Szóval eddig tényleg nem vizsgálták ultrahanggal a kerekeket.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Meleg magyar papok listája egy internetes oldalon?

A honlapon a magyarországi katolikus egyházban szolgálatot teljesítő melegeket próbálták lajstromba… Tovább olvasom