Kisalföld logö

2018. 05. 20. vasárnap - Bernát, Felícia 12°C | 23°C Még több cikk.

Sokkoló gyorshajtók: százzal hajtott át a zebrán

Volt, aki a zebrán 100 km/h sebességgel szabott át Szombathelyen egy zebrán. Felelőtlen gyorshajtók, s csupán pénzbírság!

A Vas megyei rendőrkapitányság közzétette a márciusi gyorshatási statisztikáját. Megdöbbentő adatok, és egyben elszomorító helyzetkép az utaktól. A büntetés minden esetben pénzbírság volt, a jogosítványt nem vonták be. Érdekes...

A gyalogosátkelőn 100-al

Szombathely belterületén a Körmendi úton egy személygépkocsi 107 km/h sebességgel közlekedett. És ami az igazán megdöbbentő: a kijelölt gyalogos-átkelőhelyen 100 km/h-val hajtott át. Az üzembentartó csupán 130 ezer forint közigazgatási bírságra számíthat.
Szintén Szombathelyen, a Sólyom utcában egy Volvós 126 km/h sebességgel száguldott. Ebben az esetben az üzembentartó 130 ezer forint közigazgatási bírságra számíthat.



Kétszer is bemérték

A szombathelyi Körmendi úton egy sportkocsi öt perc alatt kétszer is elszáguldott a traffipax előtt. Első esetben 105 km/h második esetben, pedig 86 km/h volt a sebessége. Ebben az esetben szintén 130 ezer forintos csekket kapott az autós.

A 86-os számú főúton Zanat térségében a megengedett 90 km/h sebesség helyet a gyorshajtó 163 km/h sebességgel közlekedett. Az üzembentartó 90 ezer forint közigazgatási bírságra számíthat.



Olvasóink írták

41 hozzászólás
  • 41. Imcsi 2009. április 06. 21:03
    „26.rockergyerek: Zebrán a gyalogosnak van elsőbbsége, tehát úgy kell megközelítened, hogy ezt meg is tudd adni neki! Szerintem olyan nincs, hogy a gyalogos féktávolságon belül lépett le a zebrára!
    Biciklisként utálom, amikor az autósok úgy előznek meg, hogy szinte súrolják a kormányomat! Olyankor legszívesebben ráütnék a kocsi tetejére!”
  • 40. gaalftt 2009. április 03. 17:59
    „Svájci vagyok. A magyar közlekedés tiszta horror, de itt a nyugati országfélben már vannak biztato jelek is. Svájcban nyugodtan ballaghat át a gyalogos, abban a tudatban, hogy a zebrán övé az abszolut elsöbbség (no, nem a magyari fajta !) De! Az is ajánlott a biztonság érdekében, hogy aki használni akarja a zebrát, álljon meg az ut szélén és elöre kinyujtott kézzel jelezze, hogy nem csak ácsorog, hanem át is szeretne menni. Persze ott sem mindenki angyal, csak az nálunk kivételnek, és nem magyar szabálynak számit. Ott egy gyorshajtás gyalogos elütéssel szándkos emberölésnek számit, megfelelö büntetéssel.”
  • 39. ungi 2009. április 03. 08:35
    „Evi 70 ezer kilometert vezetek. Sokat latok, es föleg erzek az utakon. Rendört viszont nagyon keveset latok. Talan egy honapban egyszer ülnek valamelyik faluban, es mernek. Persze a szembejövö autosok mind villognak, ugyhogy ki az a marha, aki ennek ellenere gyorsan hajt? En betartom a szabalyokat, nem hajtok gyorsabban a megengedettnel. Ilyenkor persze mindig van olyan, aki racuppan a kipufogomra, es megprobal tolni. Pechje van, mert engem nem zavar. De utalom a szabalytalankodokat, nyomulosokat, esz nelkül elözgetöket. Sok mindent megeltem mar, erdemes lenne könyvet irni abbol, hogy az emberi hülyesegnek nincs hatara.”
  • 38. miracle 2009. április 02. 21:20
    „Nagyot fordult a világ. Közel egy éve itt lelkesen népnyúzó kormányoztak sokan, mikor a büntetési tételekről, meg zéró toleranciáról volt szó. Ha nem lennék lusta - de az vagyok - kedvem volna visszakeresni, hogy az itt (jogosítványt elszedő) hozzászólók közül kik.
    Egyébként nem a jogosítványt kell elszedni, hanem a kocsit. A büntetési tételeket pedig a delivkens vagyonához, vagy pl a kocsi értékéhez kellene igazítani. Pl max a kocsi új árának 10%-a. Mert jelenleg aki 30 millás sportkocsival száguldozik, annak mit számít pl 130 ezer?”
  • 37. Komissar 2009. április 02. 19:04
    „login 2009.04.02. 18:40
    Ha az illetékes elvtárs a tette után mentelmi jogára hivatkozva megtagadja az együttműködést, (ami egy szonda megfújása lenne) fellógatnám.
    Ha a kisegeret büntetik, büntessék az elefántot is.”
  • 36. login 2009. április 02. 18:40
    „31. Valjan
    Na, te tuti valami gyalogos lehetsz. Remélem ha átmész piroson, elkobozzák a cipődet, és még pénzbírsábot is kapsz. Ha mégegyszer átmész, akkor talán a lábad is levágják. pfff

    33. Komissar
    Egyetértek. Ha már zéró tolerancia, akkor vonatkozzon minden közlekedésben résztvevőre, sőt azokra is akik mentelmi joggal rendelkeznek (hogy rohadjanak meg).”
  • 35. pancser 2009. április 02. 18:05
    „31.-nek. Hú, szerencsénk, hogy nincsen halálbüntetés, mert még azt is javasolnád!”
  • 34. pancser 2009. április 02. 18:02
    „Nem értek egyet a cikk és a hozzászólók többségének szellemiségével. Nem azzal, hogy nem helyes büntetni a gyorshajtókat, hanem amit sugall. Azt hiszik a dolgok mélyére nem gondoló emberek, hogy az ilyen hangzatos dumák, mint a záró tolarencia megold valamit. Nem old meg! Hanem azt kellene megoldani, hogy a születetten agresszív és fegyelmezetlen egyének ne kaphassanak jogítványt, vagy ha kapnak, ismétlődő súlyos esetek miatt azt el kell venni és az illetőt akár örökre kitiltani a volán mögül. Az ún objektív felelősséggel soha nem értettem egyet. Objektívnek lenni az ha a rendőrség megbünteti az elkövetőt. Ehhez a munkaadónak nincseen semmi köze!”
  • 33. Komissar 2009. április 02. 17:48
    „Valjan 2009.04.02. 16:55
    ZERO TOLERANCIA!!
    Igen így kell csinálni, 100; sőt 1000%-ban egyetértek veled.
    De akkor az illetékes (szabálytalan) gyalogosokat is hasonló drákói szigorral kellene büntetni, így valós lehet a 4-10 hónapos javulás, ami közlekedési morálunkat illeti.”
  • 32. fmoni20 2009. április 02. 17:45
    „Már sokadszor fordul elő a kisalfold.hu-n, most már nem is bírom magamban tartani:
    "Volt, aki a zebrán 100 km/h sebességgel szabott át Szombathelyen egy zebrán."

    Kicsit értelmesebb mondatokat is elvárnánk!”
  • 31. Valjan 2009. április 02. 16:55
    „A "zero tolerancia" nalam azt jelenti,hogy nincs kegyelem!
    Kicsit segitek,hogy hogyan lehet minden szabalyszegest megallitani:
    Jogsi elvetel min.10 evre,az autot amivel elkovettek pedig lefoglalni es Kiarusitani.
    A masodik szabalysertesnel pedig orokke eltiltas+5millio Ft-nak megfelelo penzbirsag.
    Fogadjunk,hogy 4-10 honapon belul SIMAN R E N D lenne az utakon es a gyalogosoknak vagy a torvenytisztelo autosoknak 99%-ban lehetne garantalni a kozlekedes biztonsagat!
    Hangsulyozom,ZERO TOLERANCIA!!”
  • 30. soproni 2009. április 02. 16:32
    „28.libellula1980. Nem csak Svájcban,de Ausztriában is körülnézés nélkül mennek át a gyalogosok a gyalogátkelőkön. A cikkben említett autós örülhet,hogy megúszta ennyivel,mert rossz belegondolni,mi lett volna,ha gyalogost üt el a számukra kijelölt helyen.Abban is igazad van,hogy Sopronban katasztrofális a helyzet,bár amióta nőtt a körforgalmak száma az autósok kicsit előzékenyebbek lettek a gyalogátkelőknél. Rendőröket alig látni a városban,pedig lenne kiket büntetni bőven. A piros lámpáról csak annyit,hogy pár hete az OTP-nél a rendőrautó is piroson kanyarodott balra,de ez nem bátorított fel engem,hogy vele egyidőben jobbra kikanyarodjak.”
  • 29. Agent 2009. április 02. 14:52
    „A hazai átlag viselkedésforma sajnos nagyon szigorú szankcionálásért kiált, ahogyan egy ilyen általánosan ellinkesedett mindentleszaró népnek is diktatúrára lenne szüksége, nem demokráciára, na de ez off.
    Viszont amennyire kiélezett a közhangulat, tenni kellene azért, hogy ne tűnhessen pénzbeszedésnek a sebességmérés, ne legyen működő vasúti átkelő olyan kereszteződésben, ahol már a sínek is fel vannak szedve, ne legyen kint felejtve a nyílegyenes hibátlan útszakaszon a 30as tábla, illetve a befizetett tetemes útalapból könyörgöm javítsák már meg legalább az egy és két számjegyű főutakat, ne pedig sebességkorlátozással legyen ez "megoldva".
    A kocsiban szunyókáló vagy csak "jelenlétet" biztosító rendőrök pedig figyeljenek a zebráknál, szondáztassanak az éjszakai szórakozóhelyek környékén (érdekes, ezeken a környékeken pénteken, szombaton soha nincsen közúti ellenőrzés, ittas vezető viszont annál több, szerintem nem kell valami nagy észnek lenni ahhoz, hogy tudják hová és mikor kell kiállni ellenőrizni.”
  • 28. libellula1980 2009. április 02. 14:37
    „"A zebráról meg annyit hogy aki nem tud 50-60 környékéről időbe megállni(leszámítva az öngyilkos jelölt átkeléseket de akkor 20 se lehet ) attól nyugodtan el lehetne venni a jogosítványát nincs más szó az béna a vezetéshez."

    Teljesen egyetértek. Annyit elmesélnék, hogy Svájcban a gyalogosok 80% körülnézés nélkül ballag! át a zebrán, eddig még egyet sem gyúrtam el szerncsére :) (pedig 55km/h sebeséggel megyek lakott területen, így ha lefényképeznek nem túl nagy a büntetés), szerintem pár itthoni vezető már megritkította volna az ottani lakosságot. Jah és akkor még a gyrerekekről nem is beszéltem a 4 éves ovisok egyedül mennek oviba, nem mindig szabályosan... iskolások kerékpárral körülnézésnélkül hajtanak az autó elé, de ettől függetlenül nem hajtok keresztül rajtuk.”
  • 27. thermoline 2009. április 02. 14:29
    „24!

    Elsősorban akkor is el kell jutni mindenkinek fejben odáig,hogy a közlekedésre kitaláltak 1 rendszert már régóta amit lefektettek és elfogadtak.Az öntörvényű döntések és a felelőtlen mérlegelés nagyon elhatalmasodott a közekedők egy bizonyos hányadánál.Amíg nincs még csak jele sem bármiféle egységes viselkedésformának a közlekedésen belül addíg nehezen tartom elképzelhetőnek,hogy javulna bármiben is a jelenlegi állapot.Pedig biztonságosabb is lehetne és ami fő szerintem sokkal elviselhetőbb lenne a közlekedés,ha kicsit szabályszerűbbé venné sok ember a figurát.Amint ez működne,onnantól lehetne igazából olyan életszerű döntéseket hozni ami több embernek is kedvezőbb nemcsak 1-es szám 1 személyben.A legfőbb hiba a másik kiszámíthatatlansága.Pont amiatt mert nincs egységben a közlekedés.Ezt konkrétan átfogó jelleggel gondolom és nem csak a kint felejtett sebességkorlátozásokra értem.Azok miatt én is hülyét kapok egyből.:))”
  • 26. rockergyerek 2009. április 02. 14:24
    „Agent!
    Igazad van, van egy két furcsaság ebbe az országba.Látszik hogy milyen messze vagyunk nyugattól, de már a Balkán is elkerül bennünket. Én 6 éve jártam Horvátországba és ott ugyan 80 km a legnagyobb megendedett sebesség nyilt uton, de egy csomo helyen lakotton belül is kint volt a 80 as tábla.(és ez a Balkán akárhogy is nézzük).Magyaroszágon egy agyrém amit csinálnak( pl 83 as főut koroncói elágazás villógó sárga lámpa, minek tették fel amikor sose üzemel bezzeg a gyirmóti az hajnali háromkor is régen 60 as most 40 es tábla és a rendőr a kereszteződés (ami ugye feloldja a korlátozást) és a tábla között traffizik. Na ezért utálom én a magyar közlekedési rendőröket, tipikus pénzbeszedés főleg aki nem ismerős az uton és nem tudja hogy milyen tábla van kint mer 90ről képtelenség ugy visszalassítani 40 re hogy a traffi ne mérjen be főleg ha az utat figyeled és nem az utszélét(ahogy normális országban szokás). A zebráról meg annyit hogy aki nem tud 50-60 környékéről időbe megállni(leszámítva az öngyilkos jelölt átkeléseket de akkor 20 se lehet ) attól nyugodtan el lehetne venni a jogosítványát nincs más szó az béna a vezetéshez. Meg a gyalososok fejébe se ártana rendet tenni hogyha leleépek féktávon bőven belül volt olyan hogy kb 5-10 méter volt köztem meg a gyalogos között akkor legalább nem csigatempoba megyek mer ha nem rántom félra a kormányt ugy felszedtem volna mint a huzat, habár akkor a kocsit jobban sajnáltam volna mint az ilyen hülye gyalogost.Ja és a legjobb a dölöngélő biciklis aki ugy megy mint az ökörhugyozás má bocs az alpáriságért de nincs rá jobb szó azt kerüld ki pl a 83 as uton szentpál körül miközbe szemből jönnek a kamionok.De a rendőrök csak traffizni tudnak de ezzel nem fogják kiszürni a nem oda való embereket, mer szemből le van adva a drót (én is leadom mer nem értek egyet velük) és akkor bármilyen ökör is az ember bizony lassít és az fut bele aki hülyének hiszi a villogatót (sok ilyen van) habár mostánába ritkán van az hogy villogna valaki.Ja és itt a tavasz a motorosokról ne is beszéljünk, mer az egy külön cikk lenne. Ja mielőtt megköveznétek sokat közlekedek autóval, régebben motoroztam is előtte szerettem biciklizni, de ha muszály volt akkor gyalogoltam kilómétereket is.”
  • 25. libellula1980 2009. április 02. 14:08
    „Login, még ha csak a külső sávban előznének... 5 napja vagyok itthon, hát vmi katasztrófális a vezetési stílus... legfőképpen toljunk le mindenkit az útról elv működik, borzasztó!
    Csak azt nem értem, a soproni útra miért nem lehet pár rendőrt vagy radart kiállítani, vagy félnek akkor már nem illene rá a halálút elnevezés?
    Plusz a Szentlélek templomnál ezalatt a pár nap alatt vagy 5 autót láttam amint a piroson húzott át, nem a sárga piroson vagy a sárgán, hanem a szép már jó pár másodperce világító piroson...”
  • 24. Agent 2009. április 02. 14:04
    „"aki sikeresen levizsgázik és megkapja a jogosítványát annak kutya kötelessége(lenne) betartani azokat a szabályokat amit a kressz előír."

    Igen, csak az ember elgondolkodik mennyire jogos pl. a 30-as szabály betartása egy olyan vasúti átjárónál, ahol csak az átkelőn van vasúti pálya, az úttól jobbra és balra fel vannak szedve a sínek.

    Tehát a dolog kétélű, életszerű és hasznos szabályozások szükségesek és ezek betartása, betartatása. Jelenleg mindkét oldalon komoly hiányosságok tapasztalhatóak.”
  • 23. hajnalcsillag 2009. április 02. 13:39
    „Login!
    Nem a "nagy fekete autós"-ra gondoltam, hanem a normál körülmények közötti sávváltásra nagyobb forgalomban. Anno ismerős szájából is hallottam olyan megjegyzéseket, hogy "nem engedem be, mert jobb kocsija van". Nagy fekete autósokkal én is találkozom sajna elég gyakran és nagyon utálatosak...
    A kanyarodással kapcsolatos megfigyelésed is teljesen ismerős. A minap majdnem így törték össze a kocsimat és utána még a kanyarodónak állt feljebb.”
  • 22. thermoline 2009. április 02. 13:34
    „A jogosítvány megszerzése nem kényszer és nem is kötelező.Úgy gondolom,hogy aki sikeresen levizsgázik és megkapja a jogosítványát annak kutya kötelessége(lenne) betartani azokat a szabályokat amit a kressz előír.Ezt vállalja mindenki aki sikeresen teljesíti a tanfolyamot.Onnantól nem nagyon lehetne elvileg mellébeszélni.”
41 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Főleg a szívgyógyszerek drágultak

Győr-Moson-Sopron - ámogatási rendszer változtatása miatt körülbelül ezer gyógyszer ára emelkedett… Tovább olvasom