Kisalföld logö

2017. 05. 28. vasárnap - Emil, Csanád 12°C | 24°C Még több cikk.

Rajtolt az adóhatóság telefonos ügyintézési rendszere

A közvélemény-kutatások szerint az adózók 30%-a telefonon (is) szeretne kapcsolatba lépni az adóhatósággal.

Az APEH-nél lehetővé vált az adóügyek minél nagyobb körű telefonos ügyintézése, illetve az, hogy az ügyfelek a személyes adóügyeikben telefonon keresztül is hozzájussanak információkhoz.

Az APEH a már működő általános telefonos tájékoztató rendszere (TCC) mellé egy új, a telefonon keresztüli ügyintézést, az ügyfelek egyedi ügyben történő tájékoztatását az adótitok sérelme nélkül is lehetővé tévő szolgáltatást (ÜCC) vezetett be 2009. július 1-jétől. (A vonatkozó jogszabályi felhatalmazást az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény (Art.), valamint a 34/2007. (XII. 29.) PM rendelet teremtette meg.)

A telefonon keresztüli ügyintézés feltétele, hogy az ügyfél rendelkezzen ügyfél azonosító számmal. Az ügyfél azonosító szám az APEH által véletlenszerűen képzett 8 jegyű szám, mely a telefonos ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszerben a telefonáló beazonosítását szolgálja. A számot az adóhatóság az ügyfél által (választása szerint) papíralapon, de az APEH honlapján elérhető, majd onnan kinyomtatott, aláírt, vagy a KR-en (Ügyfélkapun) keresztül elektronikusan beküldött kérelmére képezi meg. A kérelem nyomtatvány száma: 09UK30, mely július 1-jétől érhető el az adóhatóság internetes honlapján.

Az ügyfél a kérelmének feldolgozását követően (az általános közigazgatási ügyintézési határidőn belül) értesítést kap az azonosító számról és annak alkalmazhatósági időtartamáról. Az ügyfél azonosító szám úgynevezett „zsebes borítékban", tehát az általánosan elfogadott módszerek legbiztonságosabbikával kerül kiküldésre, ajánlott küldeményként. Mint minden azonosító kód, ez is bizalmasan kezelendő, óvni kell attól, hogy illetéktelen személy tudomására jusson. Ha ilyen eset bekövetkezne, az adóhatóság lehetőséget biztosít az ügyfél azonosító szám telefonon keresztül történő letiltására.

A telefonáló egyedi beazonosítása az adóazonosítójával és az ügyfél azonosító számával történik, illetve, ha képviselőként, tehát más nevében jár el, akkor meg kell adnia annak az adózónak az adószámát, adóazonosítóját is, akinek az ügyében el kíván járni. Meghatalmazotti eljárás abban az esetben lehetséges, amennyiben a meghatalmazott rendelkezik az ennek megfelelő jogosultsággal, melyet a T180-as adatlapon jelentett be.

Az adózó telefonon intézheti például az egyedi nyilvántartással kapcsolatos ügyeit, folyószámlájával kapcsolatos kérdéseit, az illetékügyeket, de még a bevallásaival (szja, áfa, társasági adó, járulék, megszűnéssel, átalakulással kapcsolatos bevallások, egyéb) kapcsolatos ügyeit is. Tájékoztatást kaphat a magánnyugdíj-pénztári adatokról, az ellenőrzésekről is, de meggyőződhet az EU-s adószámok érvényességéről is.

Az APEH Nyugat-dunántúli Regionális Igazgatóságának tájékoztatása szerint a telefonos ügyintézést hétfőtől csütörtökig munkanapokon 8.30-tól 16 óráig, a pénteki munkarend szerinti munkanapokon 8.30-tól 13.30-ig lehet igénybe venni belföldről a 40/20-21-22 kék számon (helyi beszélgetés tarifával) külföldről a +36-1-441-9600 számon (általános tarifával).

Az ügyintézővel folytatott telefonbeszélgetést az adóhatóság rögzíti és az Art.-ban meghatározott időtartamig tárolja. Minden rögzített beszélgetés automatikusan képzett iktatószámot kap, melyet a 09UK30 nyomtatványon, az ügyfél által közölt sms-címre-, e-mail-címre elküldünk, vagy a beszélgetés végén egy géphang bemondja. Munkaidőn kívül lehetővé tesszük a beszélgetés rögzítését követő 30 napig az automatikus visszahallgatást.

A nyomtatványok elérése és részletesebb tájékoztatás az APEH honlapján található (http://www.apeh.hu).
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Népszerű a köztartozásmentes adózók listája

Az APEH elektronikus szolgáltatásainak kínálatát bővítette a köztartozásmentes adózói adatbázissal,… Tovább olvasom