Kisalföld logö

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -4°C | 2°C

Mire költ 2010-ben egy képviselő?

Január elsején megszűnt a korábban képviselői költségtérítésként megismert juttatás, helyette választókerületi pótlék és a lakhatási támogatás jár.

A változás hátterében az a sikeres népszavazási kezdeményezés áll, amely szerint költségtérítés csak akkor járhat egy képviselőnek, ha az bizonylattal tudja igazolni annak jogos felhasználását. Mivel több mint 600 ezer aláírás gyűlt össze, a referendumot ki kellett volna írni.

Ám az Országgyűlés még a nyáron, szinte egyhangúlag módosította az Alkotmányt és fogadta el azt a törvényt is, amely a költségtérítés fogalma helyett új kifejezéseket vezetett be, és egy "bakinak" nevezett szócsere eredményeként jócskán megemelte a képviselők járandóságát. Seres Mária, a népszavazás kezdeményezője még júniusban kérte Dr. Sólyom Lászlót, hogy a törvényt ne írja alá. Indoklásként felhozta, hogy a jelenlegi köztársasági elnök alkotmánybíróként még maga javasolta a népszavazási kezdeményezések védelmét, aminek eredményeként alkotmánybírósági határozatban rögzítették, hogy egy elindított népszavazási kezdeményezés alkotmányos védelem alatt áll, és abba semmilyen szerv, még az Országgyűlés sem avatkozhat be.

Az alkotmányossági szempontból is aggályos törvényt ennek ellenére az Alkotmánybíróság sem érvénytelenítette. - Elfogadhatatlan, hogy a képviselők szabad kezet kaptak abban, hogy egy nekik nem tetsző népszavazási kezdeményezést kijátszhassanak. Szócserékkel elérték, hogy továbbra sem kötelesek számlákat gyűjteni. Arra viszont ügyeltek, hogy számszerűen emelkedjen az eddig járó összeg, mivel innentől már adózott jövedelemmé válik a korábban adómentes kifizetés. Januárban minden képviselőnek döntenie kell, hogy nem gyűjt számlákat, és ebben az esetben bevételének 10 százalékát tekinti majd költségnek, vagy nyilatkozik év elején arról, hogy számlákat gyűjt, és eszerint számol majd el az év folyamán.

"Kérni fogjuk, hogy hozzák nyilvánosságra: a 386 képviselőből hányan vállalják a 600 ezer ember által kért tételes elszámolást. Szeretnénk tudni, hogy hányan hajlandóak alávetni magukat a jogos és tömeges választói akaratnak. Sokan megfogalmazták már, hogy nekik valójában jóval több költségük van, mint amit eddig költségtérítésként megkaptak, ezért sem érthető miért okoz gondot a számla elkérése a benzinkútnál vagy egy étteremben. Seres Mária eredményesnek ítéli a népszavazási kezdeményezést, ugyanakkor tarthatatlannak nevezte azt a helyzetet, hogy a választott képviselők elhatárolhatják magukat a választói akarattól. - Két lehetőségük lett volna: vagy úgy módosítják a törvényt, hogy abba beépítik a népszavazási kezdeményezés által megfogalmazott feltételt, vagy pedig kiírják a népszavazást. Egyiket sem tették. Helyette trükköztek. Seres Mária időközben megalapította a Civil Mozgalmat, amellyel a civil nyomásgyakorlást szeretnék szervezett formában továbbfolytatni. Ennek érdekében valamennyi választási körzetben jelöltet fognak állítani a tavaszi országgyűlési választáson."

Olvasóink írták

32 hozzászólás
12
  • 32. Papó 2010. január 04. 15:27
    „Patriot!
    Te soha nem olvasol végig semmit? Én nem mondtam,hogy nem volt ott a pénz a kasszában. Az ott volt, nem is ez a probléma. A probléma az,hogy az állam utolsó negyedévi kifizetett számlái hiányoztak!De mondok én neked valamit nekem mindegy lenne ki van kormányon,ha az ország és a társadalom érdeke vezérelné és ez tetteiben be is tudná bizonyítani. De ezt nem látom a te Orbánodban"!"Ő is a nemzetközi pénzvilágot szolgálja ki! Máskülönben mit keresett május. 27-én két embere a zártkörű ,,Bildenberg" csoport tanácskozásán? Ugye tudod mi ez a csoport és tisztában vagy a céljaival is? Ha igen és ennek ellenére még véded a kis Napóleonodat, ne légy kíváncsi a véleményemre"!"”
  • 31. Patriot 2010. január 04. 10:50
    „Vártam ezt a jól begyakorolt szoci hazugságot: Orbánnak a Bokros csomag teremtette meg a gyarapodást,majd 2002-ben üres kasszával adta át.
    ..ez a tipikus gyurcsányi hazugság!
    Az a 300millárd átadáskor a kasszában volt és Medgyessy is elismerte,hogy jó állapotban van az ország és ebből osztogatott közel egy évig. Sőt a 2007-es euróbevezetést is valós dátumnak nevezte.

    Mondom ez a C.M. csak a csalódott szociszavazók menekülő útvonala, semmi más!
    Hasonlóan a Centrum Párthoz ez is csak egy választási szavazat hígításra kitalált gittegylet, aminek a legfőbb szövetségese a poszkomenyista hazugság párt.

    Barátkozzatok a gondolattal,hogy Orbán lesz a miniszterelnök.”
  • 30. ördögűző 2010. január 03. 23:47
    „Kedves Patriot!
    Én viszont szavaztam egyszer (még egyszer nem teszem) a fidexre ´98-ban, mert bíztam az ifjúság jobbító szándékában, tisztaságában. ... De ahogy a sok szupertehetséges, szerintük ab Ovo az ország vezetésére termett kollégiumi szobatárs, sógor, koma, jóbarát a húsosfazék szagát megérezte, olyan szemérmetlen harácsolásba kezdett, amilyet addig a modern világ nem látott.
    Kérdezd már meg az akkori nyugdíjasokat, vagy akár- a nagy igehirdető szavaival élve - a "panelproli"-kat, mit ígért, és mit adott Nekik O.V! Azt adta, hogy utolsó megmozdulása egyikével a minisztériumokba 10 évig le nem váltható s*ggnyalóit beültette, és felélte az ország bevételeit jóelőre.
    A kisebb parlament ügyében is tévedsz, eccccer már napirenden volt, és akkor is, ahogy most is "lelkiismeretük" szerint szavaztak nagyjaink, élükön a vezéretekkel!
    A koncot nem engedik!”
  • 29. Papó 2010. január 03. 23:23
    „Patriot!
    Hogy egy kicsit tisztább legyen a kép! Azt se feledjük el,hogy a legjobb kondícióban az Orbán kapta meg az országot a Bokros féle megszorításokból összejött pénzzel! És hogy adta át? Úgy,hogy az ország utolsó negyedévi számláját nem fizette ki! Csak egy kicsi csalás,de ennek eredményeként majdnem üres lett az államkassza!
    A kisebb parlament kérdését is ki igazítom egy kicsit így pontosabb. A CM benyújtotta a kormánynak a törvényben meghatározott számú az állampolgárok által aláírt íveket,hogy vegyék napirendre. Nem tehettek mást! Tehát semmi politikai töke kovácsolás nincs! A kisebb parlamentet minden időszakban eljátsszák,de valamelyik mindig leszavazza! Miét is? Mert valójában egyiknek sem jó!A kis Napóleon elárulta még 2014-ben sem fogja megszavazni"!"No ezt mivel magyarázod?No én elmondom,hogy más is megértse. Alkotmányos törvényeket kell módosítani! Azt pedig nemigen akar ezek szerint. Miért? újra felteszem a kérdést!Miért nem módosítják az amúgy ideiglenes alkotmányt ami már tíz éve lejárt? Mert az Antal kormány arra alkotta meg,hogy a mindenkori hatalmon lévő párthoz kormányhoz a nép ne tudjon hozzá nyúlni,mert féltek a visszarendeződéstől! Féltek,hogy hamar rájön a nép,hogy a mondvacsinált demokrácia nem az ő világuk,hogy nem demokrácia épül,hanem ,,karvaly kapitalizmus!"Nos ez az alkotmány bebetonozza a hatalmon lévő pártokat a hatalomba és egyszerűen nem lehet leváltani őket,ha saját maguk nem döntenek úgy! Ismerős a dolog ugye? Pedig új alkotmány nélkül nem lesz rend ebben az országban, csak káosz! Végezetül,ha engem is kérdeztél kire szavaztam eddig elmondom. Egyikre sem! Nem rendszerváltás volt,hanem politikai"elit" váltás! Ha mond ez neked valamit.”
  • 28. bobymancs 2010. január 03. 18:33
    „Papó !

    Ezt én is írhattam volna,annyira szívemből szóltál. Született győri lány vagyok,imádom a városomat.
    Fáj a szívem a legyilkolt,kirabolt üzemekért,gyárakért. Gyerekeim és már unokáim is vannak,félek,
    hogy ezek a dögkeselyűk felzabálják /felzabálták? / a jövőjüket.”
  • 27. Patriot 2010. január 03. 18:22
    „Azért arról az aprócska tényről ne feledkezzünk meg,hogy a rettegett Orbán négy évig volt kormányon,és azokkal a lebecsült eredményekkel mint a foglalkoztatás, vagy az államadósság, azzal a mostani rezsim újra választást nyerne.
    A kisebb parlamentet a szocik csak hangulatkeltés és egy kis politikai tőke kovácsolására akarták használni, utolsó pillanatban rángatták a parlament elé, mikorra tisztán láthatóvá vált az egyéni körzetek elvesztése.

    Arra azért továbbra is kíváncsi lennék a hölgyek-urak ezidáig kire szavaztak?”
  • 26. Papó 2010. január 03. 14:46
    „Patriot!
    Már látom,hogy az Indymédián kívül nem olvasol más híreket. A Civil Mozgalom céljait nem ismered,vagy szándékosan,mint a többi párt nem beszél róla,mert az a jó,ha kevesen tudnak róla! Hogy egy kalap alá veszem a pártokat? Miért? Van köztük különbség? Nincs"!" A CM nem csak a költségtérítéssel foglalkozott,és foglalkozik. Csak megemlítem: költségtérítés, pártfinanszírozás, kisebb parlament, képviselők visszahívhatósága, polgármesterek ne lehessenek képviselők is, szűnjön meg az álláshalmozás, stb. Nem sorolom tovább,de lenne még! Nos, elmondom,hogy tudd! Az általad képviselt nagy Fidesszel az élen leszavazták, Hallani sem akartak róla! Pedig nyomta Orbán a rizsát a kisebb parlamentről, majd Ő. Meg az olcsóbb kampány erre megszavazták az ötszörösét! Amikor hatalmon volt a kis Napóleon 600 000 új munkahelyet ígért! Egy sem lett! Most amikor az ország a megsemmisülés útján halad, annak is a végéhez közelebb 1 millió új munkahelyet ígér, igaz később amikor rájött mekkora baromságot mondott, hozzá tette 10 év alatt. Ajaj! Addig nagyon sokan éhen halnak! Végig kell elemezni a húsz évet és utána lehet menni szavazni, azzal a tudattal,hogy ezek a sz....házig mindent eladtak megkérdezésünk, beleegyezésünk nélkül! Hoztak egy sor döntést a fejünk fölött ellenünk! Most minden idegen kézben van és talicskán tolják ki a profitot, be meg csak a kölcsön jön aminek már a kamatait sem tudjuk kifizetni! Mi meg csak álljunk? Tűrjünk? Bízzunk? És meddig? Amíg 2011-ben a földet is eladják a talpunk alól? Hát nem"!" Ennek a pénzéhes,korrupt bandának nincs helye a Parlamentben! Kíváncsi vagyok a Fidesz két év múlva mit mond majd az embereknek a következő év már megint miért lesz rosszabb? Hogy emberek bízzatok majd a következő év jobb lesz! És,ha velük lesz a kasza is? Én már nem hiszek és akinek van gyermeke,unokája és szívén viseli a sorsukat, felelősséget érez a jövőjükért az már nem hihet!Főleg nem egy olyan politikai ,,elit"-nek, amely az őt megbízó társadalma és országa helyet az idegen hatalmakat szolgálja ki!”
  • 25. ördögűző 2010. január 03. 12:28
    „:-))
    Sohasem voltam maszopos, sőt párttag sem leszek ez után sem!
    Valami tényleg nem stimmel, ha bárkinek az jön le, hogy a Civilek egyedüli célja a költségtérítés rendezése volna!
    ... Igazad van Patriot, ´89-ben nem rendszer, hanem módszerváltás történt, rég el kellett volna az "istenadta nép"-nek zavarni a lendvaikat, szekereseket, torgyánviktorokat. Helyette a néma többség inkább begubózik, nem megy el szavazni, ezzel hatalomban tartva ezt a söpredéket!
    Nnna, a CM céljainak egyike pont ennek a fásult tömegnek a felrázása.
    Nem vagyok hivatott a CM nevében szólni, de úgy gondolom, a költségvetés bevételi oldala régen lehetővé tenné a Magyarság felemelkedését, csakhogy "nagyjaink", és a holdudvaruk, általunk ellenőrizhetetlen kiadási tételeknek (Grippen ügy, Metó, Margit híd, Omninvest, stb, stb) beállítva ellopják, és ha a talaj forróvá kezd válni, villámgyorsan titkosítják vagy 80 évre! GYALÁZAT!!! De az is hogy ezeket tűrjük!
    Arra mindenesetre ékes példa volt az arrogáns hatalom részéről, ahogyan azt a bizonyos költségtérítési referendumot elszabotálták! göndöristvánostul, ovb-stül, alkotmánybíróságostul, sólyomlászlóstul köptek nagyot a pofánkba! ....a Tiédbe is Patriot!”
  • 24. Patriot 2010. január 03. 09:25
    „Papó és ördögűző!

    Valahogy mindig az jön le az írásaitokból,hogy csalódott mszp-és szavazók vagytok és sérelmeiteket mindegyik pártra egyformán szórjátok.

    "Hogy fordulhat elő, hogy O.V. 2002. után, lassan a császárságáról fantáziálgathat?"

    Hogy fordulhat elő,hogy Lendvai Ildikók, Szekeres Imrék és a többi mszmp-és mocsok húsz évvel a rendszerváltás után még mindig hatalmon vannak? Ráadásul ebből tizenkét évet a hatalomban töltöttek úgy,hogy szinte a végletekig kifosztott országot hagynak maguk után.

    Erre a 2006 őszödi beszéd után is a Civil Mozgalom legnagyobb problémája a költségtérítés. Hatalmas országmentő feladatot vállaltak magukra. Az anyja!

    Ezután a " sikerre ítélt" feladat után azonnal jelöltállítási szervezkedésbe kezdett Seres Mária aki 2004-ben már a Vidék-Zöld párt nevű formációban megbukott.”
  • 23. Papó 2010. január 02. 23:08
    „Hogyne lennék dühös! Minden hátsó szándék nélkül elkezdtük szervezkedni mi civilek,mert az mondtuk elég volt ebből a korrupt semmirekellő politikai ,,elitből."Aztán láttuk,hogy nem hajlandóak változtatni,mert nekik és az őket támogató pénzembereknek így jó. A társadalom többi rétege nem érdekes,nem látják,nem hallják őket!Egy lehetőség van a közvetlen közelükbe kell kerülni és úgy elérni a célokat! Ne tudjanak agyon hallgatni és elnémítani bennünket. Ott tudjuk bebizonyítani az embereknek,hogy valójában a pártokat csak a hatalom érdekli,meg a zsebük!Bizonyíték az elmúlt húsz év! Dühös vagyok amikor a tiszta szándék,a közös ügyért való tenni akarást sunyi civil kezdeményezésnek,olcsó népszerűség hajhászásnak próbálják beállítani egyesek. Miért elképzelhetetlen az,hogy emberek képesek belátni azt,hogy a közérdeket messzemenően szem előtt tartása az ország és az egyéni érdek javítását eredményezi! Fordítva az eredmény ismert,hisz ebben élünk,ha ezt életnek lehet nevezni! No, ez ami dühösít!”
  • 22. ördögűző 2010. január 02. 22:17
    „Három észrevétel:
    Egy: A nálunk momentán dívó úgynevezett ,,képviseleti demokrácia" önmaga paródiájává vált! Ideje volna, ha végre azok is rádöbbennének erre, akiket állítólag nemzetünk ,,politikai elitje" képvisel, és ezt a szavazáskor konzekvensen honorálnák is az ingyenélőknek, és szavazóként annál több eszük lenne, hogy sorban az egyik tolvaj után a másikat segítik uralkodásra!!!
    Hogy fordulhat elő, hogy O.V. 2002. után, lassan a császárságáról fantáziálgathat?
    Kettő: Tépett szárnyú sólyom madarunk újévi beszédében azt taglalja, hogy a korrupció miatt nem jut előre az ország! De ne felejtsük már el, hogy ő az, aki nem akart népszavazást 605 ezer alattvalójának jogos követelése után!!! ... Az sem tűnik fel neki, ha már egyszer a napnál is világosabban kiderült, ha egy állami beruházásra ,,adófizetőktőlelharácsoltközpénzből" 4 x annyit fizetünk ki, mint a fejlett kapitalizmusban, (4-es Metro), vagy pályázatot nyújt be egy referenciákkal, nemzetközi leinformálhatósággal bíró konzorcium, aki a harmadáért vállalná a kivitelezést (Margit híd), és nem ő kapja a munkát, akkor azoknak, akik nem a megfelelő helyre ítélik a pályázat nyertességet a ,,visszaosztás" reményében, azoknak a börtönben lenne a helyük, nem a közhivatalok élén!!! ...Ha már nagyon ég a ház, a milliárdos végkielégítések lelepleződése után az addig százmilliókat, milliárdokat bezsebelő ,,felelős"-ök lemondanak, és ezzel el van intézve....hogyan???
    Három: Egy tollvonással, régen véget vethettek volna a ténylegesen kockázatot vállaló, és ténylegesen a munkákat elvégző alvállalkozók ki nem fizetésének is, ahogy a boltban nem lesz a miénk 10 deka parizer, ha nem fizetjük ki! Mi az, hogy beépítjük az anyagokat a beruházó ingatlanába, és ha a számlát kibocsátottuk, akkor nekünk már csak pénz-követelésünk lehet, hiába vezetjük rá minden létező dokumentumra, hogy a tulajdonjogot fenntartjuk a kifizetésig! Sőt ha a ki nem fizetés után egyáltalán bejutunk a munkaterületre, és leszereljük az otthagyott anyagokat, akkor mi követünk el lopást??? Az egy irodás, egy mobiltelefonos fővállalkozók meg tologathatják ki talicskaszám a pénzeket a pártkasszákba!
    Talán gondolkozzunk már el egy percre, hogy a fidexre, vagy a maszopra tesszük -e a voksunkat! Nem volt még elég??? Pártlistán beteszi a valagát a Parlamentbe, azután kit képvisel.... Téged, vagy engem? Vissza sem hívhatod őket, még akkor sem, ha köztörvényes bűnözők, mert nem adják ki egymás a mentelmi joguk mögé bújva! Brrrrr!”
  • 21. Patriot 2010. január 02. 15:54
    „Papó!

    Értem a dühödet,de a jelöltállítási és pártosodási mozgalom is halálra van ítélve!
    ...ez van!”
  • 20. bobymancs 2010. január 02. 13:24
    „Boldog Újévet !

    Nem is értem,hogy mire jó ez a vitatkozás?
    Ahogy olvasgatom a hozzászólásokat,látom,hogy mindenki pontosan tudja,hogy a képviselők nem képviselnek minket. Csak a saját bankszámlájukat képviselik,mindegy,hogy milyen színekben pompáznak ők maguk.
    Isteneknek képzelik magukat,mindenki felett? Éppen olyan emberek ők mint a többi,csak erőszakosak,fondorlatosak,pofátlanok.
    Seres Mária energiáit,emberségét csak csodálni tudom.
    A képviselőket pedig fillérig el kellene számoltatni,ugyanis nem a magukét,hanem a miénket költik.
    LUXUSRA !!!!!”
  • 19. Komissar 2010. január 02. 13:09
    „19. hozzászólás Primax 2010.01.02. 11:58
    Telitalálat, valóban ez van.
    Ezeknek te nem vagy fontos, csakis addig míg a szavazatod meg nem kapják.”
  • 18. Primax 2010. január 02. 11:58
    „Egy dolog világosan látszik :
    Akármennyire is gyűlöli egymást ez a kettő nagy párt, ha a lóvéjukról van szó, abban maximálisan egyetértenek. Kisebb Parlament sem kell.
    Magyarul : ócska színjáték az egész. 386-an - közpénzekből - hülyére keresik magukat, mert így döntöttek. Ök. Az MSZP és a FIDESZ. Nekünk pedig osztják az észt ezerrel, hogy mekkora gáz ez a válság. Havi 1-2 millával a zsebükben okoskodnak.
    Undorító az egész.
    Azért kíváncsi volnék :
    Ha a képviselői juttatásokat - havi szinten - a minimálbér kétszeresében maximálnák, vajon hányan küzdenének az istenadta nép kegyeiért és szavazataiért ?
    Talán egy-két idióta, aki valóban komolyan gondolja a képviselőséget. Maximum 10 ember, ha ücsörögne a padsorokban.
    Mondhat/ígérhet bármelyikük akármit : itt bizony a nagy-nagy pénzekről van szó. Családok jövőjéről. Az ő családjaik jövőéről...
    Semmi másról.
    Az összes többi dolog csak porhintés.
    Hazudozás.
    Simliskedés.
    Szavazzatok emberek ! ! !
    Mert : megérdemlik...”
  • 17. banya21 2010. január 02. 10:28
    „Kedves Patriot! Hol volt a narancsos csapat:
    - amikor, a törvényt a képviselőkre is ki akarták terjeszteni (tudod azt, amelyikben nekik is ugyan úgy kell elszámolni, mint bármelyik magyar állampolgárnak)?

    - amikor, a frekvencia elosztásról döntöttek (mutyiztak)?

    - amikor a képviselők létszámát kellett volna csökkenteni?

    Ők is a saját vagyonkájukra figyelnek csak! A te, és az mi adóforintjainkat osztogatják el maguk között, mert miért is kapnak kampánypénzt, párttámogatást? Ha olyan nagy a támogatottságuk, akkor miért nem a tagdíjakból tartják el magukat?
    Várom szakszerű magyarázataidat.

    Szeretettel Banya”
  • 16. CivilMozgalom 2010. január 01. 22:42
    „BOLDOG ÚJ ÉVET KIVÁNOK!
    Egy kis figyelmet kérek!Ezt a video-t ajánlom mindenkinek,hogy megértse miben vagyunk benne! Mindenki kivétel nélkül!Én is!Te is!Ön is!
    http://video.google.com/videoplay?docid=4357079350414065219&ei=qM2zSqH7LM3F-Aa2kcWCAg&q=Zeitgeist%20hungarian#docid=-7200919364311734317
    Uánna mondják el legyenek kedvesek, a véleményüket!Igen ez is arról szól,hogy a pénz a minden elrontója!
    Személyesen részt vettem a szórlapozásban,Szegedről! Igen! Képesvoltam elmenni!
    Tehát várom a véleményeket!
    Tisztelettel köszönöm!Erzsi”
  • 15. Papó 2010. január 01. 22:09
    „Megjegyzés Patriot. 2010.01.01.52 hozzászólásához.
    Te már az elején megmondtad? Talán csak nem részt vettél valamelyik frakció ülésen?De,hogy tudd azok az aláírásgyűjtők akik azt gondolták van még tisztesség a Parlamentben,és nem gondolták,hogy szarba sem nézik a választópolgárokat/bocs,hogy szókincsedből idéztem!/ ahová talán te is tartozol. Azokat az aláírásgyűjtőket senki nem támogatta,sem kamu demokrata,sem igazi. Mindenki a saját pénzén másoltatta az íveket!Tehát amit te itt állítasz közelében nincs a valóságnak!
    Nos azt gondoltam már átmentél úriemberbe,de megint túlértékeltelek,mert minden meggyőződés nélkül lesunyiztad a civil társadalmat, mellérendelve a szocis és liberális tolvajokat. A kezdeményezés eredményét nullára veszed(!)írásjelet használva jelezve,hogy komoly gondok vannak nálad egyszerű értékek meglátásában,mint abban is,hogy hogyanleplezd hovatartozásod,mert a vak is látná hogy a szatyrod tele van naranccsal amit valamelyik multi boltban vettél akciósan!
    Ennél a résznél már nem tévedtem,mert azonnal észrevettem nem voltál katona,mivel stratégiai képességeid egyenlő a nullával!No,de óvodás szinten megpróbálom,csak azt kell megértened,hogy az ellenféllel csak úgy lehet tisztességesen megvívni a csőrtét,ha a pástra lépek vele szemben! Nem voltam túl bonyolult? Utolsó észrevételem sem hallgatom el veled szemben. Rájöttem ugyanis,hogy a sakkot is ismered,vagy láttál már valahol,de segítek neked egy kicsit,hogy ne égesd már magad! Ugyanis a bábuknak nevük van például Királynő! és az őt védő tisztek,és van még ,,PARASZT!" ÉRTED UGYE!”
  • 14. kolombela 2010. január 01. 19:36
    „10. Komissar 2010.01.01. 14:44
    Hogy lehetsz már ennyire szkeptikus: Orbán megmondta, hogy ő még sohasem hazudott, sőt nem is lopott. Ha egyszer megmondta, hát megmondta. Aki nem hisz neki, az hazaáruló!”
  • 13. kolombela 2010. január 01. 19:32
    „Nem az a kérdés, hogy mire, hanem az, hogy miből, kinek a pénzéből. Szerintem ez mindenkit jobban érdekel.”
32 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Robbanás egy szórakozóhelyen

A robbanásban az OMSZ ügyeletesének tájékoztatása szerint 12 ember sérült meg. Tovább olvasom