Kisalföld logö

2017. 02. 25. szombat - Géza -1°C | 7°C Még több cikk.

Milyen a jó reklámajándék?

Fontos, hogy ne csak praktikus és reklámértékű legyen, hanem szóljon is valamiről.

Leginkább azoknak, akik fontosnak tartják, hogy az ajándék ne csak praktikus és reklámértékkel bíró legyen, hanem szóljon egy gondolat kifejezéséről, egy figyelmességről, arról, hogy emberek vagyunk, kapcsolataink vannak és ezek fontosak számunkra.

A karácsonyi ajándékozás már hónapokkal korábban fejtörést okoz – mi az, ami a tavalyi figyelmességre sem hasonlít, a konkurencia sem választja, mégis megfelel a cégről kialakult imázsnak?

A céges ajándékozás íratlan szabályai

1. Céges legyen vagy személyes?

Az ajándéknak nem feltétlenül kell kapcsolódnia a cég tevékenységéhez, inkább legyen egy praktikus, unikális vagy különleges  ajándék. Próbáljunk meg olyat adni, amiből még nincs neki, vagy ha van is, akkor a miénket előnyben fogja részesíteni. Minél nagyobb a termék használati értéke, annál tovább hat az üzenet.

2. Mindenkinek ugyanazt?

Ne tegyük!  Legyen egy VIP csoportunk, akikbe az alábbiak tartoznak:
ideális vevőink és lobbikapcsolataink és legyen egy üzleti csoportunk, amelyekbe pedig azok a vevőink tartoznak, akik ugyan nem a legnagyobbak, de szeretnénk őket is egy aprósággal megajándékozni.

Az utóbbi csoportba tartozó partnereinknek ajándékozhatunk kisebb értékű, de különleges ajándékokat, de vigyázzunk: csak jó minőségű ajándéktárgyról lehet szó!

"VIP-csoportunk" tagjait emeljük ki az év végi ajándékozásban: ne sajnáljuk rá az időt, hogy megtudjuk, legkedvesebb partnereinknek mi az érdeklődési köre, így személyesebbé és emlékezetesebbé tehetjük az ajándékot. Hajózást kedvelő  partnerünknek például ajándékozhatunk a témával foglalkozó könyvet, beleírva néhány kedves sort, de összegyűjthetjük az elmúlt évben kiadott Yacht magazin számait is, egy szép gyűrűs mappába fűzve a karácsonyi jókívánságainkkal. Partnerünk érdeklődési körével, hobbijával kapcsolatban segítséget adhat a titkárnője, kollégája, tulajdonostársa - persze a titkárnőről sem feledkezzünk meg év végén, például egy desszert erejéig!

3. Mennyit? Mi a szokás?

A megkérdezések alapján az ügyfelek általában 1000-2000 forintos ajándékot kapnak, a különösen fontos ügyfelek ajándékának értéke pedig néhány tízezerig terjed. A kapcsolati hálók ma az üzleti életben a legféltettebb kincsnek számítanak, semmiképpen sem helyes tehát, ha ezen spórolunk!

4. Hogyan juttassuk el?

Az apróbb ajándékokat küldhetjük postán, futárral vagy személyesen, a nagyértékű ajándékokat azonban mindig személyesen adjuk át! Ez kiváló alkalom arra is, hogy tovább építhessük a kapcsolatot, és kilép a mindennapi, formális munkamegbeszélések keretei közül.

5. Jótékonysággal kössük-e össze az ajándékozást?

Biztosan ismerik azt a legújabb ajándékozási módszert, hogy a cég üdvözlőlapon jelzi a partnercégnek, hogy az ajándékra szánt összeget jótékony célra fordította és a partnert is hasonló dologra buzdítja. A jótékonyság kiváló gesztus, de ne a partnereink - főleg ne kiemelt partnereink - rovására tegyük! Ők az egész év folyamán nyújtott munkájukkal kiérdemelték, hogy megajándékozzuk őket valami kézzelfogható, esetleg praktikusan használható ajándékkal.

6. Becsomagoljuk-e?

Mindenképpen ajánljuk, hogy az ajándék csomagolást kapjon, vagy legalábbis tegyük egy szép táskába.  Emlékezzünk, hogy milyen jó, amikor a karácsonyfa alatt percekig nézegethetjük, hogy vajon az a mi ajándékunk-e, vajon mi lehet benne?
Ha csomagolóeszközként mégis a táskát választjuk, annak az az előnye, hogy egy szép papírtáskát biztosan sokáig használnak még más célra is. Bor esetén viszont az elsődleges szabály, hogy csak díszdobozban adható át, hiszen anélkül a legjobb bor is csak egy üveg alkohol.

7. Meddig kell odaérnie?

Legkésőbb december 31-ig, ellenkező esetben az üzleti partner azt gondolhatja, hogy megfeledkeztek róla. Az sem túl jó megoldás, hogy jelezzük, hogy „úgy elhavaztunk", hogy nincs rá idő.  Főleg kiemelt ügyfeleinket, már baráttá vált partnerünket tüntessük ki azzal, hogy egy pohár ital mellett adjuk át az ajándékot.

8. Mekkora legyen az embléma?

Semmiképpen se tegyünk akkora emblémát az ajándékokra, amelytől már nem is látszik a kedvesség! Az emberek nem szívesen hordanak emblémázott termékeket. Miért? Egyrészt azért, mert a túl nagy embléma nem tud esztétikus lenni, másrészt a legtöbb ember nem szívesen teszi kirakatba a partnerkapcsolatait, így nagyobb a valószínűsége, hogy az ajándék a szekrény mélyére kerül. Emblémánk tehát legyen szerény, például a naptár belsejébe, az ajándéktárgyak dobozára helyezve, de lehet akár egy kis névre szóló üdvözlőkártya is a doboz belsejében.

9. Küldjünk-e képeslapot?

Sok cég különbséget tesz: van, aki ajándékot kap, van aki üdvözlőlapot. Ez hiba! Annak is célszerű üdvözlőlapot küldeni, aki kapott ajándékot. Nem feltétlenül fontos, hogy az ajándékozottnak postán adjuk fel, betehetjük az ajándék mellé is a csomagba, egy pár soros jókívánsággal. A laphoz mellékelhetünk egy névjegykártyát is, hogy azonnal kéznél legyen az elérhetőségünk, ha az illető meg szeretné köszönni a gesztust. Amennyiben korlátozott cégünk kerete, és rendelkezésünkre áll partnereink e-mail címe,  küldhetünk - ízléses! - elektronikus levelezőlapot, ebben az esetben viszont óvakodjunk a kedves kismackós, csilingelő üzenetektől; ezeket tartogassuk a barátoknak, rokonoknak! Tervezzünk szolid, cégünk arculatának megfelelő elektronikus üdvözletet, amely egyedi és valóban kifejez minket!     

10. Mennyi idő alatt készül el?

Ha „katalógus" ajándékot választunk, akkor 3-4 hét alatt emblémázottan megkaphatjuk, ha azonban egyedi karácsonyi ajándékot szeretnénk, akkor ezzel már december elején is elkéstünk. Érdemes tehát időben foglalkozni a témával és felkeresni egy irodát, aki ötletekkel is segít, hogy a pénzünket ne pótmegoldásokra költsük!

11. És végül: ne feledkezzünk meg saját dolgozóinkról sem!

Dolgozóink is örülnek a karácsonyfa alá tehető kedvességeknek. Lehet ez egy év végi rendezvény, vagy egy apró ajándék, de emellett a legtöbbre azt értékelik, ha a vezető mindenkihez egyesével odalép, hogy boldog karácsonyi ünnepeket kívánjon! 

Forrás: Programház-Unió Kft. 
Reklám, marketing, rendezvényszervezés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Isteni ízek a családi szakácskönyből

A Bokor-házaspár már rutinos indulónak számít, diós Charlotte tortájuk már fődíjat nyert 1999-ben. Tovább olvasom