Kisalföld logö

2017. 01. 17. kedd - Antal, Antónia -6°C | 1°C

Már `csak` 305 forint az euró

Az eurót 309,68 forintnál is jegyezték reggel a bankközi kereskedelemben, a forint ezzel új negatív árfolyam rekordot állított be. Délután ötre 305 forintra csökkent az euró ráfolyama.

A svájci frankot 207,45 forinton jegyezték reggel a nemzetközi devizapiacokon a hétfői 204,99 forintos zárás után. A japán jen reggeli jegyzése 2,6446 forint a hétfői 2,6061 forintos zárás után.

Az euró folytatja árfolyam vesztését a dollárral szemben: az EKB referencia árfolyama, kedden reggel már 1,26 dollár közelében jegyezték az uniós devizát a nemzetközi kereskedelemben.

A térségbeli devizákat a régió iránti befektetői bizalom gyengülése terheli meg. A lengyel zloty árfolyama az euró ellenben 4,9307-ig gyengült, délelőtt 4,87 körül ingadozik, míg a cseh korona egészen 29,413-ig gyengült a közös pénz ellenében, azóta 29,225-ön állt meg a kurzus. A forint 10 óra körül 306,48-on mozgott az euróval szemben.

A forint a régió devizáival összhangban nagy árfolyamesést szenvedett el, reggel az euróval szemben elérte az újabb negatív rekordot, a 309-es árfolyamot. A nap folyamán aztán járt 304-en is, délután öt órakor 305 felett jegyezték, holott a piacon 310-es kurzust is elképzelhetőnek tartottak délelőtt. A dollárral szemben 243, a svájci frankkal szemben 206,4 volt a forint váltási ára a bankközi piacon késő délután.

Olvasóink írták

56 hozzászólás
  • 56. nocomment41 2009. február 20. 16:55
    „Akinek nem inge... :))”
  • 55. gjozsi88 2009. február 20. 15:14
    „load!Bocs félreértettem!”
  • 54. load 2009. február 20. 15:12
    „53. gjozsi88
    Az 52-es hozzászólásom nocomment41-nek szólt.

    Természetesen abban igazad van, hogy egy normális gazdasági szerkezetű országban a vállalkozások hitelfelvételeinek forrása a lakossági betétek.
    Amikor a lakástámogatási rendszer beindult (2001) boldog-boldogtalan, akinek pénze volt lakásszerzésbe kezdett, önrésznek kivette a megtakarítását, és még kedvezményes hitelért is jelentkezett a banknál.
    Így lett a betétesből adós.
    Mert így a hazai hitelforrás elapadt, az állam csak külső forrásból jutott egyre drágábban pénzhez, amiből részben a bajt okozó kedvezményes lakásépítők kamattámogatását is fizette.
    Lényegében így lett a magánhitelekből állami eladósodás.
    Így, ebben a formában igazad van.”
  • 53. gjozsi88 2009. február 20. 14:54
    „load!Inteligensebbnek gondoltalak!Nem érted vagy nem akarod érteni..?”
  • 52. load 2009. február 20. 14:52
    „Minden nagyobb politikai mozgalomnak, pártnak megvannak a hasznos idiótái.
    Valaki a te szolgálataidra is számít.”
  • 51. gjozsi88 2009. február 20. 14:32
    „nocomment!Már sokadszor próbál olvasótábort toborozni a Magyar Nemzetnek,ezért mindig begépel onnan néhány részt!Hidd el akit az érdekel megkeresi,ez a kisalföld...!”
  • 50. gjozsi88 2009. február 20. 14:30
    „load! Még annyit!Szerintem a magánszemélyek hitelei annyiban kapcsolodnak az államadóssághoz,illetve a költsévetéshez,hogy mivel a lakosságnak nincs megtakarítása ezért a bankok nem tudják,a törvényekkel garantált állampapírokba fektetni azok nagyon jelentős részét,mely állampapirokat a működési költségek egy részének finanszirozására fordítanák!Emiatt kell deviza hiteleket felvenni!Az államadósság és a költségvetés oly módon függ össze,hogy az államadósság törlesztőrészleteit az adott év költségvetésének kiadási oldala tartalmazza,tehát ha nő az államadósság,akkor nő a költségvetés kiadási oldala,melyet külömböző átütemezésekkel lehet tologatni,de az legfeljebb később jelentkezik!Hát szerintem ily módon van kapcsolata a lakossági hitel és az államadósság közt!”
  • 49. nocomment41 2009. február 20. 13:11
    „"Lenin állítólag hasznos hülyéknek nevezte azokat a ,,társutas" nyugati értelmiségieket, akik önkéntes vagy jól fizetett vakságból a nyugati világban jó hírét keltették a kommunizmusnak. Valószínűleg nekik is köszönhető, hogy a kommunista diktatúrák bűnei még ma is bocsánatosabbak, mint a hitleri nácizmusé.
    Nem állítom, hogy hazai értelmiségünk egy része is éppily hasznos lenne ma már Gyurcsány Ferencnek, sőt. Gyanítom, helyesebb és pontosabb lenne őket haszontalan hülyéknek nevezni. Gyurcsány ugyanis menthetetlen, a publicisztikák, közírások hazugságait már a ,,hívek" sem hiszik.
    http://www.magyarnemzet.hu/portal/617168”
  • 48. gjozsi88 2009. február 20. 12:47
    „load!IAzt gondolom,ha nincs az országba pénz,akkor csak külső hiteleket lehet felvenni,de kizárólag a költségvetés egyensúlyára gondoltam és a hamutiprónak erről próbáltam beszélni a lehető legegyszerübben!Ebből is látszik,hogy mennyire összetett a probléma,szinte mindent érint és nem elég csak azt mondani a jobboldalon,hogy adócsökkentés és kész!
    A lakossági hitelfelvételnek a fedezetek hiánya,az eddigi eladosodás a legföbb gátja,a vállalkozások a szükülő piacok miatt,nehezen képesek olyan üzleti tervet prezentálni,szerintem,mely a sokkal óvatosabbá váló hitelkihelyezéseket elősegítse!”
  • 47. load 2009. február 20. 08:41
    „46. gjozsi88
    "deviza hitelt kellene felvenni,amit ebben a helyzetben nem lehet,ezért nem nőhet az államháztartási hiány,sőt a védettséget nyujtó euró zónába kerülés miatt azt 3% alá kell szorítani!"

    Ebben szerintem tévedsz.
    A magánszemélyek és vállalatok hitelfelvételeinek nincs köze az államháztartási hiányhoz.
    Amit ezek is növelnek, az ország hitelállománya, amit a GDP 60%-ában tart még elfogadhatónak az EU konvergencia kritériuma.
    Természetesen ezen is jócskán túl vagyunk, de vannak olyan országok (Olaszország) amely már a 100%-ot is elkerülte.”
  • 46. gjozsi88 2009. február 19. 19:51
    „Hamutipró!Utoljára próbálom megértetni,hogy a jövedelmek 50-70%át a lakás és egyébb hitelek elviszik,majd a rezsit is fizetni kell,szerinted a maradék pár % mitől teremt munkahelyeket,mikor az állam nem tud lemondani több adóról,amikor a kiadások növekednek(a költségvetés dologi kiadásai a gyengülő forint miatt drágul),az adóbevételek a fogyasztási adó csökkenésével így is csökkennek!A költségvetés bevételi oldala csökken,a kiadási oldala nő,pedig enélkül is van hiány,amit hitelből finansziroz!Mert nem rendelkezik belső megtakarítással(az embereknek nincsenek megtakarításai,csak hitelei)deviza hitelt kellene felvenni,amit ebben a helyzetben nem lehet,ezért nem nőhet az államháztartási hiány,sőt a védettséget nyujtó euró zónába kerülés miatt azt 3% alá kell szorítani!Az állam bevételét növelni nem tudod,mert több adót nem vethetsz ki,a kiadási oldalon,ahol még vannak tartalékok,ha eu komfortosan alakítunk át ellátó rendszereket,melyek pénzelvonással járnak!Ha tetszik,ha nem!
    A Fideszes önkormányzatok,akik nem vállaltak fel népszerütlen intézkedéseket,reális megszorításokat(pl minden országba kevesebben vannak a közigazgatásba,a reálszférához viszonyítva kevesebb pénzért),inkább kötvény kibocsájtással(Csorna pl.20 milliárd) eladósították önmagukat ezzel növelték az államadósságot!
    A mezőgazdaságról:A Fidesz annak idején kitalálta a családi gazdasági támogatást,aminek a lényege,hogy hozzá segítette az embereket 30-50 milliós gépek kedvezményes hitellel történő vásárláshoz és a megnövekedett keresletből befolyó áfa többletet akarta visszaforgatni támogatásra!Ennek egy szépség hibája,hogy nem minden nap vettek az emberek traktort,igy ahogy telt a piac,csökkent a vásárlás,csökkent az áfa bevétel és emiatt a támogatás szintentartásához egyre több költségvetési pénz kellett volna,amit nem lehetett előteremteni!Óriási lökést adott akkor a gazdaságnak,csak amikor elfogyott a pénz,nem kellett gépeket gyártani a gazdák ott álltak egy adóssággal és a múködéshez nem kaptak hiteleket,mert már el voltak adósodva!Ez lufi gazdasági növekedés volt,mint máshol már írtam,ezzel egy lassuló pályára került a gazdaság,mely a világválsággal súlyosbodott!”
  • 45. gjozsi88 2009. február 19. 19:08
    „pmfc!Jól láttad,hogy az IMF Aa kormány bejelentése után lett elégedett,akkor milyen gazdasági fordulatra gondol a Fidesz,pedig nagyon várjátok!”
  • 44. gjozsi88 2009. február 19. 19:05
    „pmfc!Szerinted az emberek minden adat birtokában voltak,amikor elmentek népszavazni,amikor aláirást kezdenek gyüjteni?Akkor amikor az emberek jelentős része a saját kicsi költségvetését nem tudja karbantartani,akkor egy sokkal bonyolultabb rendszerekről hitelesen tudnak véleményt mondani?
    Láttad,hogy afelelőtlen banki pénzkihelyezések,milyen nagy világválságot okozott,el tudod képzelni,hogy ebben a helyzetben felelős pénzintézet kockáztat és csődbe száll be! Egyik nagy baj,hogy az összes bank,hiába támogatták meg a kormányok,nem mer pénzt kihelyezni,mert megtanulták a leckét!Szerintem ez alátámasztja az IMF véleményét!”
  • 43. load 2009. február 19. 10:24
    „40. Hamutipró
    A honlap kiszámíthatatlan iőközönként automatikusan frissül, ilyenkor a beírt, el nem küdött szövegek törlődnek.
    Javaslom, írd meg a hozzászólásodat word-ben, és másold be copy-paste-tel.”
  • 42. load 2009. február 19. 10:18
    „41. Hamutipró
    Az eszmefuttatásodat rossz helyen kezdted. A végén.
    A gyenge forint már egy hibás gazdaságpolitika következménye.
    Ezen az állapoton mágiával, ráolvasással, parancsszóval nem lehet változtatni.
    Ezért fuss neki mégegyszer, a következő sorrendben:
    Az alábbi intézkedések nyomán:
    -
    -
    -
    -
    - .... újra erős lesz a forint.

    Ez lenne a lényeg!”
  • 41. Hamutipró 2009. február 19. 00:02
    „Na, most még egyszer nekifutok!
    gjozsi88!
    Ha lenne vásárlóértéke a Ft-nak, akkor többet termelhetnének a gyárak, tőbb lehetne a megrendelés, nem kellene leépíteni a gazdaságot. Ha a vállalkozásokra kevesebb terhet rakna a kormány, akkor azok fejleszteni tudnának, több alkalmazottat foglalkoztatnának, több lenne az adót fizető ember, kevesebb a segélyekre várók sora. Ha valaki adót fízet az jövedelemmel rendelkezik, az ilyenek pedig a boltban is többet fognak vásárolni és tudják fízetni a számláikat, hiteleiket. Ha többet vásárolnak, akkor növekednie kell a termelésnek, hogy az igényeket ki tudják elégíteni. Ha növekedik, akkor több emberkét lehetne foglalkoztatni, hogy a piacot el tudják látni, gyarapodna a gazdaság, növekedne az állam bevétele.Ha több embert foglalkoztatanak, akkor........................! Én értem, pedig csak egy ingyenélő vagyok!
    Ami pedig az Önkormányzatokat illeti. Vajon mit kaptak az elmúlt 7 évben? Folyamatosan megszorításokat, elvonásokat, és olyan intézkedéseket, amiket a Nagy Ő kitalált, Ti meg fizessétek ki! Jeles tagja az MSZP-nek a helyhatósági választások előtt kijelentette: tudjuk és tesszük a dolgunkat, a pénzt mi osztjuk el! Már mi is (választopolgárok) tudjuk mire gondolt!
    Azt meg végképp nem értem, hogy az Én lakáskölcsönöm miért befolyásolná az államadósságot, vagy miért fáj az Neked, hogy vettem egy lakást (nem 10 millás panelt) hitelre?
    Nem ám azt mondod, hogy azért kellett a 7 év alatt 60 milliárd dollár hitelt felvenni a szociknak, mert az embereknek olyan kicsinyes igényük támadt, hogy saját lakásban szeretnének élni! Való igaz, hülye lettem volna venni lakást ha lett volna mondjuk állami bérlakás ( mint pl. Hollandiában, ahol a lakások döntő többsége állami tulajdonban van), vagy ha örököltem volna!
    Meg mibe segített be a FIDESZ? Meg kinek az önkormányzatai?
    Ami pedig Engem illet. Dolgoztam én a mezőgazdaságban, amíg tönkre nem tettétek.Hogy tudjak zabálni adni a családomnak az ,,ingyenélők táborát gyarapítom azóta"Sőt a feleségem is azzá lett!
    Tisztelettel:az ingyenélő( így csupa kisbetűvel)”
  • 40. Hamutipró 2009. február 18. 22:46
    „Tíz mondatot akartam leírni, a kilencediknél mindíg ugrik a képernyő és az ablakocska üresen jön vissza! Tudja valaki az okát?”
  • 39. pmfc 2009. február 18. 20:05
    „Így van Józsi! Erőből demokráciában nem lehet átvinni semmit! Ezzel őszintén egyet értek.
    De a kormány sajnos ezt akarta. Ezért nem sikerültek a reformok. Mert böszmék voltak. és mert hagyták hogy egy 1% párt vezesse őket.
    és ezek után ahelyett, hogy levonták volna a konzekvenciát, még mindig erőlködnek.

    Az pedig megint csak az elfogultságodat mutatja, hogy azt mondod, az IMF egyetért a kormány lépéseivel. Nem majd ide jön kiáll és azt mondja, fú de szarul megy minden. Szerinted annak milyen hatása lenne? Még jó hogy ti miattatok, megrögzött szavazók miatt, meg főleg a látszat kedvéért állnak ki és mondják, hogy jó a kormány, de az a baj, hogy rajtatok kívül az ég világon nem hatott meg ez senkit.
    De azt már nem vetted észre, hogy mihelyt elmentek, Gyurcsány olyan reformkapálózásba kezdett mint még soha... (13.havi elvétel, családi pótlék elvétel stb.)

    Ne csak azt fogadd el, amit Feri mond! Nézz a lapok mögé is...”
  • 38. Lovasbandi 2009. február 18. 19:29
    „Nem kerülte el a figyelmemet. Én a saját bőrömön érzem...! A FIDESZ sem tudja a tutit, semmit sem tud. De a kormányunk sem, mert ide-oda vagdalkozik, számolgat, de nem tudja milyen hatással lesz. Magyarország az EU gyarmata és nem tud kilábalni a válságból önerőből. Nem is abból került bele. Lehet MSZP vagy Fidesz kormány nem azon múlik. Magyarországon a termelést kell növelni, ezzel együtt nő a foglalkoztatás és a bevétel. Régen nagy agrárium voltunk, most meg importáljuk a zöldséget, gabonát, húst. Pedig enni kell. Az élelmszeripart szinte nem is érintette a válság, mert már akkora szarban volt, hogy nem osztott nem szorzott. Azoknak akik az Únióra szavaztak el kellene gondolkodni, hogy megérte-e.! Az Únió által szabályozott gazdaságból egyik magyar kormány sem lesz képes csodákra!”
  • 37. gjozsi88 2009. február 18. 19:20
    „Lovasbandi! Az elkerülte a figyelmed,hogy a VILÁGON senki nem tudja mi lesz holnap,holnapután,(mert nem lehet tudni,világválság van)csak a Fidesz tudja a tutit! Na ettől teljesen hiteltelen!”
56 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kizárt, hogy jövő hétfőn megválasszák Havasiné Orbán Máriát

Kizárt, hogy az Országgyűlés jövő hétfőn megválassza Havasiné Orbán Máriát, a köztársasági elnök… Tovább olvasom