Kisalföld logö

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -3°C | 4°C

Kiemelt nyomozás folyik három nyugdíjpénztár ügyében

Kiemelt nyomozás folyik három magánnyugdíjpénztárat érintő feljelentés miatt - értesült a Magyar Nemzet.
Már a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda korrupció és gazdasági bűnözés elleni főosztálya kiemelt ügyek osztálya nyomoz az Aegon, az Erste és az AXA magánnyugdíjpénztárait érintő feljelentések ügyében - írja a lap szerdai száma.

Bagoly Bettina, a Fővárosi Főügyészség szóvivője a lap megkeresésére közölte: az Aegon és az AXA ügyében a Fővárosi Főügyészség látja el a felügyeletet, az Erste működésével összefüggésben indult nyomozás fokozott ügyészi felügyelet alatt áll. Gyanúsítotti kihallgatások még nem voltak. A nyomozások Gaál Szabolcs Barna, a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal (Kehi) feljelentése nyomán indultak.

A lap birtokába jutott feljelentés szerint csaknem ötmilliárd forinttal lett volna olcsóbb, ha az Aegon 2008 és 2010 közöttt a piacon elérhető átlagos díjért alkalmaz vagyonkezelőt, de a pénztár a pályáztatás helyett inkább cégcsoporton belüli, saját vagyonkezelőt vett igénybe.

Az Erste nyugdíjpénztára tagszervezési díj címén fizetett ki ügynökeinek 23,4 millió forintot a gyanú szerint jogtalanul, míg egy másik esetben a letétkezelő szabálytalan kiválasztása miatt érhette 11 milliós kár a tagokat.

Az AXÁ-t érintő 2012-es feljelentés szerint a nyugdíjkassza úgy fizetett saját munkatársainak 55 millió forint bónuszt a gazdasági válság kirobbanását követő években, hogy tagjainak veszteséges működés mellett folyamatosan negatív hozamokat produkált - írja a lap.

Olvasóink írták

43 hozzászólás
  • 43. Demalgon 2013. február 01. 06:27
    „Santos, ha beszámitható vagy, eszed van, és nyitott szemmel jársz van eszed
    Ha beszámitathatlan, fanatikus és pártszimpatikus birka vagy, akkor csak részvétemet tudom továbbitani.

    Ostoba magyarnak bármit lehet mondani, ostoba marad, akár hogy is vesszük. Az országgal a hozzád és ahhoz a senkihez meg rommelhez hasonló emberek létezése, de leginkább gondolkodása miatt van baj. Azokkal, akik csontig benyalnak bárkinek, elhisznek mindent, de ugyanúgy távoli tőlük a gondolkodás, mint cigánynak a munka.”
  • 42. machers 2013. január 31. 21:18
    „41.Santos 2013.01.31. 21:08
    Nem kellett sokat találgatnom.”
  • 41. Santos 2013. január 31. 21:08
    „40.Hát ezt megint eltaláltad,kis huncut.”
  • 40. machers 2013. január 31. 19:44
    „36.Santos 2013.01.31. 16:22
    ombre,
    elgurult a gyógyszered, vagy ez az alapstílusod?”
  • 39. machers 2013. január 31. 19:43
    „35.Valaki 2013.01.31. 16:07
    romcsika,
    cáfolj, ha tudsz!”
  • 38. Valaki 2013. január 31. 19:02
    „37. tökmindegy

    bizony tökmag, már akkor ellopták, amikor kiszervezték az államból. Nem is tuttad. :))”
  • 37. tökmindegy 2013. január 31. 17:59
    „A magánnyugdíjpénztári vagyont már ellopta az állam. Most megpróbálják a maradék pénztárakat is ellehetetleníteni.
    Selmeczi Gabriella <moderálva> szerint kaszinóznak az ügyfelek pénzével. Amíg +19 %-os hozammal teszik, mint tavaly, addig csak kaszinózzanak. A felosztó-kirovó rendszer hozama 0 %.”
  • 36. Santos 2013. január 31. 16:22
    „Demalgon.Te hávalai vagy?Sok a duma!”
  • 35. Valaki 2013. január 31. 16:07
    „34. Demalgon 2013.01.31. 06:38

    Machersnek van igaza

    1. mahikának soha sincs igaza!
    2. ha ...
    :)”
  • 34. Demalgon 2013. január 31. 06:38
    „Machersnek van igaza

    Pancser, pancser vagy, és fölösleges rád még a szót is pazarolni. Belepofázol abba is, amihez nem értesz. Nem ok nélkül mondták egyszer valahol, hogy a lakosság zöme hülye a pénzügyi dolgokhoz. Ha rád nézek meg is értem, hiszen más után bégetni, ahelyett, hogy körültekintetnél igazad ad ennek az állításnak.”
  • 33. Demalgon 2013. január 31. 06:09
    „Amúgy igen, egyike vagyok azon pénztártagoknak, akik maradtak 1997 óta. És érdekes, nekem soha semmi negatív problémám nem volt velük kapcsolatba. És amúgy kedves tudatlan barátom, tudod miért tették kötelezővé a pénztárakat? Mert a magyar nem fog önmagáról gondoskodni. És a pénztár lényege részben az öngondoskodás lett volna. Önkéntesékénél magadtól, kötelező esetén, meg kötelezően tegyél félre.”
  • 32. Demalgon 2013. január 31. 06:07
    „Menthetetlen fidesznyik vagy, akinek ha azt mondják ugorj a kútba beleugrik, mert a Terv, a Vezér úgy kívánja. Összehordasz minden sületlenséget, és fogalmad sincs semmiről, kocsmai szinten alkotod a véleményed, ahogy általában a részegek szokták az 5-dik pálinkakör után.

    A kár már megvan, mert az új rendszer olyan, mint egy fedezetlen csekk, nincs mögötte sem pénz, sem tartalom, és már nyugdíjjárulék sincs, hanem adó, és az adót arra fordítják, amire akarják, ha akarják, akkor az nem a nyugdíj lesz, és akkor miből is finanszírozod majd a nyugdíjasok ellátását? Vagy jön a spártai módszer és az öregeket ledobáljuk a sziklákról? Gondolkodj már ember, ahogy machers is megmondta, halvány fingod sincs arról, hogy egy pénztár hogy működött, és mit is jelent valójában az. Neked mindenki lop, akire a dakota azt mondja, hogy lop. Ha a tehén a réten, akkor az. Kezeltetni kéne a fideszpártiakat, és az ész nélkül őket éltetőket, mielőtt beszélnek, mert semmi valóságalapja nincs annak, amit állítanak.”
  • 31. machers 2013. január 30. 22:10
    „30.pancser 2013.01.30. 21:37
    A magánnyugdíjpénztárak működését tekinteve teljes mértékben tájékozatlan van.
    Hogy miért, azt nem szándékozom elmagyarázni. Nézz utána!
    Az is tény viszont, hogy pont azokat szivatták meg vezéredék, akik visszaléptek az állami rendszerbe. Onnantól, hogy a maradó tagoknak is jár a szolgálati idő - ugye,többek közt ezzel zsarolták meg a zembereket - ők köszönik szépen elvannak. Te meg mehetsz kukázni a felosztó-kirovó rendszerben. Hogy ez mennyire így van, elég, ha megnézel egy korfát - roppant karcsú a törzse - illetve olvasd el matolcsy főnököd nyilatkozatát a fél millió külföldön dolgozó magyarról. Tudni illik, ők nem itthon fizetnek nyugdíjjárulékot. A közmunka után pedig nem túl sok járulék fog beérkezni. A "korrektül" átnevezett szociális hozzájárulási adóból pedig nem a te nyugdíjadat fogják finanszírozni.”
  • 30. pancser 2013. január 30. 21:37
    „A te fejedben kéne világosságot gyújtani!
    A pénztárak lopták meg az államot és a nyugdíjast! Mivel nem tudod mennyi ideig élsz nem tudod, hogy a magánpénztárakban lévő összeget hogyan oszd be. Ha sokáig élsz elfogy, ha előbb meghalsz a maradékot megkapja majd család mi a haszna ebből a nyugdíjasnak? Lehet, hogy el sem temettetik! Ezzel szemben az állami nyugdíjat, ha 102 évig élsz akkor is kapod, a hozzátartozóknak ott az örökség. Korai halál esetén van özvegyi nyugdíj mindhalálig, többet ér mint ha az örökösökkel kéne veszekedni. Ismerve kis Hazánk becsületbeli viszonyait néhány pénztár biztosan fizetésképtelen lett volna, loptak már el más pénzeket is miért éppen ez lenne a kivétel.
    Kár azokat érte akik a pénztárakban lógatták a lábukat és azokat akik nem tudták ellopni a befizetett pénzt.
    Az Európai Bíróság tisztábban lát mint a szocik által félrevezetett félreinformált dolgozók.
    Semmilyen kár nem ért senkit aki nyugdíjra lesz jogosult, biztos, tolvajoktól védett, halálig tartó teljes ellátást kap.
    Éljen az Európai Bíróság döntése, nehogy már felülbíráld őket haver!
    Egyébként ha magánnyugdíjpénztárt akarsz, van bőven, beléptél már? Csak ne legyen kötelező!”
  • 29. machers 2013. január 30. 20:35
    „19.Sünöcske 2013.01.30. 17:19
    "Az a "tapsolás" (2700 milliárd) egy része pedig a felvett hitelek törlesztésére ment, és a 3% alatti áll. házt. hiány rendberakására, amit nem sikerült 8 év alatt sem megoldania a baloldaliaknak!"
    Azért mielőtt elalélnál az eredménytől, még egy kis megjegyzést szeretnék hozzáfűzni!
    Szó sem volt az általad említett esetben törlesztésről. Mindössze annyi történt, hogy a pénztárak portfóliójából einstandolt állampapírokat bezúzták. Ezt nevezik úgy, hogy állampapír bevonás.

    "2011-ben ugyanakkor a magán-nyugdíjpénztáraktól átvett állampapírok bevonása 1407 milliárd forintos, az átvett értékpapírok értékesítéséből származó bevétel 80,7 milliárd forintos csökkenést eredményezett."”
  • 28. Demalgon 2013. január 30. 19:42
    „Nagyon hülyeséget beszélsz, akárhogy is nézzük. 3000 milliárd hol kiesés, amikor, ha már annyira feszegeted az a 3000 milliárd tőke + hozam együtt? A hozamot, amit a befektetésekből szedett össze a pénztár azt honnan vette fel hitelből az állam? Vagy volt olyan ostoba, hogy több hitelt vett fel, mert gondolta, hogy kamatoztatja a pénzét a pénztár, és azt is bezsebeli, ahogy tette? Tessék már egy kicsit gondolkodni!

    Ne felejtsük el, hogy a jogosultság alapját nem a munkabérből levont 8,5% adta, hanem a munkáltató által befizetett 24%, ergo a nyugdijra való jogosultsághoz a fedezeti összeg és háttér a munkáltató által befizetett rész, ami szabadon teljesült is, minden bejelentett (!) dolgozó után. Ismét a pénztár a hibás azért, hogy rengeteg volt (és ma is az) a fekete munkás, a részben hivatalos, részben fekete jövedelmű és sorolhatnám, akik kevesebbet kapták, de mégis az utolsó pillanatban ha odajutnak különböző trükkökkel fel tudják (főleg az új számitási szabályok esetén) tornászni a leendő összegeket.

    Gyakorlatilag nincs rációs alapja annak, hogy 400 milliárd kiadásnövekedést okozott volna a pénztár fenntartása, mivel ezt senki nem tudja alátámasztani, hogy valóban igy van. Az tényleg növelte volna és növeli is, ha a fekete foglalkoztatottak száma nő, a hivatalosoké csökken, mert csökken azok száma akik adót és járulékot fizetnek. És még mindig a munkáltatói rész a magasabb, ami a finanszirozás 75%-át adja éves szinten. Ha nő az államadósság a pénztáraktól, akkor az köszönhető annak, hogy csökken a tiszta foglalkoztatás létszáma, csökken azok száma, akik adót és járulékot fizetnek, kevesebb bevételre több kiadás jut. És nem azon a részen van a hangsúly, amit elloptak a tagoktól, hanem a munkáltató által befizetett részen, mert mivel az mindig is 3x-sa volt a munkavállalói oldalnak, ha a nagyobb tétel eltűnik, jobban érezhető a negaiv hatása az államkasszábban.

    Ezért mondom: tessék gondolkodni, mielőtt egy részletet kiemelsz, mert csak vaktában keresel okot az einstand igazolására, ami nem más, mint intézményesitett lopás.”
  • 27. asvel 2013. január 30. 19:24
    „26. Demalgon 2013.01.30. 18:33

    Ezt szépen összegezted, azonban egy "apróságot" kifelejtettél a történetből, mégpedig azt, hogy ki fizeti meg ennek az árát......
    Ugyanis ahogy leírtad, a nyugdíjjárulék 25%-a ment a mnyp-ba.
    Ez azonban azt is jelenti, hogy ennyivel kevesebb befizetés került az állami kasszába.
    Lehet, hogy ez majd 20 év múlva talán működőképes lenne,mivel azonban a jelen nyugdíjakat ki kell fizetni, az előző kormányoknak, akik ezt fent akarták tartani 2 lehetőségük volt.
    Az egyik, hogy mivel 25 %-al kevesebb a járulék, minden nyugdíjat csökkentenek negyedével!!!
    Ezt természetesen nem vállalták be, ezért ezt a 3000 milliárd kiesést hitelekből kellett pótolni, és amíg ez a rendszer fennmaradt volna, további évi kb 400 milliárddal nőtt volna ez az adósság!
    Ezek a kiadások növelték a hiányt, ami miatt 2004 óta eljárás van ellenünk és a mostani megszorítások ennek következményei...”
  • 26. Demalgon 2013. január 30. 18:33
    „Szegény ostoba pancser ....

    A gyenge agyad kedvéért leirom újra, de hát ahogy a sötétségben is tönkremegy a Tungsram, úgy a Te fejedben sem lehet fényt gyújtani.

    Dolgozó munkabére: 100 ezer Ft
    Munkáltató költségre: 132 ezer Ft (régen)

    Dolgozó béréből levonások: 8 + 0,5 % = 8 000 Ft a kasszába, 500 Ft az államiba
    Munkáltató befizetése a bérköltség után: 24% = 31 680 Ft havonta a kasszába
    Ha éves szinten nézzük
    A dolgozó a saját béréből levonásként a 96 ezer Ft-ot nem az államba adja, hanem a saját kasszájába rakja
    De emellett a munkáltató utána befizetett a nyugdijkasszába 380 160 Ft-ot éves szinten

    Azaz
    476 160 Ft az össz éves összeg
    75% ment az államnak : 380 160 Ft
    25% ment a kasszának: 96 000 Ft
    Innen jött az, hogy a pénztártag, ha nem lépett volna vissza 25%-ot a kasszától, 75%-ot az államtól kap, de ha a felgyülemlett pénzt befizeti az államnak, mikor betölti az életkort, akkor 100%-ot kap az államtól, de
    - a befizetett összegnek lőttek
    - ha az első variánst választotta volna, és esetleg elpatkol, a maradék összeget, ami folyamatosan kamatozik neki (nem úgy, mint az állami), megkapta volna a család

    Bárhogy is nézzük az államositás ugyanolyan meglopás volt, mint régen a padlássöprögetés és a vagyon államositása magánkézből államiba, és ahogy most tenni akarják a lakosság betéteivel.

    Az, hogy veszteséges volt a pénztár egy adott évben?
    Volt 5 portfólió, és vegyünk 5 pénztártagot (a portfóliót az ügyfél választhatta szabadon!)
    3 ügyfél 100 ezres keretével, 2 ügyfél 100 milliós keretével
    Az első három választ stabil és biztonságos portfóliót, a két hülye meg választja a legkockázatossabat.
    A pénztár a pénzt együtt kezeli, együtt fekteti be, a nyereséget is együttesen osztják le a delikvensekre a portfóliók arányában, és a veszteséget is. Akik miatt negativ lett a pénztártagok egyes időszaka azt kéretik leverni azokon a milliós újgazdagokon, akiket most a drága kedves imádott dakotavezérük külön támogat, mert az idióta ostobaságukon, hogy többet akarnak markolni ész nélkül, és nem értenek a befektetéshez azokat is magukkal rántják, akik igyekeznek kevesebb kockázatot vállalni.

    Szóval a fő gond az, hogy a magyarok zöme marha okosnak gondolja magát, de kocsmaszinten kezeli az információkat, körülbelül úgy, hogy "a Jani aszonta" és akkor az úgy van. Nem zavartatja a magyart, hogy hülyeséget beszél, attól az még úgy van, mert a Jani aszonta. Ezért tartunk ott, ahol tartunk.”
  • 25. Sünöcske 2013. január 30. 18:29
    „24. Demalgon 2013.01.30. 18:24
    :-) Mik azok? Meséljél, ne copyzzál linket.”
  • 24. Demalgon 2013. január 30. 18:24
    „Sünöcske, tudod kettőnk között az a különbség, hogy Te fényhiányos vagy ebben a témában, mert csak bégetni tudsz, mint a többi agyatlan ... fogadjunk az olyan alapszavakat sem ismered, hogy kamat, költség, bevétel, kiadás”
43 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Napirenden a kollégiumok központosítása?

A kormány pilot projektek keretében vizsgálná, hogy milyen hatékonyságú lenne a ppp-konstrukcióban… Tovább olvasom