Kisalföld logö

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -3°C | 4°C

Kamionok: Áprilistól hosszabb szakaszon tiltják az előzést

Magyarország - A magyar autópályákon 116,5 kilométeren lesz tilos az előzés a nehéz-tehergépjárművek számára a jövőben. A tavaly bevezetett kísérlet óta az M1-esen több mint 20 százalékkal kevesebb baleset történt. A szigorításról eltérő a személyautó-vezetők és a kamionosok véleménye.

A közlekedési tárca a közlekedés további könnyítése és biztonságosabbá tétele érdekében újabb szakaszokra is kiterjeszti az előzési tilalmat a 3,5 tonna össztömeget meghaladó tehergépjárművek számára. A közlekedési tárca vezetője, Molnár Csaba jelképes táblakihelyezés keretében elmondta, az egy évvel ezelőtt bevezetett kísérleti korlátozás beváltotta a reményeket.

– A korlátozás tavalyi kísérleti jellegű bevezetését kedvező tapasztalatok kísérték. A forgalom áramlása egyenletesebbé vált, a haladási sebesség három százalékkal nőtt a haladó sávban, valamint jelentősen – mintegy felére, négy-hat százalékra – csökkent az előzési tilalom alá vont szakaszokon a belső forgalmi sávban haladó tehergépjárművek száma – magyarázta Nagy Csaba.

A miniszter szerint a közlekedés biztonságának növelése érdekében – az előzési korlátozás bevezetése mellett – az elmúlt időszakban több kormányzati intézkedés is történt, ezek együttes hatásának köszönhetően csökkent a közlekedési balesetek száma. Az M1 autópálya Hegyeshalomtól Budapestig vezető szakaszán például több mint 20 százalékkal kevesebb volt a baleset az eltelt egy év folyamán. A követési távolság be nem tartása miatti balesetek száma ezt meghaladóan, mintegy 40 százalékkal csökkent ezen a szakaszon.

– Nagyon jó nemzetközi tapasztalatok állnak rendelkezésünkre. Azok szerint mi is tovább szeretnénk fejleszteni a rendszert. Azon dolgozunk, hogy változtatható digitális táblákat helyezünk el a jövőben, amelyek segítségével a napszaktól vagy a forgalomtól függően lehet bevezetni a korlátozást, ami a továbbiakban hozzájárul a közlekedés biztonságának javításához – mondta Nagy Csaba.

Kamionnal, teherautóval előzni tilos! Fotó: Krizsán Csaba

A győri Fidelitas szerdán sajtótájékoztatón szólította fel a kormányt, hogy a személygépjárművel közlekedők védelme érdekében helyezzenek ki teherautókkal előzni tilos táblákat az M1-es autópályára. A felszólításra reagálva Molnár Csaba pénteken úgy válaszolt:
– Amikor a táblák kihelyezése egy hete tart az autópályán, akkor a győri Fidelitas ahelyett, hogy ilyen szánalmas kísérletekbe kezd, vegye a fáradságot és nézze meg, mi történik. Akkor nem tenne fel ilyen mondvacsinált kérdést.

A kihelyezett táblákkal kapcsolatban Kazinczi András, aki főként az M3-ason közlekedik, annyit mondott: most hall először erről. Eddigi tapasztalatai alapján nem volt problémája a kamionosokkal, s reméli, ezután sem lesz.

Kamionnal rója az utakat Komora Péter, aki karakteres véleményének adott hangot:
– Szerintem annyira nem rossz a kapcsolat a személyautósok és a kamionosok között. Azonban az előzési tilalomból lesznek majd balesetek. Nem fogunk tudni előzni, összeállnak majd a nagy konvojok és a személyautóknak nem egy, hanem egyszerre húsz kamiont kell megelőzni. Egymást fogják utolérni. Mi segítjük egymást, és próbálunk figyelni a személykocsikra is. S ha már bevezetik a tilalmat, akkor legalább napszakokban, illetve forgalomhoz igazítva tegyék, mint külföldön.

Mosonmagyaróváron dolgozik és naponta jár autópályán Nolden Bart.
– Sok rossz tapasztalatom van, a kétsávos autópályákon a kamionosok nem mindig néznek bele a tükörbe, kiteszik az indexet, s már ki is vágnak az autók elé. Sokszor kellett már emiatt vészfékeznem. A másik probléma, amikor előzik egymást és több kilométer hosszan egymás mellett haladnak. Figyelni kellene egymásra, mert ők is úton vannak a munkáért és mi is, s nem csak értük vannak a sztrádák – mondta Nolden Bart.

Előzni tilos áprilistól

 Az M1-es autópályán (három szakaszon, mindkét irányban) a 17,20-as és az 53,5 kilométer között 33,6 kilométer hosszban. Az M3-as autópályán (mindkét irányban) a 26,6-os és a 10,2-es kilométer között, hossza 16,4 kilométer. Az M7-esen az M1–M7 csomópont és Pusztazámor–Sóskút csomópont között (Budapest felől), az M7-es Székesfehérvár-elkerülőszakaszon az 57-es és a 64-es kilométer között (Budapest felől).

Olvasóink írták

30 hozzászólás
12
  • 30. Lovasbandi 2009. március 21. 20:58
    „Ja az M1.esen! 40-el! Ehh!”
  • 29. Lovasbandi 2009. március 21. 20:57
    „Az a francia autós, akit ma vágtak ki a tűzoltók a 40-el!!!! száguldó kamion alól, biztos örül neki, hogy nem előzhetnek!”
  • 28. hard 2009. március 21. 19:11
    „Jah Kadét, és láttál már kamionost, aki betartja az 50-et faluban???
    Pl Szárföld. M0-n 80?”
  • 27. Imcsi 2009. március 21. 11:37
    „16. pmfc: "Azt gondolom az M1 le van már annyira terhelve, hogy el lehetne gondolkodni, egy-két helyen a három sávról is. csak pár kilométeren. És ott kedvükre előzhetnének a kamionosok..."
    Ez már régóta megvalósult Tatabánya és Bp között az emelkedőknél!”
  • 26. fortuna54 2009. március 21. 10:57
    „Az M0-son szabájossan halladva,több kamion is megelözött.Néztek le ránk,mindha marslakok lennénk.”
  • 25. Kadét 2009. március 20. 23:38
    „petermeister 2009.03.20. 10:36
    Nem sietni kell hanem időbe elindulni! Ha tudom hogy reggel 8-ra szegeden kell lenni akkor nem fél 7-kor indulok el...

    A másik meg mi az hogy letol egy személykocsit egy kamion az útról. (Többen is írták hogy szinte letolják őket az útról a kamionosok)
    Sebességhatárok: Személykocsinál Város 50 , országút 90, autópálya 130 km/h
    Teherautónál: Város 50, országút 70, autópálya 80 km/h
    Hogy tolhat le egy személykocsist egy kamion az útról ilyen sebességkülönbségeknél??
    Csak egyféleképp: ha töketlen "úrvezető" vezeti a személygépkocsit. Az ilyenekinkább maradjanak otthon, vagy menjenek busszal vagy vonattal és ne siránkozzanak. Én Havi szinten 9000km-t vezetek. Számtalanszor találkoztam olyannal aki főúton 60-nal ment(személykocsival). És mikor meg akartam előzni akkor megtalálta a gázt, de amint visszasoroltam mögé újra 60-ra állt vissza. Ha dudálok vagy villogtatok hogy húzz már a pi**ába akkor meg mutogat össze vissza. Na az ilyenektől borul el az agyam...”
  • 24. Kadét 2009. március 20. 22:59
    „"Példaként a tavaly februári, három halálos áldozatot követelő ütközést említették: azt éppen egy előzésbe kezdő kamion okozta."
    És hány baleset volt a száguldozó motorosok miatt?! Őket miért nem fikázzák? Mindig csak a kamionost...
    Szerintem az autópályán 180-200-as tempóval száguldó vagy egykerekező motoros nagyobb veszélyforrás mint egy előző kamion.
    Juteszembe, én egy 3,5 tonnás furgonnal járok jelenleg. Tehát előzhetek, de mivel felépítményes a jármű nem mehetek 80km/h.-nál (na jó 90km/h-nál :P ) gyorsabban.
    Lehet tippelni hogy hétfő reggel Pest fele menet mekkora kocsisort csinálok majd az M1-esen :D”
  • 23. Kadét 2009. március 20. 22:53
    „alika 2009.03.20. 19:59
    Teljesen igazad van. Most minden úrvezető osztja az észt hogy így a kresz meg úgy a kresz, de akkor vannak a legjobban felháborodva ha nem ér oda az áru időbe a boltba. A mai világban nehéz lenne megoldani hogy az áru kamion nélkül eljusson minden boltba, úgyhogy aki útnak indul az számoljon azzal hogy igenis lesz 1-2 alkalom amikor kicsit visszább kell venni a gázt. Azt meg ne mondja senki hogy olyan marhán feltartja őket az előző kamion, mert személykocsival sec perc alatt be lehet hozni. Akinek meg nem tetszik menjen vonattal. Ott tuti nem tart fel egy kamion se :)”
  • 22. Margitta 2009. március 20. 22:23
    „Végre valami jó.Már csak a maximálisan kiszabható büntetést kellene megtizszerezni .”
  • 21. Komissar 2009. március 20. 21:20
    „18. tgkv 2009.03.20. 16:07
    Kis kiigazítás kell:
    -napi 9 óra, melyben 4,5 óra után 45 perc totális mozdulatlanság. Ilyenkor az indítókulcsra, -gombra még ránézni is tilos, hát még hozzányúlni.
    -heti 56 óra, de a kétheti nem lépheti túl a 90 órát.
    Ezt csak az úrvezetők kedvéért részleteztem, hogy legyenek tisztában a korlátok közé szorított kamionsofőr munkavégzéséről.
    De a fuvarszervező még magasabbról szarik a sofőrre, mint az úrvezető.
    Sokszor még az sem érdekli hogyan jutsz el a célállomásig, lényeg hogy irreális időn belül legyél ott.
    Ha meg akarsz felelni a fuvarszervezőnek, a kresz szabályait kell felrúgnod, ha szabályosan közlekedsz sosem érsz célba.
    Ezek tudatában lehet szidni a kamionost, mert letol az útról.”
  • 20. alika 2009. március 20. 19:59
    „A kamionosokat sz...tjákn már minden féle téren.
    Ha nem lenne kamion az utakon, akkor a sok marha tescotúrista hiába menne a tescoba hétvégén, mert csak az ürességet találná...”
  • 19. Truder 2009. március 20. 18:49
    „Az M1 en eddig is voltak szakaszok,ahol nem lehetett előzni kamionnal...tettek rá nagy ívben a sofőrök!”
  • 18. tgkv 2009. március 20. 16:07
    „A tisztánlátásvégett:gkv. napi vezetési ideje max.9h.Heti max.45h.napi munkaidő max.13h az első mozdulástol számitva(tehát ha csak 2 métert gurult hogy kiengedjen valakit és utána állt még 4h-t akkor is.)Ha letelt a heti,napi vezetési vagy munkaidő,a büntetés 1 perc tullépésnél 50000ft,30 percnél 400000ft.Ha péntek este 100 km-re az otthonátol megáll a sofőr mert nem előzött és addig jutott,akkor szombat reggelre mire megvan a kötelező 11h pihenő pont kamionstopp van és vasárnap 22h-ig nem mehet sehova.”
  • 17. tgkv 2009. március 20. 15:51
    „Tisztelt hölgyek,urak.Javaslom a 3.5 t-nál nehezebb járművek közlekedésének teljes és kivétel nélküli betiltását.Továbbá a benzinkutak,áruházak,gyárak,raktárak áthelyezését a kikötők és vasútállomások mellé.”
  • 16. pmfc 2009. március 20. 15:49
    „Én megértem a kamionosokat is. De engem akkor is rohadtul bosszant, hogy képtelen vagyok normális tempóban haladni, csak azért mert lépten nyomon kamionok próbálják egymást előzni...
    Azt gondolom az M1 le van már annyira terhelve, hogy el lehetne gondolkodni, egy-két helyen a három sávról is. csak pár kilométeren. És ott kedvükre előzhetnének a kamionosok...”
  • 15. MTT 2009. március 20. 15:44
    „Eddig sem tartották be amit kellett volna, most mitől lesz majd másképp? Szigorúbban kellene büntetni őket. Elhiszem, hogy a 10-es hozzászólónak is van igaza, de amikor több km-en keresztül jössz a kamion mögött, mert az behúzódik középre, mert ott jobb az út, én meg nem tudom megelőzni, akkor melyikünk a tahó?”
  • 14. Kadét 2009. március 20. 15:31
    „A másik meg az hogy a személyautósnak kb 5 percbe telik míg lelassít, megvárja míg befelyezi a kamion az előzést és újra felgyorsít. DE a kamionosnak 10km/h sebesség különbség (ami nem olyan nagy) egy nap 90km-es utat jelent. Nem mindegy...”
  • 13. Kadét 2009. március 20. 15:26
    „Egy újabb hülye törvény... Csak abba nem gondolnak bele hogy ha egy ifa döcög 70-nel a pályán akkor a 67km alatt elég sok kamion torlódik fel utána. És ha vége az előzési tilalomnak akkor egyszerre kezdenek el előzni... Szerintem baromság ez az egész. Én úgy szabályoznám hogy az autópályán az alsó sebességhatár 80 km/h lenne a felső meg 150km/h lenne. És mindenki annyival menne amennyivel akarna ezek közt, függetlenül attól hogy kamion vagy személykocsi. Ha a kamionos tud menni 110-el akkor had menjen.
    És egy kis extra infó: Az új kamionokban ugyebár digitális tachográf van. De sokan nem tudják hogy ezek a vezetési időt rögzítik, de a sebességet nem :P”
  • 12. hard 2009. március 20. 15:04
    „Nem is kéne büntetni a szabálytalanul előzőket, csak a határon egy órácskára félreállítani. Közben gondolkodhatna, hogy miért nem mehet.”
  • 11. hard 2009. március 20. 15:03
    „Azért a 90-el egymás mellett haladó kamionok nem csak ezért szabálytalanok, mivel 80km/h a megengedett sebességük autópályán.”
30 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Rendőr-cigány referensi hálózat épül

Rendőr-cigány referensi hálózatot építenek ki az Országos Cigány Önkormányzat (OCÖ) kezdeményezésére… Tovább olvasom