Kisalföld logö

2017. 07. 23. vasárnap - Lenke 21°C | 33°C Még több cikk.

Janurától nem előzhetnek a nehéz tehergépkocsik

Január 1-jétől a 7,5 tonnát meghaladó tehergépkocsik nem előzhetnek majd a két forgalmi sávval rendelkező autópályán és autóúton reggel 6 és este 10 óra között.


A Magyar Közlöny legfrissebb számában jelent meg az a kormányrendelet, amely kimondja: tilos előzni az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sávval rendelkező autópályán és autóúton - 6 és 22 óra között - a 7.500 kilogrammot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsival, vontatóval, valamint e járműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel.

A rendelet kimondja azt is: ezen járműveknek az előzési tilalom esetén olyan követési távolságot kell tartaniuk, hogy közéjük legalább egy hasonló járműszerelvény biztonságosan besorolhasson.

A rendelet 2011. január 1-jén lép hatályba.

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. annobon 2010. december 17. 11:29
    „20-hoz: igazad van. Érdekes volt mikor Ausztriában tavaly körbekerültük a Fertő-tavat autóval, minden osztrák úgy betartotta a sebességhatárokat, hogycsak na! Aztán átjönnek a határon hozzánk és jön az "ereszd el a hajamat!" /Csak példának írtam Ausztriát, nem általánosítás-képen!/”
  • 20. 01010 2010. december 17. 09:24
    „"19 annobon 2010.12.17. 08:36 Ez viszont így kicsit diszkriminatív jellegű a magyar kamionosokkal szemben! "
    Nem csak ez van így :(
    Pl. műszaki vizsga, Matricadíj, jogosítvány megszerzése, pihenőidő betartása
    /ha véletlenül kap egy külföldi büntetést,SOAHA SEM KELL BEFIZETNIE !!!/”
  • 19. annobon 2010. december 17. 08:36
    „18-hoz: igazad van, megkerestem az ide vonatkozó rendeletet:
    "A 7,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárművekre vonatkozó közlekedési korlátozás szombaton este 10 órától vasárnap este 10 óráig tiltja a nehézgépjárművek közlekedését.
    Március 1-ig tart az EURO 3-as és annál magasabb környezetvédelmi besorolású, és nemzetközi forgalomban közlekedő kamionok téli mentessége, azaz a korlátozás addig a nemzetközi fuvarfeladatot teljesítő tehergépkocsikra nem vonatkozik."

    Ez viszont így kicsit diszkriminatív jellegű a magyar kamionosokkal szemben!”
  • 18. 01010 2010. december 16. 20:54
    „14 annobon 2010.12.16. 17:38 "jöttem haza az M1-esen, vasárnap dél körül és kamionstop volt. Nos, legalább tucatnyi, főleg bolgár (BG) kamion vidáman haladt Hegyeshalom felé"
    Igen mert a kamionsport csak a belföldi árúszaállításra vonatkozik...ÉLJEN A HAZAI :(”
  • 17. Krucifixturmix 2010. december 16. 19:37
    „Jelenleg 60 km/óra a minimum sebesség az autópályákon. Nem egy esetben találkoztam olyan céges autóval,amelyik az 1 liter gázolaj megspórolása miatt kb 65-tel "hasít" a sztrádán. Hát ezekszerint őket el kell kísérni az összes teherautónak Győrtől Pestig? Az új jogszabályban nem láttam arra vonatkozó adatot, hogy a minimum sebességet felemelik 75-re.....”
  • 16. szilidzsi 2010. december 16. 18:13
    „3. és 4. Ha nem láttatok még háromsávos sztrádát, akkor kinézhetnétek az M7 elejére.
    A többiek meg nem ismerik azt a kifejezést, hogy TOLERANCIA?”
  • 15. pancser 2010. december 16. 17:41
    „Szoktam is mutogatni a b.romnak aki 20 km-en keresztül előzi a másikat, nem csak román hanem mindenféle, hogy k.pja be!”
  • 14. annobon 2010. december 16. 17:38
    „Csak kicsit off! Pár hete Budapestről jöttem haza az M1-esen, vasárnap dél körül és kamionstop volt. Nos, legalább tucatnyi, főleg bolgár (BG) kamion vidáman haladt Hegyeshalom felé. Egyik sem volt sem hűtő-, sem élőállat-, sem üzemanyag-szállító. Ha a kamionstop alatt eljutottak - büntetlenül - az M1-ig, akkor elképzeltem magamban, hogy milyen klassz a rendőrségi közúti ellenőrzésünk.
    Itt váltok on-ba! Még azt is el tudom a BG-s sofőrökről képzelni, hogy senki sem homályosította fel őket a stopról. Ennyi”
  • 13. üvegtigris 2010. december 16. 17:10
    „davesmail!ok ez részben igaz,csak az a gáz h ebben az országban a rendőr nem a román kamiont fogja megbüntetni az előzésért hanem a saját fajtáját!amúgy meg ezt úgy se tudják betartatni!kellene 1 kiegészitő szabály,h aki legalább 80 nem bír menni az ne mehessen fel a pályára!”
  • 12. annobon 2010. december 16. 15:14
    „11-hez: valszeg igazad lehet. De az eddigi szakaszokon még kitáblázták. (Ott, ahol mondtam például.) Mondjuk a KRESZ nem ismerete nem mentesít a felelősség alól. Például nekünk sem mondják az osztrák határon, hogy az ausztriai autópályákon is "csak" 130 az engedélyezett maximum. Na most, ha mégis 180-al mész és elkapnak, akkor nem hivatkozhatsz arra, hogy "dehát senki nem mondta és nem volt végig kitáblázva sem!" De az sem lenne jó duma, hogy "miért, hisz Németországban is annyival mész, amennyivel akarsz?" (Pontosabban amennyi a csövön kifér.) :)”
  • 11. spot 2010. december 16. 15:03
    „9-hez
    Nem biztos, hogy kitáblázzák. Én egy rádióbeszélgetésben azt hallottam, hogy azért a KRESZt módosítják ,mert ez sokkal olcsóbb, mint ezernyi táblát kihelyezni. Csak az nem érdekelte a ... műsorvezetőt,hogy megkérdezze, hogyan tudatják e nem lényegtelen változást a külföldi kamionossal. Mert ha nem tudja akkor előzni fog még évek múlva is.”
  • 10. davesmail 2010. december 16. 14:51
    „Héj üvegtigris: Ezt úgy mondod, mintha tőlünk nyugatabbra lehetne előzni a kamionoknak. Nem előzni tilos tábla van kint, hanem hogy hol előzhetnek, hány kilometern keresztul. Nagyon helyes. Annal nincs bosszantobb mikor jon a roman kamion, kijön eléd ugy hogy épp hogy megallsz, majd 10km-en keresztul elozi a masikat, mert 0,5 km/h val többre van állitva a tempomatja. És ez nem egyedi eset, aki naponta közlekedik autopalyan az tudja. Csak be is kell tartatni majd a kamionosokkal, ahogy teszik Ausztriaban, Németországban.”
  • 9. annobon 2010. december 16. 14:45
    „8-hoz: "kint lesz a tgk-val előzni tilos tábla" Bizony az M1-esen Pest felé most is kint vannak ezek a táblák, úgy Bicske környékétől, ha jól emlékszem. Lehet kicsit előbbről. Ahogyan némely kamion nekiáll(t) előzni egy másikat, úgy hogy kábé 5 km/h sebességkülönbségük volt, hát az tényleg idegőrlő a következő személyautósoknak. Azért olyan eset is előfordulhat, hogy a kamionos utolér egy jóval lassabb járművet (mert ilyen is akad azért, ha már az IFÁ-k el is tünedeztek), akkor viszont a kamionsofőr is átélheti, milyen lehet Alonsonak a "safety car" mögött autóznia...”
  • 8. spot 2010. december 16. 14:33
    „Arra kíváncsi lennék, hogy az országhatárnál hogyan tudatják ezt a belépő idegen kamionossal. Mert ugye az ő fuvarszervezője nem biztos, hogy közli vele. Esetleg kint lesz a tgk-val előzni tilos tábla alatt a kiegészítőn ,hogy 560km? Elég vicces.”
  • 7. üvegtigris 2010. december 16. 13:49
    „Gratulálok annak az íróasztal mögött üldögélő zakós majomnak aki a törvényt alkotta,tuti nem vezetett még kamiont!!!Biztos azok közül való aki már kilométerekről villogat a teherautónak,h még véletlenül se jöjjön ki eléje,mert ő siet,és szegény csórikám 1 percel késöbb ér oda a céljába,nekünk meg 1 perc túlvezetés százezrekbe kerül!!!!!”
  • 6. janika 2010. december 16. 13:34
    „Nyugi bele, hisz naz efféle "törvény, rendelet alkotók" előbb utóbb felcsavarodnak egy-egy útszéli fára! Hisz nem nekik gyártják e tilalmakat! Volt rá már példa!”
  • 5. AntiFricc 2010. december 16. 13:33
    „"Janurától"
    Most már csak azt kell tudni, mi az a janura? :D

    Amúgy üdvözlendő a rendelet.”
  • 4. westminster 2010. december 16. 13:31
    „Igen, van 15 km, a közös m1-m7. Ennyi.”
  • 3. dw748a 2010. december 16. 13:12
    „Van 3 forgalmi sávval rendelkező autópálya ma Magyarországon??? :):):):)
    Ott van 3 sáv ahol ugye emelkedő van vagy... de ott kamion tutira nem tud előzni... Hogyan tudna hiszen mire elkezdené az előzést már elfogy a sáv! Ez egy nagy baromság ez a szabály... Nem azért, de kétlem hogy a kamion előzések miatt vannak a balesetek.. nem a kamion a hibás hanem az a marha aki nem bí lelassítani arra a 2 percre míg a kamion előz... természetesen van mikor km-es a sor...”
  • 2. westminster 2010. december 16. 12:53
    „A logisztikust qrvára nem érdekli, mennyi idő alatt lehet x-ből y-ba eljutni. Ekkerra ott kell lenned, vagy nem kellesz többé. Tehát ezért is kell padlógázzal nyomni. A tachofgráffal ellátott tgk. vezetőjének muszáj kivenni pihenőidejét, míg egy ford transit megállás nélkül nyomhatja Angliáig. Újabb ellehetetlenítés ez az árut szállítóknak.
    Aztán ha az akció kezdetére nincs ott az áru, a vevő kiakad, és szid mindenkit, mint a bokrot.

    Ez is több, mint nevetséges:
    A rendelet kimondja azt is: ezen járműveknek az előzési tilalom esetén olyan követési távolságot kell tartaniuk, hogy közéjük legalább egy hasonló járműszerelvény biztonságosan besorolhasson. 

    Minek,úgy sem előzhet még szólóban sem. Egy tragacs ifa meghaladja a 7.5 tonnát, hát még egy man vagy bármilyen más.

    Aki ezt megalkotta, nem egy kereke hiányzik.”
21 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Háromnapos közúti razziát tart a rendőrség

Fokozottan ellenőrzi a rendőrség csütörtöktől három napon keresztül a közúton közlekedőket, a… Tovább olvasom