Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 3°C

Huszonnyolcszoros nyugdíjkülönbség

Huszonnyolcszoros különbség van a nyugdíjak között - számol be róla a Világgazdaság az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság (ONYF) adatai alapján.
Huszonnyolcszoros különbség van a nyugdíjak között - számol be róla a Világgazdaság az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság (ONYF) adatai alapján.

A lap hétfői száma szerint a 28 500 forint kötelező nyugdíjminimumnál csaknem huszonnyolcszor volt magasabb a havi apanázsa a legmagasabb összegű nyugdíj jogosultjának, aki 57 év munkaviszony után vonult vissza. Neki egészen pontosan 789 870 forintot utalnak havonta. Az ellátások kiemelkedően magas összegét legtöbbször az magyarázza, hogy az érintettek jóval tovább dolgoztak a korhatárnál.

Akik az irányadó korhatárnál korábban döntöttek a nyugdíjba vonulás mellett még az öregségi nyugdíjminimumnál is kevesebbel kénytelenek beérni. Tavaly valamivel több, mint hatezer nyugdíjas kapott havi 28 500 forintot, vagy még annál is alacsonyabb összeget havonta.

Az összes nyugdíjas közül a negyvenéves szolgálati idővel nyugdíjba vonult nők számíthattak átlagosan a legmagasabb, több mint 108 ezer forintos havi ellátásra. Az öregségi nyugdíjak 95 716 forintos havi átlaga ennél csaknem 13 ezer forinttal volt kevesebb. A fő ellátásként özvegyi nyugdíjban részesülők átlagellátása havonta átlagosan mintegy 60 ezer forint volt, míg a kiegészítő özvegyi ellátásban részesülők kicsivel kevesebb, mint 31, az árvaellátás jogosultjai pedig majdnem 39 ezer forintot kaptak havonta.

Olvasóink írták

  • 13. miracle 2013. március 01. 08:35
    „Persze, hogy nem isszuk meg, mert itt előbb fognak visszafele folyni a folyók, minthogy fizetni kelljen egy nyugdíjasnak az utazásért.”
  • 12. load 2013. március 01. 05:34
    „11. miracle
    Ha az intézkedéseknek köszönhetően 9 milliárddal nő a MÁV éves jegybevétele, meghívlak a Belga Sörözőbe egy korsó Hoegaardenre.
    Ezt ne fogadásnak tekintsd, mert úriember biztosra nem fogad.
    Én biztos vagyok abban, hogy azt a sört nem fogjuk meginni.”
  • 11. miracle 2013. február 27. 16:31
    „load
    Nem egészen. Ha idáig utazott naponta 1 millió ember 0 Ft-ért, az 0 Ft bevétel naponta és 0 évente.
    Ha ezután utazni fog egy drasztikus esés után mondjuk csak a negyede, de ő 100 Ft-ért, az meg 25 millió Ft bevétel naponta, 9 milliárd évente. Szerinted mégis melyik a több?”
  • 10. load 2013. február 27. 07:45
    „9. miracle
    "(A vasúti kocsi tömegének jó, ha ötöde az összes utas, ergo a legdrágább elhúzni a kocsit magát)."
    A legelterjedtebb magyarországi személyvagon a Bhv 20-07.
    Ülőhelyek száma: 80 db
    Saját tömeg: 35 t
    Ha a törvény elveszi a nyugdíjasok ingyenes utazásának lehetőségét, annak nem a jegybevételek növekedése lesz a következménye, hanem a kevesebb utas.
    Ha a nyugdíjasnak fizetnie kell, akkor nem utazik.”
  • 9. miracle 2013. február 26. 19:55
    „load
    Hogyne nőne. Az egy dolog, hogy nem sokkal Pont annyival, mint amikor egy fizető utas felszáll. (A vasúti kocsi tömegének jó, ha ötöde az összes utas, ergo a legdrágább elhúzni a kocsit magát).
    Buszra már sokkal érdekesebb egy nyugdíjasokkal tömött délelőtti busz sokkal több gázolajat zabál.
    De nem is ebbe az irányba kell elmenni? Miért ingyenes? Miért? És akkor a kenyér miért nem az nekik? Meg a fűtés, villany stb?”
  • 8. load 2013. február 26. 19:00
    „7. miracle
    Az utolsó mondatod nekem egy kicsit zavarosnak tűnik, ezért közelítsük a kérdést egy másik oldalról!
    Ha a vonat "dolgozni menőket" szállít, nő-e attól a személy szállítás önköltsége, hogy a vonatra néhány nemfizető nyugdíjas is felkapaszkodik?”
  • 7. miracle 2013. február 26. 18:05
    „load
    Nem mondod. Van, ki meg csak dolgozni tud menni így. Az egyik fizet, a másik nem. De miért nem ?? Attól, hogy fizetni kell a vonatért még nem szűnik meg a vonat, ugyanúgy lehet rajta utazni.”
  • 6. load 2013. február 26. 10:48
    „4. miracle
    A MÁV, BKV a nyugdíjasok nélkül is veszteséges.
    Egy buszjárat vagy vonat nem attól drága, hogy ül rajta 20-150 nyugdíjas, de van aki csak így tud vigyázni az unokájára, hogy bölcsőde, óvoda híján a gyerekei dolgozhassanak.
    Ezt is figyelembe kell venni!”
  • 5. BJ.MÓVÁR 2013. február 25. 20:41
    „Az utóbbi években aki nyugdíjba vonult több lett a nyugdíja,mint a keresete volt. A leendő nyugdíjasokon majd behozzák , dolgozzanak 5 évvel tovább,meg a nyugdíjuk is kevesebb lesz!!!!! Persze csak annak aki megéri a nyugdíjkorhatárt!! Majd akkor megszüntetik az utazási kedvezményt is ,hogy teljes legyen az öröm!!!!!”
  • 4. miracle 2013. február 25. 16:01
    „Eva
    A nyugdíjas utazások jó fele nem szükségszerű (melegedés, unatkozás, ötödször is kimegyek a piacra, mert hátha ma is találok ott valamit vagy valakit). A másik felét is meg lehet úgy oldani, hogy csökkentett összeggel vegye igénybe (bár én még ezzel sem értek egyet). 80 Ft-ot mindenki ki tud fizetni egy 25 km-es vonatjegyért, vagy 30 Ft-ot egy buszjegyre. Az államnak viszont több milliárd bevétel lenne még így is.
    Egyáltalán hogyan merül az fel ilyen megközelítésben, hogy AZÉRT nem tudja kifizetni, mert nyugdíjas? Az nem számít, hogy 150 ezer a nyugdíja, de mivel nyugdíjas, akkior neki nincs mg 30 Ft-ja sem, aki havi 120-at keres, annak meg legyen 350 Ft-ja, mert ő dolgozó? Szánalmas.”
  • 3. Eva- 2013. február 25. 11:35
    „2-höz

    ez bizony lényeges felvetés

    Nálunk tradicionálisan be van építve a bérekbe és a nyugdíjakba is--az ingyenesen igénybe vehető szolgáltatások ára is.
    (normálisan a bérnek(nyugdíjnak) fedeznie kéne a rezsi költségeket a megélhetési költségeket és némi megtakarítási lehetőséget is)
    Miután ez nincs így--bármely kedvezmény megvonása érint mindenkit.
    Ha a nyugdíjas nem utazhat 65 év felett ingyen, akkor mehet hozzá az eltartásra kötelezhető gyereke.
    Ha nem kap kedvezményt ide s oda--fizetheti a család az unoka ide s oda cipelésének teljes összegét stb.

    Szóval bármihez nyúlnak e téren, bizony a vonzatával sok embert érintenek meg.

    A bérek(nyugdíjak) %-os emelése bizony a nagyobb jövödelműeknek kedvez, de az összegszerű emelés meg eltüntetné a befizetési különbségeket.
    Van erről vita régtől.

    a magánynyugdíj pénztár --bár az államadósságot emelte volna a ma élők kárára
    de
    a felosztó kirovó 1928-tól élő rendszert kiváltotta volna akkor, amikor a rendszer "beérett" volna.
    Most már nincs ember a ma élők között, aki azzal mégegyszer megpróbálkozna

    Ezért aztán a források függvényében marad minden így, addig amíg valaki mégis nem változtat az államkapitalizmus gazdasági filozófiáján”
  • 2. miracle 2013. február 25. 10:55
    „load
    Plusz ingyen utazhat, kedvezményesen áron mehet Múzeumba, uszodába. A MÁV-nak, a BKV-nak, a strandoknak, a múzeumoknak is fizetett járulékokat előre, avagy esetleg mi finanszírozzuk helyettük?
    Felőlem kaphat többet, ha egyszer többet tett be (sőt a minimálbéres vállalkozókon kifejezetten kárörvendek, a minimálbérre bejelentett alkalmazottakon csak félig), de a nyugdíjnak nem arról kéne szólnia, hogy EMELLETT még egy csomó engedményt kap.”
  • 1. load 2013. február 25. 07:18
    „Aki A-t mond, mondjon B-t is!
    Hányszoros a különbség a az eddig befizetett járulék összegek között?
    Egy minimálbéren élő vállalkozó, aki a be nem vallott jövedelmei alapján sokat tudott megtakarítani (az állami adó és járulék rendszer kárára), szintén az alacsony nyugdíjasok számát szaporítja, de nem is érdemel többet.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Wittner Mária: bocsánatkérés nélkül nincs megbocsátás

Nem engedhetjük meg, hogy elfeledjék azokat az embereket, akik az életüket adták akár a… Tovább olvasom