Kisalföld logö

2018. 04. 26. csütörtök - Ervin 13°C | 24°C Még több cikk.

A szövegírás: a pótolhatatlan láncszem

Hogyan írjunk igazán hatásos, ütős és hirdetési szöveget, ami garantáltan beválik? Tippek és trükkök

Legelőször is felhívnám a figyelmedet egy fontos tényre: Maradona nélkül Argentína sosem nyeri meg a 86-os Világbajnokságot. Hogy miért érdekes most mindez? Nemsokára meg tudod.

Szavamat adom – A fősorod (headline)

Van, mikor egy kép többet mond akár ezer szónál is. Ha viszont nem, akkor szükséged lehet pár jól megválasztott szóra, mondatra, hogy céged hirdetése hatásos legyen. Az emberek emlékezetében jobban megragad egy fülbemászó szlogen, mint egy illusztráció. Ennek ellenére igaz az állítás, hogy a jó reklámhoz minél kevesebb szövegre van szükség. Egy napilap sikeréhez is nagyban hozzájárulnak a rövid, tömör, percek alatt elolvasható cikkek. A mai rohanó világban az embereknek se idejük, se kedvük nincs egy-egy nagyobb lélegzetvételű hírt elolvasni. Ezért is fontos, hogy már a cím vagy az első sor felkeltse az érdeklődésüket.

„A kokain, a nők és a piálás tönkretette"

„Új életet kezdene"

És a cím mellett ott van kedvenc hollywoodi sztárod fotója. Szerinted melyiket fogják többen elolvasni? Persze, hogy az elsőt. És lehet a második cikk olyan jó, hogy az írója később Pulitzer-díjat kap, mindegy, mert mégis mindenki a másikat fogja elolvasni. És ez a reklámban sincs máshogy, ahol ráadásul még a díjak terén is kisebb a felhajtás. Ezért aztán sose spórolj az idővel és a kreatív emberekkel, ha egy hirdetés headline-ján (fősor) kell törnöd a fejed, mert ez az első lépés a vásárlók érdeklődésének felkeltése felé.

Mindent bele?! – A hirdetésed

Ha a fősorod bevált, akkor az első akadályt már legyőzted, de jön a következő, amivel meg kell küzdened. Sokan (és gyakran) esnek abba a hibába, hogyha az emberek elolvassák a hirdetését, akkor mindegy, hogyan írja le azokat a fontos dolgokat, amelyeket kommunikálni akar. Ez a hiba főleg akkor lehet káros, ha a fősorod alatt még jó pár mondat sorakozik (például Dm levél). Nem árt, ha már az első mondatodban ott van a termék neve (jól teszed, ha ki is emeled), amit meg akarsz ismertetni leendő ügyfeleiddel. Szintén ügyelj arra, hogy vállalkozásod neve is feltűnjön az első pár sorban, még akkor is, ha mindenki számára világos, ki adta fel a hirdetést. Ezután jöhetnek az előnyök,

• amiket ésszerű felsorolásba szedned,
• elkülönítve a szövegtörzstől, így biztos lehetsz benne, hogy senki figyelmét sem kerülik majd el.
• El ne felejtsd kiemelni, hogy mennyivel nyújtasz többet, mint a konkurenseid.

Mondandódat pedig zárd le az összes elérhetőségeddel (cím, telefon, fax, e-mail, honlap), hiszen ha felkeltetted potenciális vásárlóid figyelmét, akkor tudni akarják, kihez fordulhatnak.
Egy rövidebb hirdetésnél persze nincs lehetőséged (és nem is lenne célszerű) ennyi mindent kommunikálni, ezért ott még fontosabb egy erős headline (nem elég, ha figyelemfelkeltő, legyen tájékoztató jellegű is), hiszen utána csak pár sornak marad hely, amibe tényleg csak a legfontosabb dolgok kerülhetnek: terméknév, előnyök (főleg azok, amelyek a versenytársaidnál gyengébbek vagy nincsenek is), elérhetőség (apró betűméret használata ajánlott, hiszen kell a hely a fontos dolgoknak. 

A szó elszáll, vagy csak eltűnik? – Színek és formák

Megvan a zseniális fősorod és a tökéletes szöveged? Azt gondolod, itt már nem tudod elrontani a hirdetésed? Tévedsz.

Hány mondat vagy inkább szó után adnád fel ennek a szövegnek az olvasását?

A statisztikák szerint még a tizedik szóig sem jutsz el. Egyre többen érzik úgy, hogy hirdetéseiket feldobják kicsit, és a megszokottól eltérő betűtípusokkal és színekkel próbálkoznak. Első látásra lehet, hogy minden csodálatosnak tűnik, de amint elkezded olvasni, a szöveged már landol is a szemetes kosárba. Egy fogatlan nő is csak az első mosolyig lehet szép.
A fehér a legvilágosabb a fekete pedig a legsötétebb szín, ezért nem is kell megmagyarázni, miért ez a legcélszerűbb párosítás. De figyelem! Ez a páros is csak a fehér alapon fekete betűk megosztásban működik. Fordítva már irritálhatja az olvasóid szemét.


Szintén
célszerű
kerülni az
írások külön-
böző formákban
való elhelyezését,
mert az olvasó megő-
rül mire elolvassa (már
ha elolvassa). De abban biz-
tos lehetsz, hogy a lényeget nem
fogja megjegyezni. Próbáltál már meg-
tanulni egy képverset? Ha igen, akkor ebbe
a hibába  biztos nem fogsz beleesni.


Te vagy Ön? – A megSZÓlítás

„Élvezze az új évezred eleganciáját!"

„Élvezed?"

Nem nehéz kitalálni, melyik lehet egy Rolls Royce, és melyik egy hegyi kerékpár hirdetésének fősora. Gondold el, mi történne, ha a kettőt felcserélnénk.

Ebből a példából is kitűnik, hogy a helyes megszólítás és stílus kiválasztása nagyon fontos. Egy videojáték hirdetésében letegezheted a vásárlóidat, hisz zömében úgyis a 20 év alatti korcsoportból kerülnek ki. Egy „sörös" reklámnál is hiszen általában baráti társaságban, könnyed szórakozás közben iszik az ember sört. Egy pezsgőnél azonban már más a helyzet, hiszen a születésnapok és a különböző fiatalos ünnepek mellet az elegánsabb összejövetelek kedvelt itala is. Ezért nem árt, ha a szöveg megírása előtt még egyszer átgondolod, mely korcsoportot vagy társadalmi réteget akarod meggyőzni a hirdetéseddel, és mondanivalód szövegének stílusát is hozzájuk igazítod.
Ha van rá lehetőséged, akkor az olvasót buzdítsd cselekvésre. Használj sok felszólító mondatot, és a cselekvő szavakkal se spórolj!

Példa cselekvő szavakra: támogat, menedzsel, motivál, szervez, létrehoz, kijavít, felelős, felülvizsgál, számba vesz, csökkent, megerősít, beütemez, kiemelkedő, intéz, elemez, megerősít, koordinál, megfigyel, programoz, javasol, kimutat, ellát, élénkít, alkalmaz, kigondol, teljesít, kontrollál, elkészít, növekszik, befolyásol, kivitelez, kezdeményez, értelmez, megbíz, fejleszt, szemléltet, igazgat, létrehoz, megold, stratégia, szerkeszt, racionalizál, előmozdít, létesít, alkot, tökéletesít, bevezet, vezet, alapít, értékel, kibővít, előad, részt vesz, teljesít, alátámaszt, kiképez, elér, dolgozik, tervez, ajánl, sikeres, felügyel.

Az utolsó szó jogán

Ezek után nem lehet kérdéses, hogy a Te marketing válogatottadban a jó szövegnek ugyanolyan fontos szerep jut, mint a 86-os argentin csapatban Maradonának.

Forrás: 
Programház-Unió
- hasznos tanács a marketingben -
www.programhaz.hu

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Alzheimer-kór ellen gyümölccsel

Egy okkal több, hogy gyümölcsöt és zöldséget együnk, főként nyersen, így kerülhetjük el öregségünkre… Tovább olvasom