Kisalföld logö

2017. 02. 26. vasárnap - Edina -1°C | 9°C Még több cikk.

Volvo S60: A szépség prémiuma

Néhány óra vezetés után határozott érzéssel szálltam ki a legújabb S60-as limuzin volánja mögül: a Volvo 2010-ben is megmutatta, milyen egy vérbeli skandináv luxusautó, amelynek biztos helye van a prémium kategória legjobbjai között.


Elképesztően hatásos megjelenés, elegancia, erő és lendület összhangja: ez volt az első, ami a győri Volvo Blaskovics előtt álló új Volvo S60 megpillantásakor eszembe jutott. Skandináviában tudják, mi a formatervezés magasiskolája, és a svédek, akárcsak az utóbbi tíz év Volvóinál, az új S60 esetében is kitettek magukért. A tervezők alaposan elengedték a fantáziájukat, és sikerült olyan ellentmondásos fogalmakat egységbe simítaniuk, mint a lenyűgöző szépség és a tökéletes funkcionalitás, a kirobbanó életerő és visszafogott, de határozott elegancia.

A szépség oltárán azért feláldoztak egyet-mást: a rendkívül kényelmesen kezelhető autó csomagtere nem túl nagy, 380 literes, és a hátsó ülésen továbbra is csak ketten foglalhatnak kényelmesen helyet. Igaz, a lábtér néhány centimétert nyúlt az elődhöz képest.

A biztonságra kár is szót vesztegetni: minden benne van, amire ma az autótechnika képes, világújdonságként pedig a koccanásgátló rendszer mellett a váratlanul elénk lépő gyalogosokat felismerő és előttük automatikusan lefékező automatika is kérhető. A hifi, a telefon és a navigáció adatai mellett az összes kényelmi és biztonsági rendszert személyre szabhatjuk a középső nagyméretű, színes kijelzőn.

Volvo S60: A szépség prémiuma

A legmagasabb „Summum" felszereltségű tesztautóban a polírozott alumínium, a szálcsiszolt fémmel borított lebegő középkonzol, a rusztikus fekete bőr és a minőségi műanyagok összhangja olyan belső teret hozott létre, amely még a prémium szegmensben is párját ritkítja: az utazás közbeni hangulat valóban első osztályú. Ebben része van a kiváló zajszigetelésnek, a hagyományosan élvezetes hangú hifirendszernek, a remek tartást nyújtó sportüléseknek és a látványos, 18 colos kerekekkel, 235/40-es gumikkal sem túl rázós sportfutóműnek. (Hazánk ismert minőségű útjaira azért valóban a kisebb méret az ésszerűbb, és a komfort futómű is választható opció.) A sebességfüggő szervokormánnyal játszi könnyedséggel irányítható a jármű, és a képessége határait egyáltalán nem érdemes feszegetni, ugyanis közúton képtelenség kihozni a nyugalmából, a fék elképesztően hatékony, a versenyzés pedig a pályára való... A százra gyorsulás 9,2 másodperces adata nem adja vissza azt a vehemenciát, amire a D3 motor képes: a gázpedál lenyomására jelentkező 400 Nm nyomaték pehelyként lódítja előre a másfél tonnás limuzint. Ilyenkor hallhatjuk is az öthengeres turbódízel jellegzetes moraját, egyébként síri csendben dolgozik.

A hosszú, kulturált utazások állnak igazán jól az elegáns Volvónak, és ilyenkor kényezteti leginkább utasait. Mivel a hatfokozatú kézi váltó utolsó sebességében 90-es tempónál 1400-at sem forog a kétliteres dízelmotor, így országúti üzemben beéri 4,2 liter gázolajjal száz kilométeren. A vegyes fogyasztás 5,3 liter, a tesztút egy nyugodtabb szakaszán nekünk 5,4 literes átlagot sikerült elérnünk.

A minden jóval felszerelt tesztautó ára ugyan jóval túlment a tízmilliós határon, de jó hír, hogy ezzel a motorral az S60 már 8,59 millió forinttól elérhető, 2 év kilométer-korlátozás nélküli garanciával. Ha valakit pedig ugyanilyen lehengerlő szépségű, de még praktikusabb Volvo érdekelne, érdemes az október végén érkező V60 kombiváltozatra várnia.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Menetpróba – Toyota Auris Hybrid Synergy Drive

A világ első kompakt hibrid autójaként a Toyota Auris HSD lehetőséget ad arra, hogy a vevők ebben a… Tovább olvasom