Kisalföld logö

2017. 11. 21. kedd - Olivér 3°C | 9°C Még több cikk.

Vezethető a jövő

Próbánk alapján a Toyota Prius harmadik generációja teljes értékű limuzinnak mondható. A mai legfejlettebb hibridmeghajtást használó családi autó elődjénél nagyobb teljesítményt nyújt, alig 4 literes átlagfogyasztás mellett.

Formailag egyáltalán nem látszanak a technikából adódó kényszermegoldások a Prius3 karosszériáján: nagyméretű, tágas, divatos autó benyomását kelti, beülve pedig az igényes kivitelezés mellett a bőséges tér tűnik fel. Az új Prius utastere láthatóan tágasabb lett, a hátsó utasok is fejedelmi kényelemben utazhatnak. A csomagtartó bőségesen elegendő és jól kihasználható  445 litert nyújt, a burkolat alatt rendelkezésünkre áll egy stabilan lerögzíthető fedelű, használható méretű rekesz is. A csúcstechnikát hatásosan jelzi a szélvédőre vetített Head Up Display a legfontosabb adatokkal, valamint a távolságkövető tempomat és az álló helyzetben automatikusan bekapcsoló szellőzés – amennyiben napelemes tetővel, Premium felszereltségben rendeltük meg az autót. Zenéinket merevlemezes tárolóra másolhatjuk át, a rendszer hangminősége több mint korrekt. Szintén különleges a többdimenziós központi kijelző, amelyen egyes műszerek csak akkor bukkannak elő, amikor érdemleges adatokat mutatnak. Az érintőképernyős multimédiás rendszer a navigáció mellett a grafikus segítséget nyújtó tolatókamera képét is kijelzi, sőt, építettek az autóba automatikus beparkolórendszert is.

Menetpróba – Toyota Prius3 Hybrid Synergy Drive, a teljes értékű autó


Az autó kezelése meglepően egyszerű, a kombinált hajtóművet egy szokásos automata váltókarral vezérelhetjük, az egyetlen különbség a B funkció, amivel lejtőn erősebb motorféket kapunk, egyben növeljük az akkumulátorok töltési fokát.

Az Atkinson-ciklus szerint működő 1,8 literes benzinmotor ugyan méretéhez képest szerény 98 lóerőt és 148 Nm csúcsnyomatékot ad le, viszont roppant alacsony fogyasztással, károsanyag-kibocsátási értékekkel büszkélkedhet. A megnövelt teljesítményű elektromotor 59 kilowattos, a két hajtómű kombinációjával 136 lóerő teljesítmény érhető el egy időben, ami 26-tal több az elődénél.

A Prius3 ezzel a teljesítménnyel 10,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, különösen városi induláskor ad nagyon jó dinamikát. A fogyasztásban is fontos szerepet játszó légellenállási együttható a kategóriában páratlanul jó érték, mindössze 0,25. Így autópályán is kellemes az utazás, bár a Prius legfőbb erényei kétségkívül a városi forgalomban mutatkoznak meg. A környezettudatos országokban ezért gyakori látvány a Prius3 taxi, ami azt is jelenti, hogy a profi felhasználók bíznak a hosszú távú Toyota-minőségben.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Autók: lassul az esés, de messze nincs vége

Az autópiac vegetálásának elsődleges oka, hogy továbbra sem indult meg a vevőfinanszírozás, amelynek… Tovább olvasom