Kisalföld logö

2018. 05. 21. hétfő - Konstantin 13°C | 23°C Még több cikk.

Minőség és ízlés: az új Toyota Avensis

Magabiztos tévéreklámokkal harangozta be új középkategóriás modelljét a minőségéről és tartósságáról híres Toyota. A legnagyobb japán gyártó azt sugallta: mindenkinek eláll a szava, ha közelebbről megismerkedik az új Avensissel.

Ezek után fokozott elvárásokkal próbáltuk ki az újdonságot – és nem csalódtunk. Minden úgy történt, mint a reklámokban.

Simulékonyan kitűnő

A Toyota hagyománytisztelő, középen haladó arculatához képest az új Avensis hatalmas lépés az egyediség felé. Megjelenése ugyan belesimul a mai autók által meghatározott utcaképbe, ugyanakkor decens eleganciával tűnik ki az átlagból. A sikeres Corolla-családhoz hasonlóan a markáns domborítások, a hangsúlyozottabb hűtőmaszk és a márkára újabban jellemző hátsó lámpák garantálják, hogy az autó ne szürküljön bele a mezőnybe. Mindemellett a határozottan emelkedő övvonal és az erőt sugalló, masszív lemezruha gondoskodik a megfelelő külső dinamikáról. A látványos külső színek mélysége az extra lakkrétegnek köszönhető. Összességében érezni, hogy a kocsit európai utasoknak szánták, ami nem véletlen: a rajzok a dél-franciaországi Toyota formatervezési központban készültek.

Ízléses arányosság

A kifinomult formák és a minőségi anyagválasztás révén az Avensis meggyőző hatása az utastérben is folytatódik, sőt, tovább erősödik. A designereknek sikerült megtalálni azt a középutat, ami a technikára fogékony fiataloknak és a józan, de magas elvárásokat támasztó középosztálynak egyaránt elnyerheti a tetszését. A berendezés nagyon ízléses elrendezésű: semmi szokatlan fordulat, de minden a lehető legjobban kidolgozott, kellemes tapintású és könnyedén kezelhető. Általában a belső által mutatott igényesség a magasabb járműkategóriákat és az európai ízlést idézi. Az ergonomikus ülések a szokásosnál magasabbak, így könnyebb a be- és kiszállás. Az ajtók könyöklőjébe rejtett kapaszkodók, a tárolórekeszek gumiágyazása és a csillapított nyitású kesztyűtartó a részletek iránti figyelemről tanúskodnak.

Harmónia a vezetőülésben

Amikor próbaútra indultunk az új Avensisszel, elsőként a már említett könnyed kezelés, másodikként pedig rendkívül csendes utastér tűnt fel. A menetzajok éppen csak annyira szűrődnek be az utastérbe, hogy a vezetési kontroll biztosított legyen. Ráadásul a finom, áramvonalas karosszéria elegendő leszorítóerőt termel ahhoz, hogy az egyébként is magabiztos futómű könnyedén vegyen bármilyen útvezetést. A kormányzás pontossága a prémium osztályban is megfelelő volna, a sarkokba kitolt kerekek kanyarban határozott kitámasztást adnak. A mindössze 5,4 méteres sugarú fordulókör városban is könnyed irányítást tesz lehetővé.

VVT-i vagy D–4D

Az autók szíve a mai csúcstechnikát képviseli. A négyhengeres benzinesek 1,6–1,8–2,0 literes lökettérfogattal, egyaránt 16 szeleppel és az őket vezérlő intelligens VVT-i rendszerrel készülnek, amely minden fordulatszámon optimális vonóerőt és csekély fogyasztást garantál. A legkisebb erőforrás 110, a középső 129, míg a kétezres 147 lóerőt ad le, a végsebesség 190-től 205 km/óráig terjed. A takarékosság híveinek a kifinomult D–4D négyhengeres common rail turbódízel áll rendelkezésre, amely kétliteres lökettérfogatból 116 lóerőt és 280 Nm-es csúcsnyomatékot hoz ki, mindössze 5,8 literes átlagfogyasztás mellett. Azért a dízellel is bátran mehetünk a sztráda belső sávjába, ezt jelzi a 195 km/órás végsebesség.

Túlbiztosított megoldások

Az új Toyota Avensis alapvetően szolid úrvezetőknek készült, de a tervezők minden eshetőségre gondoltak: ezt jelzi a nagynyomású rásegítős (fékasszisztens), blokkolásgátlós fékrendszer, a projektoros vagy xenonfényszórók, valamint a modelltől függően beszerelt menetstabilizátor és kipörgésgátló. A szériában beépített 9(!) légzsák teljesen kipárnázza az utasteret: az ütközéstől függően intelligens vezérléssel két első, négy oldalsó, két függöny- és egy vezetői térdlégzsák fúvódik fel szükség esetén. Az új Avensis annak érdekében, hogy minden igényre választ adhasson, klasszikus négyajtós Sedan, sportos ötajtós Liftback, illetve tágas kombikivitelben (Wagon) egyaránt elérhető. A felszerelések között az alapváltozaton túl a Sol, a Sol Comfort és a Sol Executive választható.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Régi márka, új feltételekkel

Tavaly a Daewoo autós cég az év végére komoly pénzügyi nehézségekkel küszködött, ám a General Motors… Tovább olvasom