Kisalföld logö

2017. 02. 23. csütörtök - Alfréd 5°C | 13°C Még több cikk.

Minden idők legjobb Golfja

A Volkswagen bemutatja az év legjelentősebb autós szenzációját: az új Golfot. Az immár több mint 26 millió példányban értékesített, legsikeresebb európai autó számos tekintetben tovább fejlődött.
„Igényesebb kialakítással, mint valaha, a Golf immár hatodik generációja széles körűen újradefiniálja kategóriája minőségi és kényelmi színvonalát" – jelentette ki Prof. Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke. Az új Golf európai piaci bevezetése októberben veszi kezdetét, majd fokozatosan Afrika, Ázsia, Ausztrália és Észak-Amerika következik. Hazánkban 2009 első negyedévében várható az autó.



Innováció – a Golf demokratizálja a fejlődést
Az új Golf letisztult és erőteljes formavilága az egész márka jövője számára iránymutató. Az új Volkswagen akusztikai adottságai és kényelme már jóval a kategória határain túlra mutat. Az innovatív motor- és sebességváltó-technikák akár 28 százalékkal is mérsékelhetik az üzemanyag-fogyasztást, minden benzines és dízelmotor megfelel a jövőbeni EU 5 szabvány előírásainak.

A Golf olyan további csúcstechnikákat is felvonultat, mint az automatikus követési távolság szabályzás („automatic distance control"; ACC), az adaptív futómű-szabályzás („adaptive chassis control"; DCC) és a parkolássegítő („park steering assistant") segédrendszerei. A biztonság magas színvonaláról új fejlesztésű, szabályozási tartományában rendkívül finoman reagáló elektronikus menetstabilizáló rendszer (EPS), a tovább optimalizált ütközésbiztonsági adottságok, a térdlégzsákkal együtt összesen hét légzsák, a gerinc ostorcsapás-jellegű mozgásaiból származó sérüléseit megelőzni segítő fejtámlák (WOKS), a hátsó biztonsági övek bekapcsolását felismerő, a Golfban bemutatkozó berendezés („seatbelt detection"), valamint a széria nappali világítás gondoskodik.



Külső formavilág – A precizitás új formája
Az új Golf magas szintű igényessége stílusos formavilágában is maradéktalanul megjelenik. Minden jelentősebb karosszériaelemet átterveztek: „A Golf alapvető elemeit precíz, új formákba öntöttük" – magyarázta Walter de Silva. A német csoport olasz vezető formatervezője hangsúlyozta: „A Golf világszerte az autóépítés ikonja, ezért felépítésében és grafikájában az új modell stílusa is abszolút sajátos és egyedülálló." A hatodik Golf-generáció mindemellett a sorozat minden eddigi nemzedékénél sportosabb és határozottabb karakter. De Silva szerint: „Formái hangsúlyosabbak és intenzívebb háromdimenziós hatást keltenek, mint elődjéé, pontosan definiált vonalakkal és élekkel, finom arányokkal kiformált bővülő illetve szűkülő formákkal." Klaus Bischoff, a Volkswagen márka vezető formatervezője így egészítette ki: „Minden egyes részlet kompromisszumot nem tűrően a Golf igényessége jegyében született."

Különösképpen az ötödik és a hatodik generáció közvetlen összevetésekor nyilvánvaló, milyen jelentős változáson ment át az új Golf. A de Silva és Bischoff körül dolgozó csapat célzottan a sorozat eredeti génjeit hangsúlyozta, miközben valóságos időutazást tett a jövőbe. E stílusjegyek között az első generációra utaló orrkialakítás éppúgy szerepel, mint a negyedik nemzedék tökéletesített C-oszlopának vonalai.



A tető ezúttal – akárcsak az új Scirocco esetében – meghatározóan kiemelt vállövön nyugszik. Mindezt az a határozottan kiformált vonal teszi lehetővé, amely a sportolók tökéletesen kidolgozott, szálkás izomzatát idézve, a fényszóróktól egészen a hátsó lámpatestekig ível. A Volkswagen formatervezői által „karakteres vonalnak" („character line") nevezett ív révén az új Golf oldalnézetében stabilabban, és laposabban látszik állni az úton.

A karosszéria minden felülete általában véve is feszesebb, atlétikusabb hatást kelt. Az új generáció elején a hűtőrács – fényszórók között – vízszintesen húzódó csíkja az első Golf modelleket idézi, maga a rács fényes feketében jelenik meg. A lökhárító vonalvezetése a hűtőrácséra rímel, alsó részén fekete légbeömlő nyílás ível. A dinamikus vonalakkal határolt fényszóró krómozott világítóegységei szintén fekete háttér előtt sorakoznak.

Az autó hátuljának formáit szintén a vízszintes vonalak határozzák meg. A jelentősen kiszélesített hátsó lámpák sötétben is semmi mással össze nem téveszthető megjelenésről gondoskodnak, s irányjelzőik illetve tolatólámpáik világosan csillogó csíkjával stílusukban a Touareg hátsó világítóegységeit idézik. Az új Golf stílusjegyei összjátéka eredményeképpen még szélesebb, laposabb és igényesebb benyomást kelt.


Belső tér – Túl a kategória határain
Ez az igényesség az új tervezésű belső térben is megjelenik, amely – különösen a „cockpit" környezetében – finom kialakítású felületeivel illetve további elemeivel megjelenésében és tapintásában egyaránt újraértelmezi a kategória jellemzőit. Az anyagok kidolgozása és megjelenése, az olyan részletek, mint a selyemre emlékeztető, matt króm díszítőelemek vagy éppen a Passat CC modellekét idéző körműszerek, már eggyel magasabb kategóriájú jármű érzetét keltik. Az utastér ergonómiája szintén jelentősen fejlődött, így minden kezelőelem még könnyebben használható. Ez az automatikus légkondicionáló (Climatronic) elsőként szintén a Passat CC sorozatban bemutatott kezelőrendszerére éppúgy érvényes, mint az elektromos ablakemelő az ajtókárpitokon előrébb helyezett, így jobban kézre álló kapcsolóira.

A Volkswagenre jellemző, minden részletre kiterjedő tökéletesség a teljes járművön közös vonásként húzódik végig. Jó példa erre a hátsó biztonsági övek bekapcsolását felismerő berendezés. Ha az új Golf hátsó oldallégzsákokat is tartalmaz, a vezető a multifunkciós kijelzőn minden egyes üléshelyre vonatkozóan láthatja, hogy utasai becsatolták-e biztonsági övüket. További kiváló példa a bőrkárpitozású üléseké, amelyek az új Golf modellekben elsőként újszerű, jóval masszívabb felületi kialakítással készülnek, vagy éppen a csomagtartóé, ahol bevásárláskor négy praktikus akasztó előzi meg a szatyrok tartalmának szétszóródását. Az optimális aerodinamikai formáiknak köszönhetően jóval kevésbé szennyeződő külső tükrök szintén jó példának számítanak. Belülről egyszerűbben állíthatók, mivel az elektromos tükörállítás kapcsolóját az ajtókárpiton szintén előrébb és feljebb helyezték.




Zajkomfort – Minden eddiginél csendesebb Golf
Az új Golf modelleket első osztályú akusztikai adottságok jellemzik. Az első szélvédő speciális csillapító fóliája, valamint az ajtók tömítéseinek és az oldalablakok vezetésének új fejlesztésű konstrukciója egyaránt a menetzajok mérséklését célozza. A külső tükrök új formái szintén a szélzajok jelentős mérséklését szolgálják, de a motor- és az utastér akusztikailag hatékonyabb szigetelését is tudatosan alkalmazott megoldások segítik. A zajcsökkentés csomagját az új motortartók és a különösen alacsony gördülési zaj jellemezte gumiabroncsok teszik teljessé.


Dízelmotorok – Átállás a common-rail befecskendezésre
A Golfban első ízben alkalmazott, különösen csendes common-rail TDI motorok szintén nagymértékben hozzájárulnak az iránymutató akusztikai tulajdonságokhoz. A nemkívánatos rezgéseket a két kiegyenlítő tengely mérsékli minimálisra. A TDI-erőforrások teljesítményskálája a tervek szerint 66 kW / 90 lóerőtől egészen 125 kW / 170 lóerőig terjed. A Volkswagen már a Golf piaci bevezetésekor két 2,0 literes TDI-motort is kínál, 81 kW / 110 LE és 103 kW / 140 LE teljesítménnyel. A dízel részecskeszűrő (DPF) mindkét konstrukcióban a szériakivitelhez tartozik.

Az új TDI-erőforrások rendkívül takarékosak. Az 110 lóerős dízel már 4,5 liter gázolajjal is megelégszik 100 kilométeren (széndioxid-kibocsátás: 119 g/km), ami 0,6 literes fogyasztáscsökkenést képvisel! Még a 140 lóerős változat fogyasztása is mindössze 4,9 liter, ezzel szintén 0,6 literrel kevesebb gázolajat igényel 100 kilométerre (széndioxid-kibocsátás: 129 g/km).



Benzinmotorok – Gazdaságosabb, mint bármikor
A benzinesek palettája a bevezetéskor négy változatot kínál, 59 kW / 80 LE, 75 kW / 102 LE, 90 kW / 122 LE, valamint 118 kW /160 LE teljesítménnyel. A 90 kW / 122 LE szinttől a kompresszor- és turbófeltöltéssel működő TSI-motorok szerepelnek. A benzinesek szintén kiemelkedően takarékos konstrukciók. A továbbfejlesztett, 80 lóerős belépőmotor üzemanyag-fogyasztása mindössze 6,4 liter szuperbenzin 100 kilométerre (széndioxid-kibocsátás: 149 g/km), ami 0,5 literrel alakul elődjéé alatt. A TSI-motorok azonban a továbbiakban is a gazdaságosság példáiként jelennek meg: 122 lóerejével az új Golf 1.4 TSI csupán 6,2 liter benzint igényel (széndioxid-kibocsátás: 144 g/km), ami 0,1 literes fogyasztáscsökkenést képvisel. 6,3 literes értékével még az 1.4 TSI 160 lóerős csúcsváltozata is élen jár, a leváltott 150 lóerős FSI-hez képest ugyanis a 160 lóerős TSI fogyasztása 1,6 literrel mérséklődött.


DSG – A hagyományos automata sebességváltó helyett
A belépőmodellek kivételével minden benzines és dízelmotor a Volkswagen kettős tengelykapcsolós sebességváltójával (DSG) is kapható, a forgatónyomaték-szinttől függően 6- vagy 7-fokozatú konstrukcióként. A Golf modellekben ezzel a rendkívül gazdaságos és magas fokú mozgékonyságot biztosító DSG a hagyományos automata sebességváltót váltja le. A TSI és a DSG kombinációjának gazdaságosságát jól érzékelteti a 7-fokozatú DSG-váltóművel szerelt, 160 lóerős 1.4 TSI 6,0 literes átlagfogyasztása (széndioxid-kibocsátás: 139 g/km). E high-tech duó a 150 lóerős 2.0 FSI és a 6-fokozatú, hagyományos automata sebességváltó 8,3 liter átlagos üzemanyag-fogyasztású kombinációja helyére érkezik. A 100 kilométerenként adódó 2,3 literes megtakarítás 28 százalékot képvisel – Fejlődés a maga leghatékonyabb formájában.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vezetni fokozott élvezet!

Alig néhány hónappal az új lejtőshátú 308 megjelentetése után a Peugeot bemutatja az SW változatot.… Tovább olvasom