Kisalföld logö

2017. 05. 29. hétfő - Magdolna 13°C | 27°C Még több cikk.

Élményautó Ingolstadtból: Audi TTS

Az Audi új sportkocsival jelenik meg a rajtvonalnál – az Audi TTS, a TT-sorozat csúcsmodellje várhatóan a nyáron érkezik a kereskedőkhöz. Kétliteres TFSI-motorja igazi nagyteljesítményű aggregát, tekintélyes 272 lóerővel (200 kW).
E brutális erőtartalékkal a TTS Coupé mindössze 5,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra, csúcssebességét pedig 250 kilométer/óránál határolja le az elektronika. Az Audi TTS 2+2 üléses Coupé, valamint kétüléses Roadster változatban szerepel a kínálatban.

A négykarikás márka a kifejezetten a fiatal és dinamikus vevőkörnek szánt TTS formájában prezentálja ismét „A haladás technikáját". A TTS TFSI-motorjában a két Audi-technika, a közvetlen benzinbefecskendezés és a turbófeltöltés ideális kombinációt alkot. A kompakt és könnyű négyhengeres nem csupán a 200 kW/272 LE teljesítményével, hanem 350 newtonméter maximális forgatónyomatékkal is szolgál, amely a 2.500 és 5.00 percenkénti fordulatszám közötti tartományban folyamatosan rendelkezésre áll.



A TTS bevetésére a kétliteres konstrukciót az alapváltozathoz képest számos fontos területen átdolgozták és megerősítették. Magas fokú gazdaságosságának köszönhetően az erőteljes hangzású TFSI a Coupé változatba építve és a hatfokozatú manuális sebességváltóval kiegészítve átlagosan mindössze 8,0, míg a Roadster 8,2 litert fogyaszt 100 kilométeren. Az opcióként rendelhető „S tronic" kettős tengelykapcsolós sebességváltóval ezek az értékek 100 kilométerenként 0,1 illetve 0,2 literrel tovább mérséklődnek.



A kettős tengelykapcsolóval dolgozó „S tronic" nagy terhelés és magas fordulatszám-tartományokban is villámgyors váltásokat biztosít, s a Coupé és a Roadster esetében egyaránt további két tizedmásodperccel csökkenti a 100 kilométer/órás tempóig tartó gyorsítás idejét. A széria quattro összkerékhajtás szinte veszteségmentes vonóerő-átadásról gondoskodik az útfelület felé, segítségével a TTS vetélytársait felülmúlóan korán és stabilan kezdhet a gyorsításokba. A rendszer szíve, a hidraulikus lamellás tengelykapcsoló, az új nyomástárolónak köszönhetően még az eddigieknél is gyorsabban dolgozik.


A TTS gyárilag egy további high-tech megoldást is kínál: az „Audi magnetic ride" adaptív lengéscsillapítókat. E rendszer segítségével a vezető kétféle jellegmező közül választhat. A „Normal" üzemmódban a TTS kiegyensúlyozottan kényelmes karaktert követ, míg a „Sport" fokozatban a karosszériát 10 milliméterrel mélyebbre süllyesztve, a sportfutómű képességeit kihasználva kifejezetten dinamikus irányíthatósági tulajdonságokat kínál. Az első felfüggesztések nagyrészt alumíniumból készülnek, a finoman adagolható elektromechanikus kormány gazdaságos technikájával az üzemanyag-fogyasztást mérsékli. A 17 colos átmérőjű nagyteljesítményű fékrendszer biztonságos megállásról gondoskodik.



A TTS kiemelkedő menetteljesítményeinek további alapjául a karosszéria hibrid építési módja szolgál. A hátsó részén acélt, míg a középső régióban és az orr környezetében könnyű alumíniumot tartalmaz. Az úgynevezett Audi Space Frame (ASF) technológia az első és a hátsó kerekek között optimális tömegeloszlást biztosít, miközben mérsékli az autó saját tömegét. A manuális sebességváltóval szerelt Coupé mindössze 1.395 kilogrammot nyom, amiből 5,1 kg/LE teljesítmény-tömeg arány adódik.

Erőteljes megjelenés: 18 colos keréktárcsák és új fényszórók

Az Audi TTS mindjárt az első pillantásra a TT-sorozat dinamikus csúcsmodelljeként azonosítható. Formavilágának jellegzetes elemei a szériakivitel 18 colos alumínium keréktárcsái és az új tervezésű, LED nappali világítással kiegészített fényszórók. A beltérben mélyre helyezett, bőr és Alcantara kombinációjával bevont sportülések fogadják az utasokat, az ülések opcióként négyféle színkombinációban selyemnappa bőrrel is rendelhetők. A szürke számlapú műszerek és a multifunkciós kormánykerék további jellegzetes elemek.



A TTS Roadster vászontetejét elektrohidraulikus működtetéssel és elektromos mozgatású szélterelővel egészíti ki, mindennapos használhatóságát pedig a csomagtér opcióként rendelhető rakodónyílása fokozza. A Coupé hátsó üléstámlája osztva hajtható előre, a csomagtér így 290-ről 700 literesre növelhető.

A TTS egyben egy kisebb jubileumot is képvisel az Audi számára: tíz éve jelent meg az első TT Coupé az utakon, s egy csapásra igazi design-ikonná vált. A TT azóta folyamatosan a győztesek útján jár.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Audi R8 V12 TDI concept

Az Audi a 2008-as Detroiti Autókiállításon igazi forradalmat indít a „királykategóriában"… Tovább olvasom