Kisalföld logö

2017. 02. 27. hétfő - Ákos, Bátor 2°C | 14°C Még több cikk.

C3 City Park: könnyebb közlekedés

A Citroën újítása megkönnyíti és nyugodtabbá teszi a vezetést a zsúfolt városi forgalomban.

A „C3 City Park" tanulmányautó parkolást segítő rendszere jelentős mértékben megkönnyíti a manőverezést, pontosabban az autósok által néha nehéznek tartott két gépkocsi közé parkolást.

Forgatja a kormányt

A C3 1.4i Exclusive változatú ötfokozatú mechanikus váltóval szerelt alsókategóriás gépkocsin kipróbált technológia egyrészt segít felbecsülni a két parkoló gépkocsi közötti szükséges távolságot, másrészt a kormány automatikus forgatásával, valamint fény- és hangjelzésekkel segíti a vezetőt manőverezés közben.
Az új rendszer a városi közlekedésben a komfort és a vezetési kényelem további növelését szolgáló jövőbeni technológiák fejlesztésének egyik fő irányát jelenti.

Páratlan szolgáltatások

A „C3 City Park" modell magas műszaki színvonalú parkolást segítő rendszert kapott. Manőverezés közben a vezetőt egy félautomata berendezés segíti és egy középső kijelző, valamint egy hangszintetizátor irányítja.
A rendszer megalkotásánál két funkció került előtérbe.
A két gépkocsi közötti parkolóhely keresése közben a számítógép ellenőrzi a két parkoló gépjármű közötti távolságot és tájékoztatja a vezetőt a manőverezési lehetőségről.
A félautomata manőverezést segítő berendezés a gépkocsi a saját helyzetét, valamint a másik két gépkocsi helyzetét és a rendszer által érzékelt parkolóhely szabad méretét figyelembe véve fordítja el a kerekeket.
A rendszer a „másodpilóta" szerepét tölti be, instrukciókat adva a vezetőnek a manőverezés befejezéséhez.
 
Működési elv

A vezető a középkonzolon található nyomógomb segítségével aktiválja a parkolóhely érzékelő rendszert (alapértelmezésben a jobb oldalon, illetve a bal oldalon, ha a bal oldali irányjelző van bekapcsolva). A rendszer 25 km/h alatti sebességnél, három távolságérzékelő segítéségével érzékeli a parkolóhelyet. Az érzékelők, amelyeket a gépkocsi első és hátsó lökhárítójába építettek be, pontosan bemérik a környező akadályokat.
A rendszer hangjelzéssel tájékoztatja a vezetőt, ha egy megfelelő méretű parkolóhelyet érzékel. Ebben az esetben a vezető a gépkocsi megállításakor tudja bekapcsolni a parkolást segítő rendszert, és máris kezdődhet a manőverezés.

Csak előre vagy hátra

A kormány működtetésétől teljes mértékben mentesített vezetőnek nincs más dolga, mint a rendszertől kapott instrukcióknak (hang- és fényjelzések) megfelelően előre gurulni, vagy tolatni. A kormány automatikus forgatása folyamatos és a gépkocsi helyzetváltoztatásától függ.
A rendszer bármikor kiiktatható, például ha a vezető vissza szeretné venni a gépkocsi irányítását és megfogja a kormányt.

A városra koncentrálnak

A magas műszaki színvonalú parkolást segítő rendszerrel felszerelt C3 tanulmányautó bemutatásával a Citroën ismét tanújelét adata töretlen újító lendületének. A Citroën nagy hangsúlyt fektet a hasznos technikai újítások terén végzett kutatásokra, amelyeknél még inkább előtérbe kerül a városi közlekedésben rendkívül fontos vezetési kényelem és a hatékonyság.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Logan: 3 csillag a törésteszten

A független EuroNCAP által tesztelt első Dacia-modell, a Logan, 3 csillagos minősítést szerzett. Tovább olvasom