Kisalföld logö

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -3°C | 3°C

Bemutatkozik a Volvo S60 következő generációja

A Volvo Cars bemutatta azt a személyautót, amely az elkövetkező években a forgalom ékköve lehet az utakon. A Volvo S60 koncepcióautó segítségével már most egy pillantást vethetünk a 2010-ben érkező új Volvo S60 típusra.
A kupéforma inspirálta vonalvezetés karakteres megjelenést kölcsönzött már az eredeti S60 típusnak is, és ez a karakter a következő generációs modellnél még tovább erősödik.

„A sportos forma azonnal sejteti, mekkora élmény lesz vezetni ezt az autót – és bátran mondhatom, hogy az új S60 teljesíteni fogja ezt az ígéretet. Menettulajdonságai jobbak, mint bármely eddigi Volvo modellé, az autóba épített csúcstechnológia pedig segíti a biztonságosabb vezetést" – mondta Stephen Odell. A koncepcióautóról egyértelműen látszik, hogy a Volvo Cars formatervezői egy szinttel tovább léptek az autó megalkotása során.


Skandináv ihlet és dráma

Az S60 koncepcióautó orráról természetesen nem hiányozhat a trapéz alakú hűtőrács által keretbe foglalt nagyméretű márkajelzés. Maga a hűtőrács is megújult kissé: a vízszintes rácsok még tovább finomítanak a formáján.

A hűtőrács szélein a legújabb Volvókra jellemző fények világítanak, melyek jól kihangsúlyozzák az orr függőlegességét, és a motorháztető V-formáját. A megtört ívű fényszórók szinte belefolynak az erősen ívelt motorháztetőbe. Az alsó légbeömlők fordított trapézt mintázó alakjával együtt ezek az elemek nagyon kifejező „arcot" adnak a koncepcióautónak.

„Dinamikus és kifejezetten karakteres, de egyáltalán nem tűnik agresszívnek. Az autó minden elemét a skandináv design, illetve a svéd tengerpart sziklái és vizei ihlették. A végeredmény pedig a drámaiság és az érzékiség lélegzetelállító keveréke" – mondta Steve Mattin.


Viking hosszúhajók a fényszórókban

A koncepcióautó fényszóróiban a klasszikus skandináv hagyományok találkoznak a csúcstechnikával. A fényszórókban található világítótestek két apró, egymás mellett vitorlázó viking hosszúhajót formáznak – az egyik hajó szolgáltatja a tompított, a másik pedig a távolsági fényt. Éjszakai vezetéskor a rejtett, felfelé néző nagy teljesítményű LED-ek által kibocsátott fényt a hajók duzzadó vitorlái irányítják előre.


Kettős hullám és szenzációs ajtók

Oldalról nézve feltűnik, hogy a koncepcióautó keskeny kupé-teteje, valamint az oldalsó szélvédők formája mellett, megjelent egy teljesen újszerű oldalsó vállvonal, amely finom, kettős hullámot formáz. A fényszóróktól egészen az autó faráig tartó vállvonal érzékibbé teszi a kocsit, és a fénytörések játékával a felületek merevségét is oldja. A 20-collos, 7 küllős keréktárcsák, valamint az alacsony profilú gumik mintázata ehhez az autóhoz készült. A bronzszínű fékpofák tökéletes harmóniát teremtenek a „Warm Liquid Copper", azaz meleg rézfolyam színvilággal.

Az egyedi, parallelogramma formájú hátsó ajtók minden egyes nyitása-zárása különleges látvány. Az ajtónyitás gombnyomásra indul, és az első fázisban a hagyományos ajtókhoz hasonlóan történik. A következő fázisban azonban az ajtó első része is kiemelkedik az autó síkjából, és a karosszériával párhuzamosan az egész ajtó hátracsúszik, egészen a hátsó kerekekig.

Az autó hátsó vállvonalait híven követő hátsó lámpák ugyanolyan fejlettek, mint az első fényszórók. Kikapcsolt állapotban egyáltalán nem látszik a megszokott piros-borostyánsárga színkombináció. A bekapcsolás után azonban a helyzetjelző fények, a féklámpák és az irányjelzők mind a megfelelő színnel világítanak. A tömör üveg panel vízszintes „szeletekre" van osztva.

A kocsi hátulján egy behúzható diffúzor is helyet kapott, amely a sebességtől függően automatikusan a lehető legjobb aerodinamikai tulajdonságokat igyekszik biztosítani a járműnek.

Volvo S60 Concept - karosszéria

Az utastér tükrözi a formatervezés jövőbeni irányát

A belső tér skandináv frissességet sugároz, tökéletesen harmonikus, és lélegzetelállító részletek egészítik ki. A négyüléses autó belsejének közepén ott csillog a korona legszebb gyémántja: a kézzel készült Orrefors-kristályüvegből kimunkált lebegő középső konzol. A konzol nyugodt, békés hullámként folyik le a műszerfalról, és hömpölyög egészen a hátsó ülések háttámlájáig.

A vezető teljes környezete olyan kialakítású, hogy minden eleme tökéletesen átlátható és kényelmesen irányítható legyen. A kombinált műszeregység ugyanolyan lebegő elemnek, szinte súlytalannak tűnik, mint a középső konzol. A műszer több rétegből épül fel.


Keskeny, lebegő bőrülések

A lebegés motívuma a koncepcióautó keskeny, könnyű, a testet jól körülölelő üléseiben folytatódik, melyek puha Light Blond bőrből és kontrasztos színű varrással készültek. Az ülések a középkonzol alsó részéhez és a belső küszöbhöz vannak rögzítve, azaz nem is érintik a padlót. Mind a biztonsági övet, mind a kartámaszt az ülésekbe integrálták. A háttámlában található, lófarok alakú kivágás a korábbi koncepcióautókon már megtalálható volt, de most új, enyhén aszimmetrikus formát kapott.

Az ajtók felső felét eredeti nyírfa borítja, amelynek a színe tökéletesen egyezik a skandináv partokon oly gyakori, só és nap koptatta fa mólók és hordalékfa színével. Két párhuzamos felhasított rész egy hullám alakú kidudorodást formáz – amelynek teteje kényelmes bőr kartámaszként szolgál.


Új technológia a veszélyzónában

A S60 koncepcióautóban bemutatkozik egy teljesen új, innovatív biztonsági rendszer, amely többek között képes felismerni az autó elé lépő gyalogosokat – és automatikusan az autó maximális fékerejét kihasználva fékez, ha a sofőr ezt nem tenné meg. Ez a technológia, a Collision Warning with Full Auto Brake and pedestrian detection, valamint a továbbfejlesztett Adaptive Cruise Control rendszer az új Volvo S60 modellben mutatkozik be. A gyalogost elütő autó sebessége jelentős szerepet játszik a baleset végkimenetelében. Ha a sebesség 50 km/óráról 30 km/órára csökken, a gyalogos túlélési esélyei jelentős mértékben nőnek.

Ez a technológia nagyon előnyös a ráfutásos balesetek során is. Tanulmányok bizonyítják, hogy a ráfutásos balesetek felénél a hátulról becsapódó autó sofőrje nem fékezett a baleset előtt. Ilyen esetekben a Collision Warning with Full Auto Brake akár teljesen meg is akadályozhatja az ütközést, ha a két jármű közötti sebességkülönbség kisebb, mint 25 km/óra.

Volvo S60 Concept - belső tér

Vizuális figyelmeztetés a szélvédőre

Vészhelyzetben a sofőrt először egy hangjelzés figyelmezteti, és egy villogó fény is megjelenik a szélvédőre vetítve. Az azonnali, intuitív reakció kiváltása érdekében a vizuális figyelmeztetés úgy néz ki, mintha felvillanna egy autó féklámpája. Amennyiben a sofőr nem reagál a figyelmeztetésre, és a rendszer elkerülhetetlennek ítéli meg az ütközést, automatikusan a teljes fékerővel működésbe hozza fékrendszert. A fő cél továbbra is az, hogy a sofőr a kezdeti figyelmeztetésre reagálva azonnal fékezzen, vagy kikerülje a veszélyforrást. A teljesen automatikus fékezés olyan intézkedés, amely csak akkor kezdődik el, ha az ütközés már elkerülhetetlen.


Továbbfejlesztett sebességtartó automatika

A Volvo Cars Adaptive Cruise Control (ACC), adaptív sebességtartó rendszere most már dugóban is jól használható. A radar adatai alapján működő ACC rendszer egészen a teljes megállásig megtartja az előtte haladó járműhöz képest beállított követési időközt, így az új rendszer már képes teljes kényelmet biztosítani a sofőr számára a sok elindulást és megállást megkövetelő dugókban is.


119 g/km CO2-kibocsátás

A Volvo Cars egy 1,6 literes hengerűrtartalmú, nagy hatásfokú GTDi (közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltéses benzinmotor) technológiát alkalmazó, 180 lóerő teljesítményű motort választott a Volvo S60 koncepcióautó hajtásához. A hagyományos benzinmotorokban az üzemanyagot a szívószelepek előtt fecskendezik a szívócsonkba, a közvetlen befecskendezéses technológia esetében azonban az üzemanyagot nagy nyomással közvetlenül az égéstérbe fecskendezik be.

A motor a számtalan többi technológiai megoldással kombinálva lehetővé tette a széndioxid-kibocsátás 119 g/km szintre történő csökkentését (5,0 l/100 km fogyasztás mellett).

A Volvo Cars első, GTDi technológiát használó sorozatgyártású modellje 2009 második felében mutatkozik majd be.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Mazda legsikeresebb éve Magyarországon

2008-ban a Mazda 3566 autót értékesítve magyarországi jelenlétének legeredményesebb évét zárta.… Tovább olvasom