Kisalföld logö

2017. 09. 21. csütörtök - Máté, Mirella 11°C | 14°C Még több cikk.

Az Audi R8 5.2 FSI quattro

Az Audi újabb fejezetet nyitott csúcsmodellje programjában. A márka az R8 modelljével már a kezdetektől a szupersportautók szegmensének élvonalába lépett, s most az R8 V10 változat is bemutatkozik. 5,2 literes, tízhengeres erőforrása 525 LE teljesítményt és 530 newtonméter forgatónyomatékot produkál, amely értékek a gyakorlatban lélegzetelállító menetteljesítményeket biztosítanak számára.
Olyan kiemelkedő színvonalú Audi-technikáival, mint quattro összkerékhajtása, könnyű alumínium karosszériája, teljes egészében LED-világítóegységek alkotta, innovatív fényszórói vagy akár markáns formavilága, az R8 5.2 FSI quattro egyértelműen a „pole pozíciót" foglalja el vetélytársai körében.

Audi R8 5.2 FSI quattro
Audi R8 5.2 FSI quattro

A R8 V10 technikáiban az Audi Le Mans-i győzelmeinek hosszú sora mögött rejlő hatalmas tudás és tapasztalat jelenik meg. Atmoszférikus motorjában olyan, közvetlenül a versenypályáról származó megoldások találkoznak, mint például a szárazkarteres kenési rendszer vagy az FSI közvetlen benzinbefecskendezés, tízhengeres konstrukciója pedig a tiszteletet parancsoló csúcsteljesítmény, a brutális vonóerő és a csekély saját tömeg tökéletes ötvözetét alkotja. Ez az aggregát 2009-től a világ versenypályáin is bizonyíthatja képességeit, mégpedig az új R8-versenygépben, amelyet az Audi kifejezetten az ügyfélsport céljaira, a GT3-szabályrendszer szerint fejleszt.

Audi R8 5.2 FSI quattro
Audi R8 5.2 FSI quattro

A V10-es erőforrás a sorozatgyártású sportkocsiban a versenyváltozatéval közel azonos konstrukcióban jelenik meg. Összlökettérfogata 5.204 köbcentiméter, 6.500 percenkénti fordulatszámnál 530 newtonméter forgatónyomatékkal szolgál, 386 kW (525 LE) névleges teljesítményét 8.000 percenkénti fordulatnál adja le. Fajlagos teljesítményként hengerűrtartalma egy-egy literére 100,9 lóerő adódik, miközben minden egyes lóerő mindössze 3,09 kilogrammot mozgat, az Audi R8 V10 hatfokozatú manuális sebességváltóval szerelt változatában ugyanis mindössze 1.620 kilogrammot nyom. Ebből a motor 258 kilogrammot tesz ki, mindössze 31-el többet, mint a V8-as aggregát esetében.

Audi R8 5.2 FSI quattro
Audi R8 5.2 FSI quattro

Az Audi R8 5.2 FSI quattro álló helyzetből csupán 3,9 másodperc alatt katapultál 100 kilométer/órás tempóra, s a szekvenciális R tronic váltóművel 8,1 másodperccel később már a 200-as kilométer/órás határt lépi át. Hatalmas vonóereje ezután is alig gyengül, s egészen 316 kilométer/óra végsebességig tart ki. Brutális ereje, gázreakciói közvetlensége és intenzitása, illetve hangja valóban egyedülálló és lélegzetelállító sportautó-élménnyé áll össze. A V10-es dörgő basszusokból és erőteljes felhangokból kreált koncertje a fordulatszám emelkedésével igazi fortissimóba vált, s az egyedi hangzású pörgésnek csak a percenként 8.700-as fordulat szab határt.

Audi R8 5.2 FSI quattro
Audi R8 5.2 FSI quattro

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

2009: Visszafogja termelését a BMW

A német BMW járműipari konszern vezetője szerint nem kizárt, hogy 2009-ben is termelés- és… Tovább olvasom