Kisalföld logö

2017. 09. 20. szerda - Friderika 12°C | 14°C Még több cikk.

Audi quattro concept

Az 1980-as Genfi Autószalonon olyan újdonság tartotta világpremierjét, amelynek neve jóval többnek bizonyult, mint a márka sikeres modellsorozata. Az Audi quattro az idők folyamán a versenysportban és a hétköznapokban is helytálló technika népszerű kombinációjává vált.
A quattro bemutatkozásának 30. jubileumát ünnepelve, az Audi a 2010-es Párizsi Autószalonon olyan tanulmánymodellel jelenik meg, amely e kiemelkedő műszaki koncepció futurisztikus megfogalmazását képviseli. Az Audi quattro concept öthengeres, turbófeltöltésű, 300 kW (408 LE) teljesítményű motorjával, könnyűszerkezetes karosszériájával és természetesen a quattro állandó összkerékhajtás legújabb generációjával ismét vérbeli sportgép.
 

A koncepciómodell erősen emlékeztet legendás elődjére. A Sport quattro az Audi quattro Coupé 306 lóerős, rövidített tengelytávú „evolution-változataként" 1984-ben keltett nagy feltűnést. Az Audi quattro concept szintén egy sorozatgyártású kupé továbbfejlesztésének lehetséges irányát mutatja be, a legkorszerűbb technikák alkalmazásával. A műszaki alapokat ez esetben a nagy erejű Audi RS 5, a márka valaha készült egyik legsportosabb szériamodellje szolgáltatta.

Tengelytávját 150 milliméterrel rövidítették le, míg teteje 40 milliméterrel ível alacsonyabban, mint az alapjául szolgáló négyüléses kupén. A jelentősen átdolgozott karosszéria főként alumíniumból, míg motorház- és hátsó fedele, illetve néhány további karosszériaelem szénszál-erősítésű műanyagból készült. Az Audi quattro concept saját tömege – az 1984-es Sport quattro modellével szinte pontosan megegyezően – mindössze 1300 kilogrammra adódott.


A tanulmány tömegét csökkentő további jelentős tényező, hogy a sorozatgyártású modell nyolchengeres erőforrását turbófeltöltésű, soros öthengeres motorral váltották fel, amelynek alapja az Audi egy másik nagysikerű sportkocsija, a TT RS motorteréből érkezett. Az Audi quattro concept orrában e hosszában beépített FSI turbo 300 kilowattot (408 LE) teljesít, álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt katapultálva az új tanulmánymodellt 100 kilométer/órás tempóra. A tekintélyes teljesítmény továbbításáról hatfokozatú manuális sebességváltó gondoskodik. Az Audi quattro concept a quattro állandó összkerékhajtás legfrissebb fejlesztéseit tartalmazó erőátviteli rendszer segítségével juttatja hatalmas nyomatékát az útra.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megérkezett az új Swift

A Párizsi Autókiállitáson bemutatkozott az új Suzuki Swift. A modell sajtótájékoztatóját követően… Tovább olvasom