Kisalföld logö

2018. 09. 23. vasárnap - Tekla 11°C | 21°C Még több cikk.

A világon először a Bugatti 3D nyomtatással készített egy féknyerget

A francia luxmusmárka fejlesztői ráadásul abban is az elsők, hogy titánra cserélték az alumíniumot az alkatrészben.
Ez világon a legnagyobb működő elem amit a Bugatti a hamburgi Laser Zentrum Norddal közösen megalkotott.

A Bugatti arról is beszámolt, hogy a gyártáshoz használt titánötvözetet, a Ti6AI4V-t főként az űrkutatásban használják, például erősen igénybevett alvázra és szárnyelemekre, repülőgépekre és rakétamotorokra.

Az anyag sokkal jobb teljesítményt nyújt, mint az alumínium. Például a szakítószilárdsága 1250 N/mm2. Ez azt jelenti, hogy az alkatrész minden négyzetmillimétere egy kicsit több mint 125 kg erőt bír, anélkül, hogy az anyag szakadna.

Az ötvözetnek köszönhetően a fékbetét súlya is csökkent.
Az új, 41 cm hosszú, 21 cm széles és 13,6 cm magas fékbetétek súlya csak 2,9 kg.
A jelenleg használt, 4,9 kg súlyú alumíniumötvözettel összehasonlítva a Bugatti 40 százalékkal csökkentheti a féknyereg súlyát.

 

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Dízeles Audikat hívnak vissza emissziós értékek manipulálása miatt

Dízeles Audikat hívnak vissza emissziós értékek manipulálása miatt
Vissza kell hívni az Audi egyes Euro-6 besorolású dízelmotorjaival szerelt modelljeit. Tovább olvasom