Kisalföld logö

2016. 12. 02. péntek - Melinda, Vivien 0°C | 6°C

A Tatáé lesz a Jaguár és a Land Rover

Az indiai Tata Motors modellpalettájára a világ legolcsóbb autói mellé hamarosan felkerül néhány a legdrágábbak közül is: a cég a nagy hagyományú brit Jaguar és a Land Rover márkák megvásárlására készül.
A Jaguár és a Land Rover jelenlegi tulajdonosa, az amerikai Ford január első napjaiban hivatalosan preferált ajánlattévőnek nevezte meg a Tatát. Az egykori „anyaországban", Nagy-Britanniában nem ismeretlen a teától a teherautókig sok mindent forgalmazó és gyártó Tata konszern neve, sőt, nagyra becsülik a közreműködését.


A Tatának acélkohói és vegyiművei is vannak, leányvállalatai számítógépprogramokat gyártanak, szállodaláncot üzemeltetnek és energiatermeléssel is foglalkoznak. A Tata Grouphoz 98 cég tartozik, ezek a világ 85 országában, 290 ezer alkalmazottal évente összesen 29 milliárd dolláros bevételt termelnek – ez az indiai GDP-nek körülbelül a 3,2 százaléka –, a csoport piaci tőkeértéke december végén 73,6 milliárd dollár volt.

A Ford tavaly év elején jelentette be szándékát a két brit márka értékesítésére. Miközben a terepjárókat gyártó Land Rover már nyereségesen dolgozik, márkatársa, a Jaguar évek óta súlyos gondokkal küszködik. Az amerikaiak a Jaguár megvásárlása, 1989 óta becslések szerint 10 milliárd dollárt öltek az üzletbe, a kocsik minősége azonban a beruházások ellenére sem javult. A Jaguar a tavaly szeptemberi frankfurti IAA autószalonon mutatta be új reménységét, a négyajtós XF modellt.


A Tata fejlesztési központot tart fenn a Warwick Egyetemen, alig néhány kilométernyire a közép-angliai Jaguar és Land Rover üzemektől. Nagy-Britanniában magától értetődőnek tekintik, hogy a termelés ott marad, és nem helyezik át Indiába. A Jaguar és a Land Rover jelenleg együttesen mintegy 16 ezer embert foglalkoztat Nagy-Britanniában; a Tata állítólag mind a három ottani üzemet meg akarja tartani.

A Land Rovernél és a Jaguarnél a szakszervet is a Tata 2,2 milliárd dollárra (1,5 milliárd euró) becsült átvételi ajánlatát támogatja. A másik érdeklődő, az OneEquity pénzügyi befektető ajánlata nem tetszik a dolgozóknak. A Tatának „rengeteg pénze van, és megengedheti magának, hogy befektessen a jövőbe", idézte Des Quinn szakszervezeti vezetőt a Birmingham Post.


1700 eurós autó

A remélt fényes jövő most a Tatán áll vagy bukik. Amerikában aggódnak amiatt, hogy a Tata kikezdi a márka luxusimázsát, és saját olcsó arculatával elriasztja a tehetős vevőket. Nem túl szerencsés a családi kézben lévő Tata azon döntésének időzítése sem, hogy éppen most akarja bevezetni legújabb népautóját, amelynek 1700 eurós ára alig egyhuszada a legolcsóbb Jaguar modell árának.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Luxus, sebesség és adrenalin

Léteznek autók, amelyekről az emberek 99,9 százaléka csak álmodhat. Itthon. A BMW 6-os kupéját és… Tovább olvasom