Kisalföld logö

2018. 04. 26. csütörtök - Ervin 13°C | 24°C Még több cikk.

A MINI ismét indul a ralisportban

Négy évtized után a MINI visszatér a nemzetközi ralisportba: a márka 2011-ben a MINI Countryman alapjaira épített MINI John Cooper Works WRC modellel versenyez a Rally Világbajnokságban (FIA WRC).

Az új autó és a csapat a MINI oxfordi gyárában mutatkozott be április 11-én, a riválisaival pedig először a május 5-e és 8-a közötti olasz rallyn (Rally d’Italia) találkozik, Szardínia szigetén. A csapat ezen felül további öt WRC futamon vesz részt.

A gyári csapat ebben az idényben néhány kiválasztott versenyen indul el, aminek célja a tapasztalatok gyűjtése a 2012-es, teljes szezonra. A BMW Motorsport által továbbfejlesztett gyári 1,6 literes erőforrással szerelt autót a számos WRC bajnoki címet szerzett Prodrive építette át a FIA Super2000 szabályoknak megfelelően. A MINI John Cooper Works WRC versenyautó magáncsapatok számára is elérhető.

A MINI WRC csapata idén két igen tapasztalt versenyzővel kezdi meg szereplését a bajnokságban. A brit Kris Meeke és navigátora, Paul Nagle a 2009-es Nemzetközi Rally Bajnokságon (IRC) megnyerésével bizonyították kivételes tehetségüket, a csapat másik pilótája pedig a spanyol Daniel „Dani" Sordo, aki új navigátorával, Carlos del Barrio-val együtt sok év WRC-s tapasztalatával rendelkezik. Sordo 84 indulásból 29 dobogós helyezést szerzett.


A rally egyáltalán nem új terület a MINI számára, mivel a múlt század közepén ez a sport meghatározó szerepet játszott a márka életében. A Mini Cooper S három Monte Carlo Rally győzelmével a ’60-as évek legendás versenyautója volt. A kisautó ezen felül az Európai Rally Bajnokságon is számos elismerést szerzett magának.

A MINI Countryman

A MINI Countryman a MINI család legújabb, és egyben első négykerék-meghajtású tagja, így ideális alap egy rallyautó építéséhez. A zászlóshajó modell, a MINI Cooper S Countryman 1,6 literes, négyhengeres benzinmotorja twin-scroll turbófeltöltésnek, direkt befecskendezésének és változtatható szelepvezérlésének köszönhetően kategóriájában kiemelkedő teljesítmény leadására képes, kedvező fogyasztás mellett. Az erőforrás maximális teljesítménye 135 KW/184 LE, amivel a szériagyártású MINI Cooper S Countryman 7,6 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órás sebességet. Normál menetkörülmények között a forgatónyomaték 50 százaléka irányul a hátsó tengelyre, míg extrém szituációkban – például havon vagy jégen haladva – ez az arány akár a 100 százalékot is elérheti. A nyomatékot egy Xtrac 6-sebességes, szekvenciális versenyváltó továbbítja a kerekek felé. A rally követelményeinek megfelelően a MINI Countryman karosszériáját a Prodrive által fejlesztett, könnyített bukócsővel szerelték fel.

A Prodrive-ról

A gyári csapat egy a motorsportok terén tapasztalt vállalatot választott partneréül az autó sikeres felkészítésére. A David Richards által 1984-ben alapított Prodrive mára vezető vállalatnak számít a motorsportok terén. A jelenleg 500 főt alkalmazó cég központja Banbury-ben (Egyesült Királyság) található. A Prodrive összesen 6 WRC bajnoki címet, 5 brit túraautó bajnoki címet és 3 Le Mans-i 24 órás kategóriagyőzelmet tudhat magáénak.

Olvasóink írták

  • 1. accelerator 2011. április 26. 15:30
    „Jó kis gép! :D”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Legördült az ötmilliomodik Audi A4 a szerelőszalagról

Ingolstadtban legördült az ötmilliomodik Audi A4 a szerelőszalagról, mégpedig egy ˝Misano-vörös˝… Tovább olvasom