2009.08.31. 22:35
Multik ... hozzászólások
Néhány hozzászólást és a válaszaimat kiemelném, a teljesség igénye nélkül. A többit is érdemes elolvasni.
ELSŐ
9. dominiim 2009.08.30. 11:42:50
Tisztelt Sragner Ur !
A Multikról irt eszmefuttatásával alapjában egyetértek ! De Ön szerint MI A MEGOLDÁS !
Válaszát kiváncsian várva üdvözli :Andre
1. sragnerlaszlo 2009.08.31. 19:59:53
Tisztelt dominiim!Azt írja: De Ön szerint MI A MEGOLDÁS!(?)
A megoldás egyszerű, és mégsem boldogulunk vele.
Bibó Istvánt idézem:
..... szükség lenne egy ,, ... a nemzet iránt elkötelezett, annak céljait megfogalmazni, a célok érdekében erőit mozgósítani s a célokig elvezetni képes elitre."
Minden ezen múlik. Ha ez összejön, a többi már megy, mint a karika-csapás. Sragner
MÁSODIK
7. elemér 2009.08.31. 11:21:05
Sragner úr nagyapám felsöházi tag volt és Györben neki volt elsö autója. Gondolom maga is valami fontos ember Györben.;))
2. sragnerlaszlo 2009.08.31. 19:50:24
Kedves elemér!
Azt írja: Gondolom maga is valami fontos ember Győrben.
A ´valami´ az stimmel. A ´fontos´ legfeljebb határesetnek nevezhető, erős túlzással.
Megfogalmazása rendkívül találóan elkapja a közéletünkben rejlő lehetőségek maximumát a magamfajta jószándékú civil számára.
Ha azt mondaná valaki rólam: Gondolom maga egy fontos ember Győrben. - messze járnánk az Ön mondatának kifejező erejétől.
Best regards Sragner
HARMADIK
6. kmmk 2009.08.31. 13:01:40
A magyar ember mindig szid, elegedetlen valakivel/valamivel. Hol a politikat, hol a multikat stb..Az ilyen velemenyek, mint ami itt talalhato, roviden: a mocskos multik, fujj, uldozendo, a magyar kkv szektor az istencsaszar, a kiraly. Pedig ez nagy tevedes.
A magyar kkv szektor legnagyobb baja, hogy eu szinten nem versenykepes, persze vannak kivetelek. A baj okai agazatonkent elteroek.Nehany gondolat ami a jo magyar cegekre jellemzo, a teljeseg igenye nelkul:-a piacon ritkan kapok szamlat es/vagy meg at is vernek. Kapasbol fel tudok sorolni 10 olyan kis ceget, ahol nagyon ritkan kapok szamlat. Az egyeni vallalkozasok(pl: fodrasz, kulonbozo epiteszeti munkak stb...) csak az ismeretleneknek adnak szamlat, papiron sok vagy veszteseges vagy 0-ra jon ki. Tisztelet a kivetelnek.-gabona kartell-paprika botrany- a tv-ben allitja a termelo, hogy nem permetezett illegalis szerrel, persze a laborban mar mast mondanak-a regi magyar cegek tulaja offshore ceg-az elelmiszer kiskereskedelmi cegek is mind a multiktol veszik meg az arut. Nagyon sok zoldseges megint valamilyen cegtol veszi meg a termeket. -
Eleg sok linket tudok mutatni, ahol a magyar vevot a magyar ceg atveri, a kulfoldiekrol mar nem is beszelve. Pl: ruhabolt: a ruhakat a kinaiaktol szerzi be. Egy kinai arusnal egy ruha 3000ft, ugyan az a roha egy magyar arusnal 10000ft. stb...
Tehat, nem szabad minden aron magyar termeket venni. Hiszen egy magyar kkv szektor pl: nem a jo adomoralrol hires, igy meg tokmindegy hogy egy multinal veszi meg az ember, aki legalabb adozik valamenyit, mint egy magyar cegnek aki meg zsebre rakja. Lehetne meg beszelni, hogy a sok magyar termelo epp milyen illegalis szerekkel permetezi a zoldsegek, gyumolcsot.Lehetne meg beszelni a femiparban uralkodo allapotokrol, ami megint nem a jo magyar cegre utal.Nem azt mondom, hogy nem szabad magyar cegtol venni barmit is, de nagyon meg kell nezni.
Termeszetesen nem allitom, hogy a multi a fedhetetlen, mert az hazugsag lenne. Az atverest, a hazugsagot kerulni, uldozni kell es tok mindegy, hogy ki csinalja.
Az, hogy mennyi E, cukor, zsir, olaj van az etelekben, az megint nem magyar talalmany. Nyugaton, USA-ban is tele vannak ezzel az elemiszerek. A magyar emberek meg mar 30 eve is allandoan lisztet ettek(pl: kenyer), ami megint nem egeszseges.
3. sragnerlaszlo 2009.08.31. 14:45:26
Tisztelt kmmk!
Egyetértek azzal, amit ír, mint jelenséggel. Az okokat ki kell bontani, mert egy részük túlmutat a tisztességtelenül dolgozó magyar vállalkozásokon. Erről már én is többször írtam.
Remélem, nem az én írásomból jött le Önnek az a summázat, amit ír: "Szemét multi, istenkirály magyar kkv!"Ezt egy szóval sem állítottam.
Ebben az írásomban a multik ténykedését feszegettem.
Más írásaimban megtalálhatja, amikor a magyar kkv világ sötét oldaláról írok. ... és még fogok ... Sragner
NEGYEDIK
5. vonLichthofen 2009.08.30. 17:10:24
Sragner Úr,mély és őszinte tisztelettel emelem meg a kalapom komoly tanulmánynak is beillő blogját olvasván./Javasolnám, hogy jelentesse meg mind a napilap, mind a kisalfold.hu főoldalán/.
Nem akarnék idekeverni más véleményeket is a témában, de az Ön elemzése szinte szóról szóra közel áll a Jobbik/Morvai elemzéséhez - ezzel nem azt akarom mondani, hogy Ön nem a saját maga jogán ismerte fel a letagadhatatlan tényeket.
Még azt sem állítanám, hogy az un. magyar vezetés az utolsó hatvan évben ne tudta volna mi a hasznos a nemzetnek és mi káros hosszú távon. Tudták - és ez teszi bűneiket még utálatosabbá, idegen érdekeket szolgáló politikájukat pedig hazzaárulóvá.
Köszönöm, hogy elemzésével nem csak a Pató Páli magyar karakterre mutat rá, hanem az azzal csúful és ravaszul visszaélő nemzetek feletti /és a nemzeti karaktert semmibe vevő/ szervezetek és szervezkedések machinációira is.
8. sragnerlaszlo 2009.08.31. 10:21:39..................
vonLichthofennek tisztelettel!
Nem ismerem a Jobbik társadalom elemzéseit. Az írásaimmal kapcsolatos - Ön által jelzett - átfedések nem lepnek meg, de nem vonok le belőle semmilyen konzekvenciát. Kérem, Önök se tegyék ezt!
Természetesen, ha ez a hasonlóság tartós marad, akkor érdeklődéssel fogom várni a Jobbik társadalmi szereplésémek fokozódását. Ez jelenthet tartós szimpátiát is!
Fontosnak tartom hangsúlyozni, hogy azért, mert valaki, mint én is folyamatosan hangsúlyozza a nemzeti érzelmek, összetartás, a nemzet jövőjébe vetett hit, a nemzeti büszkeség, a vallás és a család fontosságát, és a társadalom sikeressége szempontjából alapvető szerepét, azért még nem fasiszta és rasszista az iilető, sőt lehet nagyon nyitott és jó demokrata és akár jó EU polgár is, mint ahogy a franciák, vagy az angolok is ilyenek, mégsem fasisztázza le őket senki.
A témát hamarosan részletesen is ki fogom fejteni. Sragner
5. vonLichthofen 2009.08.31. 13:41:10
Tisztelt Sragner Úr, megint csak megemelem a kalapom az objektiv válasz láttán.
A Jobbik-ot nem mint követendőt vagy elvetendőt említettem, hanem mint olyat, amelyik törekszik az ország tragikus helyzetének őszinte elemzésére - és ezzel Ön is egyetérteni látszik. Az. hogy a Jobbik milyen, a gyakorlatban is megvelósítható programot dolgoz ki azt még nem láthatni tisztán.
A radikális gondolkodók számára nem maradt sok lehetőség a követendő politikai és/vagy gazdasági irányra.Az egyetlen becsületesnek tűnő theoria a nemzeti gondolat felébresztése és alapként használata a jövőre nézve.
Az összes - még használhatónak vagy tisztességesnek goldolt - ideologiát csúful lejáratta az utolsó hatvan év valamelyik /összes/ kormánya.Őszintén várom további tanult elemzését a témában.
Tisztelettel vL