2022.11.07. 11:37
Az ország talán egyetlen Impalája Darnózseliről indul meghódítani az ország útjait
Az országban vélhetően egy van abból az 1965-ös Chevy Impala Biscayne típusú járműből, melyet a darnózseli Csanádi Ervin tulajdonol.
Csanádi Ervin és az ő nagy becsben tartott 1965-ös Chevy Impalája:V8-as motor, 190 lóerő, 4700 köbcenti. A munkásrétegnek gyártották. Fotó: Kustor Réka
Az Üvegtigris című film egyik ikonikus járműve volt egy Chevy Impala. Csanádi Ervinre a film és az abban látott autó is hatással volt. A garázsába pillantva egyes képkockák most megelevenednek.
A veterán járművek szeretete gyermekkorából ered, tinikorában kezdett el kibontakozni és felnőttkorára teljesedett ki.
– Az első veterán autóm egy Volkswagen bogár volt, amit 17 évesen újítottam fel. A szakmánál maradva karosszérialakatosnak tanultam, és jelenleg is ebben dolgozom, valamint van egy műhelyünk, ahol veteránjármű-felújítással is foglalkozunk a társammal Mosonmagyaróváron – jegyezte meg.
– Volt már szerencsém különleges járművekhez, a Porsche 911-esek és 356-osok mellett a korábbi munkahelyemen egy igazi kuriózumhoz, egy Mercedes Ponton kabrióhoz. Tizenöt évvel ezelőtt vettem ezt az Impalát, amit kereken harminc éve hoztak be az országba. Az akkori tulajdonosa szétszedte, majd abban az állapotában adta tovább a következő gazdájának, végül hozzám került. Miskolci vagyok, a város a rallizás fellegvára, autóversenyeztem és versenyautókat építettem, így nem volt időm az Impalára. Később a Szigetközbe költöztem, építkeztünk, elkészült a garázs és elérkezett a felújítás ideje. Amerikából szereztem be az alkatrészeket. Négyévnyi munkám van benne – mondta az OT, azaz oldtimer rendszámmal rendelkező, forgalmi engedéllyel bíró különlegességről.
Darnózselin található az 1965-ös Chevy Impala Biscayne
Mikor először megpillantottuk az autót, olyan volt, mintha most gördült volna le a futószalagról. Aprólékos, mesteri munka, mely az idén már néhány díjat is bezsebelt. A paraméterekről: 1965-ös gyártmány, V8-as motor, 190 lóerő, 4700 köbcenti. A munkásrétegnek gyártották, nincs tele extrákkal.
– Saját célra készült, most szeretnénk minél több helyen megmutatni, használni. Leginkább hétvégente, szép időben ülünk a feleségemmel a volán mögé – mondta.
Apropó, feleség! A házasságkötésük sem volt hétköznapi. Hévízen, egy veteránjármű-találkozó kellős közepén mondták ki a boldogító igent. Az otthonukat is áthatja a régi autók szeretete, nem mindennapi a berendezés. Megidézik a falak a híres 66-os utat, a nappali dohányzóasztalát egy motorblokk adja, a tapétáról, kiegészítőkről mind-mind ugyanaz a stílus köszön vissza.
– Vagy Impala, vagy semmi. Az amerikai autós álom fiatalkorom óta megvolt – mondta végül Ervin, aki úgy tűnik, meg is valósította azt.