M15-ös autóút: kezdődik a nagy átkelő bontása

Március 18. után a forgalmat szakaszosan az M15-ös autóút jobb pályájára terelik, miután az új szakasz megépül. A rajkai csomópont Szlovákia felé vezető felhajtó ágán a gyorsító- sávot már március 13-tól lezárják. Megérdeklődtük: hol tart a leendő autósztráda bővítése?

Mészely Réka

Az M15-ös autóutat 14,5 kilométer hosszan kétszer kétsávos autópályává bővítik az M1-es autópálya és a rajkai határátkelő között. Az út áteresztőképességének növelése gazdasági és biztonsági érdekeket szolgál. A Strabag Konzorcium munkájának gyümölcsét 2020 tavaszán már igénybe vehetik az utazók. Hogy hol tart jelenleg az M15–M1 Rajka, országhatár közötti szakasz bővítése elnevezésű, 19,5 milliárd forintos beruházás, arról a NIF Zrt. adott a Kisalföldnek tájékoztatást.


 – Tavaly az M15-ös autópálya fejlesztése kapcsán a jobb pálya építése folyt. A hiányzó töltés megépült, a pályaszerkezet alap- és kötőrétege szintén elkészült, a belső elválasztó sáv és a vízelvezetés építése is befejeződött. Az új jobb pályán hét új híd épült, melyből kettőt februárban ideiglenesen forgalomba helyeztek. Egy híd műszaki átadás-átvétele most folyik, azért, hogy március 15. után a forgalmat szakaszosan a jobb pályára tereljék – tudtuk meg Hideg András kommunikációs igazgatótól.

A jobb pálya megépítése után kezdik meg a régi szakasz felújítását.

A rajkai csomópont Szlovákia felé vezető felhajtó ágán a gyorsítósávot már március 13-tól lezárják.


Kifejtette: a jobb pályára szakaszosan terelik majd át a kétirányú forgalmat, hogy a meglévő bal pálya leromlott pályaszerkezetét és a hidakat felújítsák, valamint hogy a rajkai határátkelő akadálymentesítését elvégezzék.


A szakaszon két külön szintű csomópont található, melyből a hegyeshalmi átépítése (az 1-es számú főúton két új körforgalmat alakítanak ki) a tervek szerint május közepén kezdődik meg.


Március 14-én az M1-es autópálya M15-ös csomópontját Budapest irányból szintén lezárják, hogy ott a hiányzó jobb pálya megépítése elkezdődhessék. A leromlott állapotú bal pálya felújítása miatt szükséges a szakaszos átterelés március 18-tól a 6–9. kilométerszelvények között.


A rajkai határátkelő akadálymentesítési, valamint átépítési munkáit a folyamatos üzem biztosítása mellett az uniós belső határok miatt feleslegessé vált épületek bontásával, közműkiváltásokkal a tervek szerint szintén ebben a hónapban kezdi majd el a vállalkozó.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!