Röviden, frappánsan

2021.09.24. 08:41

Hogyan írjunk ütős Facebook-posztot?

Az üzleti céllal is facebookozók közül ki ne találkozott volna a szöveg – vagyis inkább poszt – írás nehézségeivel, amik abból adódtak, hogy minél rövidebben kellett minél frappánsabban fogalmazni. A lényeg, hogy felkeltsük a kijelzőn lefelé görgető emberek figyelmét, de ahogy megyünk előre az időben, úgy egyre kevesebb erre a helyünk és az időnk is.

Wurmbrandt András

Mindössze másfél sort olvas el egy átlagolvasó a Facebookon, azaz másfél sorban kell érdekesnek lenni ahhoz, hogy továbbolvassanak, illetve a „tovább” gombra kattintsanak az emberek – magyarázza Klausz Melinda közösségi média szakértő, aki rögtön hozzáteszi, hogy a szövegnél is fontosabb, hogy figyelemfelkeltő képpel illusztráljuk a posztunkat. Először ugyanis azt pillantjuk meg, és ha az megfog, akkor térünk rá a szövegre, ami természetesen lehet hosszabb másfél sornál, de akkor már érdemes kicsit megtörni: például feltenni egy kérdést, és hozzá pontokba szedve megadni a lehetséges válaszokat, hogy az olvasó elgondolkodjon kicsit. A felsorolás első három variációjának olyan érdekesnek kell lennie, hogy a többire is kíváncsi legyen a facebookozó, és kattintson á jegyezte meg a kozossegi-media.com vezetője.

A szakértő rámutatott, hasonló technika a szöveg megtörésére, ha a fekete betűk mellett színeseket is használunk, és a mondatokban időnként emotikonokkal erősítünk rá a tartalomra – majd hozzátette – ma már differenciálni kell, hogy melyik generációnál melyik ikonokat használjuk. A fiataloknál például biztosan kiveri a biztosítékot, ha egy nekik szóló posztba alap emojikat teszünk – nekik keressünk kevésbé ismert hangulatjeleket!

Nem mindegy, kinek szól

Klausz Melinda kiemelte, ha már itt tartunk, fontos megjegyezni, hogy mindig pontosan tudjuk, kiknek szánjuk a posztot, hány éveseknek, milyen iskolai végzettségűeknek stb., hiszen ez sok mindent meghatároz a szóhasználattól kezdve, a képeken át, az előbb már említett emojikig.

Hasonlóan fontos a hashtag, azaz kettőskereszt használata, amiből – szemben az Instagrammal – a Facebookra elég kettő-három. És nem is muszáj a szöveg aljára kerülnie mindegyiknek, hiszen ha a már említett másfél soros szövegünkben rejtjük el, akkor kiemeli a szöveget, és odaviszi a szemet – magyarázta a közösségi média szakértő, aki szerint, ha linkünk is van, akkor el kell döntenünk, hogy azt, vagy pedig hashtaget használunk a szöveg végén, mert a kettő együtt nem szerencsés. Emellett felhívta a figyelmet arra is, hogy a poszt végén jelenjen meg valamilyen „call to action” zárás, azaz tevékenységre, aktivitásra felhívó vagy azt motiváló néhány szó. Ilyen például, hogy „Kattints a részletekért!” ám még hatásosabb, ha mindezt kérdésben fogalmazzuk meg: „Érdekelnek a részletek?”

A posztban szereplő képről szólva Klausz Melinda még hozzátette azt is, szerencsés, hogy ha nem csak egy fotót, hanem egy minimum hat képből álló galériát rakunk fel, hiszen ez is továbbkattintásra, azaz a bejegyzésünkkel kapcsolatos aktivitásra ösztönöz.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában