SZEngine

2023.11.08. 07:16

Már fejlesztik a versenyautó szívét a győri Széchenyi-egyetemen

A csapat a Formula Student szabályzatnak megfelelő versenymotort tervez.

Ollári Gergely

Forrás: SZEngine

A SZEngine Motorfejlesztő Csapat nemrég partneri találkozón számolt be a Széchenyi István Egyetemen az elmúlt év eredményeiről. A program elsősorban a támogatóiknak szólt. Az eseményen többek között motor indítással kedveskedtek a látogatóknak, majd laborlátogatás keretein belül betekintést nyújtottak támogatóiknak arról, hogy hol is dolgoznak pontosan.

Az Audi Hungaria Belső Égésű Motorok Tanszéke, az Audi Hungaria Motorfejlesztési Részlege és a Széchenyi István Egyetem hallgatói közösen hívták életre 2008-ban a SZEngine Motorfejlesztő Csapatot. Állandó résztvevői a Formula Student-nek, ami olyan világméretű versenysorozat, ahol egyetemi és főiskolai hallgatókból álló csapatok együléses formula-típusú versenyautót terveznek, építik meg, majd különböző statikus és dinamikus versenyszámokat teljesítenek.

– A találkozó alkalmával, kötetlen beszélgetés formájában tudtuk a partnereinkkel megbeszélni a tavalyi év munkáját, eredményeit. A támogatókkal tudtunk beszélni a motorról, az eseményekről, és szakmai kérdésekre közösen kerestük a válaszokat –fogalmazott a Kisaföldnek Pap Róbert, a SZEngine csapatvezetője, aki büszke arra hogy az AUDI Hungaria elsődleges támogatása mellett Nyugat-Dunántúl szinte minden egyes gépalkatrészt gyártó cégével üzleti kapcsolatba vannak.

A SZEngine jelenleg negyven aktív taggal dolgozik, akik a versenyautó „szívével”, a motorral foglalkoznak, hat különböző részlegen. A csapat elsődleges célja, hogy jövőre hibrid hajtású motort dolgozzanak ki, és azzal bizonyítsanak versenyeken. A versenyszezonnak idén már vége, ettől függetlenül a munka jelenleg is folyamatos a csapatnál.

– Gőzerővel dolgozunk már az új fejlesztéseken, amit hamarosan be is tudunk majd mutatni az érdeklődőknek. A tagjaink, tanulmányaik mellett hetente 15-20 órát töltenek a csapattal, és végzik a munkájukat. A fejlesztési szakasz után, megépül majd a motor, és hosszú tesztidőszak veszi majd kezdetét, különböző versenypályákon –tette hozzá a csapatvezető.

Pap Róbert szerint jövőre a hagyományos versenyszezonra készülnek, természetesen ott szeretnének lenni az ausztriai Red Bull Ringen, és a Hungaroringen zajló Formula Student East versenyen is. Emellett pedig szeretnék kipróbálni magukat más országok versenypályáin is.

Forrás: SZEngine

Így sikerült a tavalyi esztendő – Visszatekintés

Az év elején ott voltak a 2023-as Formula Student versenyek regisztrációs napján, ahol mérnöki, valamint szabályismereti kvíz kitöltésével volt lehetőségük bejutni a versenyekre. A magyar, osztrák és német versenyeken előregisztráltként automatikusan részt vehettek, emellett a holland és horvát versenyekre is sikerült kvalifikálniuk magukat. Ezek közül a Formula Student Austria, East, illetve Alpe Adria versenyeken bizonyíthattak.

A versenyszezont az Arrabona Racing Teammel közreműködve idén is a Formula Student Austria versenyen kezdte meg a csapat, melyet Spielbergben a Redbull Ringen, rendeztek meg. Az első napokban a pitbe való beköltözésre és a statikus versenyszámokra került sor. A Business Plan Presentation versenyszámon, melyen egy fiktív üzleti tervet kellett bemutatniuk, ahol a 6. helyen végeztek.

Csapattagjaikat érintő statikus versenyszámok közé tartozik még az Engineering Design Event, mely során az év alatt fejlesztett projektek tervezését és gyártatását ismerhetik meg a mérnöki iparból érkezett bírák. Ezen versenyszámon is a 6. helyet szerezték meg. Miután a jármű minden műszaki teszten sikeresen teljesített, megmérettethette magát a Dinamikus versenyszámokon is. Az Autocross-on a teljesített idő alapján szintén 6. helyre jutott a csapat. Összesítésben 8. helyen végeztek, azonban sajnos az Endurance versenyszámot nem sikerült befejezniük, így az Efficiency versenyszámban sem szereztek értékelést.

A 2023-as versenyszezon következő állomása a Hungaroringen megrendezett Formula Student East volt. A statikus versenyszámokon összesítve 8. helyezést értek el. A tesztek sikeres teljesítését követően a Skidpad versenyszámon szintén 8., a Gyorsulás és Autocrosson pedig a 4. helyet sikerült bezsebelniük. Minden megszerzett pontot összevetve ezúttal 7. helyen végeztek.

A versenyszezont a Rimac tesztpályáján zárták, a horvátországi Formula Student Alpe Adria nemzetközi megmérettetésen. A forgatókönyv itt is hasonlóképpen zajlott mint a többi versenyen. Miután a versenyautók sikeresen átmentek a műszaki átvizsgáláson, melyek párhuzamosan zajlanak a statikus versenyszámokkal, kezdetét vette számukra a dinamikus számok sorozata is. A Business Plan Presentation és az Engineering Design Event során 7. helyen végeztek, azonban a Autocross versenyszámot illetően sikerült a dobogó harmadik fokára állniuk.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában