2023.03.02. 14:14
Balesetveszélyes kerékpáros szakaszok váltak biztonságossá Győr-Moson-Sopronban
Idén újabb jelentős kerékpáros-fejlesztések várhatóak térségünkben. Több régóta várt, kisebb települést összekötő kerékpárút építése is tervben van. A Győr-Moson-Sopron Vármegyei Önkormányzatot kérdeztük, hogy ők milyen beruházásokat terveznek.
A tavalyi év egyik legnagyobb fejlesztése a Gönyű-Komárom közötti kerékpárút kialakítása volt.
Fotós: Rákóczy Ádám
Az előző év egyik legfontosabb kerékpáros-fejlesztése a Gönyű–Komárom közti szakasz megépítése volt. A közel 14 kilométeres szakasz az EuroVelo 6 nemzetközi kerékpáros- útvonal része. De a nagyobb beruházások mellett több balesetveszélyes részen is alakítottak ki új kerékpárutat.
– Javaslatomra építette meg Győr város a Bácsa és a szenny- víztisztító bekötőút közti, 1301- es út melletti kerékpárutat. Ez a 300 méteres szakasz önmagában nem hosszú, de egy rendkívül balesetveszélyes szakasz sikerült így megszüntetni, emellett pedig egy nagyobb hálózat összekapcsolását is lehetővé tette – mondta el Németh Zoltán, a vármegyei önkormányzat elnöke. – Emellett fontosnak tekintem Győrben a Reptéri út mellett kiépült szakaszt is, amely az iparterületek kerékpáros megközelítését teszi biztonságossá.
A Széchenyi-egyetem szakemberei által korábban készített fejlesztési terv alapján a megye három nagyvárosa mellett Fertőd, Kapuvár, Beled, Szil, Csorna, Jánossomorja, Lébény, Tét, Győrújbarát és Pér térsége baleseti halmozódási hely, amelyekre a fejlesztések során kiemelten figyelnek.
– 2023 a tervezés éve, az önkormányzat most készítteti el a Mosonmagyaróvár–Dunakiliti közti szakasz terveit, de folyamatban van a sokak által várt Győr–Tényő–Sokorópátka, valamint a Mosonmagyaróvár– Jánossomorja szakaszé is.
Németh Zoltán elmondta, idén Halászi és Máriakálnok között épül bicikliút, amelyre a vár- megyei területfejlesztési keretből szavaztak meg a támogatást.
– Emellett pár héten belül biztosan elkezdődik Abda és Öttevény között is az építkezés, amelyre szintén forrást biztosítottunk, a kormány pedig jelentős összeggel segített, mert az eredet keret kevésnek bizonyult. A Szlovák–Magyar Interreg Programból pedig a Dunakiliti és Doborgaz közti, Dunán átívelő kerékpároshidat szeretnénk finanszírozni.