közlekedésfejlesztés

2021.07.11. 05:33

Újabb turbókörforgalom épül Győrben – hétfőn kezdődnek a munkálatok

Másfél év múlva jelentősen mérséklődhet a torlódás Győr egyik közlekedési gócpontjában. A reggeli és délutáni csúcsforgalom idején most még lépésben araszolnak az autósok a 81-es főút győri szakaszán és a Tatai úton. A jövő hét elején kezdődő beruházás során spirális turbókörforgalmat és 1300 méter hosszan kétszer két sávot építenek a szakemberek.

Szeghalmi Balázs

„Kinőtte” a forgalom a jelenlegi csomópontot

A Tatai úti csomópontban 15 éve adták át a jelenlegi körforgalmat, ám a megyeszékhelyen egyre erősödő forgalom pár éven belül „kinőtte”. A közlekedési szakemberek a reggeli csúcsot 7 órától 7.45-ig, a délutánit 15.45-től 16.30-ig tartják számon a városban.

Ezalól kivételt jelent a József Attila utca–81-es főút–Tatai úti kereszteződés. Itt és a környező utakon komoly torlódások edzik az autósok idegeit már a gyári műszakváltások után, 14 óra körül. Bár a bővítés idején, az előttünk álló másfél évben sok-sok türelemre lesz szükségünk a volánnál, az útzárak és forgalomkorlátozások után sokkal kedvezőbbé válik a közlekedés.

Az új győri turbókörforgalom terve.

Nagyon lesz, mint a nádorvárosi turbókörforgalom

„A körforgalom átépítése július 12-én, hétfőn kezdődik” – közölte portálunkkal a kivitelező Strabag. A Tatai úton mostantól folyamatos korlátozásokra kell számítani. A tervek szerint az út szélesítésével indítják a munkát a szakemberek, majd jövő januártól kezdik kialakítani az új turbókörforgalmat.

„A Nádorvárosi köztemető közelében, a Szauter utcában épített turbókörforgalomhoz hasonló épül a Fehérvári úton. A 81-es főúton azonban nagyobb lesz, a külső átmérője meghaladja a 60 métert. A főút kétszer két sávossá bővül az Alsókert és a Zöld utcáig, összesen 1300 méter hosszan” – mondta el lapunk érdeklődésére Máthé-Tóth Péter.

A Győri Útkezelő Szervezet tájékoztatásért felelős mérnöke hozzátette: optimális esetben 2022 végére készülhet el a spirális turbókörforgalom és az utak kétszer két sávossá történő szélesítése. A beruházás részét képezik új járdák, kerékpárutak, buszmegállók, sőt, jelzőlámpa is a közeli benzinkútnál.

Forgalomkorlátozások

Első körben a Banai út, valamint az Alsókert utca, Szent­iváni út és Tatai út közötti szakaszát zárják le az útépítők, így a Szentiváni út (a Tatai út fele) zsákutca lesz, kerülni a Hecsei út felé tudnak az autósok hétfőtől. A győri közlekedésfejlesztési projekt a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program büdzséjéből valósul meg; a beruházás költségvetése meghaladja az egymilliárd forintot.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában