2024.05.20. 10:22
A hazai borkultúráról Sopronban - Közös irányról és összefogásról beszélgettek
Borkultúráról és a magyar bor jövőjéről beszélgetett Rókusfalvy Pál, nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos soproni borászokkal a Vinodome-ban a SopronFest keretében. A borágazat csak a fiatalok felé való nyitással és a borászok közötti összefogással érheti el, hogy túllendüljön jelenlegi nehezebb periódusán. A Nemzeti Bormarketing Stratégia ennek a keretét és irányát jelöli ki, kutatásokkal megalapozott hátteret és támogatást biztosítva a magyar borászoknak.
Ezért a magyar bor egyediségét kell megmutatni a világnak úgy, hogy az egységesen kommunikálható legyen - vallották a soproni fórum résztvevői.
Fotó: Szalay Károly SZK©
A borágazat világszinten válságban van, többek között a túltermelés és a klímaváltozás miatt, valamint azért, mert más alkoholos italok jobban meg tudják szólítani a fiatal korosztályokat. Edukációra, innovatív megoldásokra, termékfejlesztésre – alkoholmentesített vagy alacsonyabb alkoholtartalmú borok – és a fiatalokat valóban megszólító és elérő kommunikációra van szükség ahhoz, hogy ez a tendencia megváltozzon. Ezért is fontosak az olyan események, mint a SopronFesten megvalósult beszélgetés.
A kerekasztal résztvevői – Rókusfalvy Pál, nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos, Molnár Ákos, Sopron Hegyközségi elnök, Taschner Kurt borász, a Magyar Bor Akadémia volt főtitkára, Orosz Csaba, borász, Stubenvoll Pince és Grubits Tamás, marketingszakember – mindannyian egyetértettek abban, hogy csak közös irányt követve, összefogással lehet a magyar bort és borkultúra jövőjét építeni, amelynek végcélja a magyar bor értékének növelése.
![Vinodom Rókusfalvy Pál](https://cdn.kisalfold.hu/2024/05/2xCeb4MiuG31kkoJdAIjTY91lQloL0_SvlKSN-xvlbw/fit/1200/801/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzcwYmJjNmM4ZTU5YzQ1MjlhYTgxY2JlMjUxMjA1ODE2.jpg)
Fotó: Szalay Károly SZK©
Ezt támogatja a Nemzeti Bormarketing Stratégia, amit részletes kutatások alapoztak meg, felmérve a magyar és a világpiacot, azonosítva a problémákat és a kitörési lehetőségeket. Jelenleg a magyar borfogyasztás 20 %-át a kékfrankos adja, ami a Soproni Borvidék legjellemzőbb bora. Erre építve, valamint a lokálpatriotizmust – hazai borok fogyasztása, a vendéhlátóhelyeken a régió borait kínálva – erősítve kell a régió borászainak dolgozniuk.