presztízs

2020.09.28. 09:48

Lipóti Pékség: minőség és hatékonyság a kulcsszó

Minőség és a hatékonyság, mi ezt valljuk, ebben a versenyben piacon maradni így lehet – hangsúlyozta Tóth Péter, a Lipóti Pékség tulajdonosa.

kisalfold.hu

– Követjük a nyugat-európai helyzetet, hogy milyen irányba változik a sütőipar, a kereskedelemtől a a technológiáig. Ugyanis ezek a változások várhatóak nálunk is évek múlva. Az ma már jól látszik, hogy csak a kis, kézműves, egyedi termékeket gyártó, valamint a nagy sütőipari üzemek maradnak talpon tőlünk nyugatra – magyarázta Tóth Péter.

A Lipóti Pékség 2006-ban mozdult el a mintaboltok irányába, mára – Kelet-Magyarország kivételével – Soprontól Gyuláig 230 üzletet nyitottak ezzel a márkanévvel, kisebb-nagyobb városokban.

Tóth Péter, a Lipóti Pékség alapító tulajdonosa

 

– Nekünk nem a szomszéd pék a konkurenciánk, hanem a multinacionális kereskedelmi láncok, melyek akár Németországból vagy Lengyelországból kamionnal hozzák a fagyasztott termékeket helyben sütésre. Mi ezek mellett is fenn tudtunk maradni, ugyanakkor két lábon szeretnénk állni. Egyrészt tovább bővítenénk a mintabolthálózatot, mintegy 350 üzlet a cél. Illetve Hatvanban megindult egy húszezer négyzetméteres nagy üzem építése, automata gépsorral. Egy gépsor 350-400 ember munkáját váltja ki, mi ebből négyet tervezünk. Egyébként 150 embernek tudunk ott majd munkát adni jövő év szeptemberétől. Óránként 10-12 tonna gyártására lesz képes a gyár, 35-40 fajta terméket készítünk ott a napi friss, szeletelt, sütve és kelesztve fagyasztott sütőipari termékekig. Ezzel az üzemmel, a meglévő három mellett az a célunk, hogy az egész országot lefedjük – részletezte a cégtulajdonos.

Tóth Péter elképzelése az, hogy háromezer további kisebb településen tudnak versenyképes áron minőségi szolgáltatást kínálni a vásárlóknak.

– Mintegy kétszáz üzlettel már most kapcsolatban állunk, ahol helyben sütött termékeinket meg tudják kóstolni a vásárlók. Ezzel azt is teszteljük, hogy a keleti országrészben van-e igény minőségi termékekre. Tapasztalatunk szerint igen, hiszen szép forgalmat értünk el, új vevőkört sikerült megszólítanunk.

Nemzetgazdasági szempontból is fontos, hogy ezzel a kisebb kereskedelmi egységeket erősítjük a multinacionális láncokkal szemben – emelte ki a vállalkozó.

A cégtulajdonos arról beszélt, hogy a koronavírus-járvány a fogyasztói szokásokat és az emberek gondolkodásmódját is megváltoztatja. Ha a pandémia lecseng, annak lesznek maradandó hatásai – vélekedik Tóth Péter, aki példaként említette, hogy a mintaboltok közül az autóval megközelíthetők forgalma növekedett, miközben a plázákban, aluljárókban találhatóké csökkent.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában