Győr és környéke

2018.08.31. 09:00

Sérült volt az edénykészlet, ami csaknem másfél millióba került egy olvasónknak

Előre kifizette a csaknem másfél millióba kerülő edénykészlet árát olvasónk, ám törötten érkezett meg hozzá. Bár készült jegyzőkönyv, december óta nem kapott a sérült darabok helyett újakat. Szakértőink adnak neki tanácsokat.

Rimányi Zita

Edénykészletet rendeltem 1,4 millió forintért egy neves cégtől, mert régi vevőjükként elégedett vagyok termékeikkel. Csekkeken adtam fel az árat részletekben, csak ezután szállította ki hozzám futár a készletet, még decemberben. A szerződés szerint az értékesítési ügynök jelenlétében, együtt bontottuk ki a csomagot. Akkor derült ki, hogy több tál össze van törve, meg van repedve. Miután jegyzőkönyv készült erről, ezeket az ügynök elvitte. Azt mondta, ő elintézi a cserét, de hiába hívogatom, csak annyit mond, hogy „a pestiek még nem intézkedtek". Nyolc hónapja használhatják a pénzemet, de én az edényeket nem.

 

A Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Irodahálózat szakértőinek tájékoztatása szerint az eladó a törött edények leszállításával a megkötött adásvételi szerződést hibásan teljesítette, ezért olvasónk szavatossági jogaival élhet. A jogszabály szerint először javítást vagy cserét kérhet, de mivel edényekről van szó, igazából csak utóbbi lehetőség jön szóba. Ha ez nem megoldható vagy nem teszi meg a cég, esetleg már a vevőnek nem áll érdekében az edénykészlet beszerzése, akkor az ár leszállítását igényelheti vagy el is állhat a szerződéstől, azaz visszakérheti a pénzét.


A cégnek a panaszlevélre legkésőbb harminc napon belül választ kell küldenie.


Mivel a kereskedelemmel foglalkozó vállalkozás a hibás teljesítést a jegyzőkönyvben elismerte, a cserét a terméktulajdonságainak, rendeltetésének és a vásárló érdekeinek figyelembevételével mielőbb meg kellett volna oldania. Ezt a kötelezettségét a leírtak szerint valószínűleg megszegte, hiszen nyolc hónap alatt sem tett neki eleget. Ezért az javasolható olvasónknak, hogy tértivevényesen postázza panaszát a gazdasági társaságnak és mellékelje az edénykészlet átadásakor készült jegyzőkönyv másolatát. Levelében a cserére adjon póthatáridőt! Érdemes azt is megírnia, hogy annak letelte után a szerződéstől eláll és visszaköveteli a teljes vételárat.

A cégnek a panaszlevélre legkésőbb harminc napon belül választ kell küldenie, ha ezt elmulasztja, érdemes bejelentést tenni a fogyasztóvédelmi hatóságnál.


S ha továbbra sem kapja meg az ép edényeket olvasónk vagy nem kapja vissza a pénzét, ha igényét elutasítják, akkor békéltető testületnél (96/ 520-217, 34/513-010) kezdeményezhet eljárást vagy bíróságon perelheti a céget.

Tanácsadás

A Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda szakemberei Győrben a Bajcsy-Zsilinszky út 44. szám alatt, a 202-es helyiségben várják az ügyfeleket tfőn és csütörtökön 12 és 16, kedden és pénteken 9 és 13 óra között ([email protected], 30/891-6625). Olvasóink fogyasztóvédelmi kérdéseiket elküldhetik szerkesztőségünknek is a [email protected] e-mail-címre.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!