Győr és környéke

2016.08.17. 02:12

A Railjet közel négy órás késéssel érkezett Győrbe - fotó

Hasonló késésre a tavaly nyár végi migrációs válság idején is ritkán volt példa a Budapest-Győr-Hegyeshalom vonalon.

Szeghalmi Balázs


"17:55-kor indultunk a Railjettel a Kelenföldi pályaudvarról. Felsővezeték-szakadás miatt a vonat Komárom előtt állt meg háromnegyed hét után " - kezdte a pár napja történt kálváriát Olvasónk.


Lassan csepegtek az információk 


"Végül éjszaka, fél 11-kor indultunk tovább, közel négy órás késéssel érkeztünk meg a győri állomásra. Hivatalosan 230 perc szerepelt a vonat utastéri kijelzőjén. Bebizonyosodott, hogy a válságmenedzsment nem a MÁV erőssége. Vonatpótló buszokra hiába vártunk, az információk lassan csepegtek. Talán négyszer mondták be a hangosba az aktuális helyzetet.


Az egyik osztrák utastársam az ÖBB-s büfésekkel vitatkozott, hogy máshol két óra után vizet osztanak ingyen, itt meg semmi" - folytatta Tudósítónk. Arra a kérdésünkre, hogy kapott-e kártérítést, a következő választ hallottuk: "nem álltam sorba. Az a tapasztalatom, hogy felesleges hercehurca az egész, amelynek a végén találnak egy mondvacsinált kifogást".


 

10 perc híján négy óra volt a késés Győr után. Fotó: Tudósító

10 perc híján négy óra volt a késés Győr után. Fotó: Tudósító



Eleinte jártak vonatpótló buszok


A MÁV sajtóosztályát megkérdeztük a "rekordgyanús" késésről. "A komáromi állomás egyik vágányáról kihaladó, Győrből Budapest-Déli pályaudvarra tartó személyvonat villamos motorvonat áramszedője letörött és megrongálódott a felsővezeték. Kora este egy másik szerelvény motorvonatának áramszedője ugyanígy sérült meg. A második vezetékszakadás után egy vágányon sem tudtak közlekedni a vonatok a kritikus szakaszon. A Volántól két autóbusz szállította az utasokat Almásfüzitő és Nagyszentjános között egy darabig, de a volántársaság később nem tudott több járművet biztosítani" - közölte a MÁV Kommunikációs Igazgatósága.


A vasúttársaság állítása szerint van vészforgatókönyvük hasonló szituációkra. A szóban forgó esetben például a személyvonatokról átszállították az utasokat a feláras vonatokra. Ez emberileg jó döntés volt, más kérdés, hogy a komáromi indulás után a Railjet késése azért lett egyre tetemesebb, mert a vonat minden állomáson megállt.


A kártérítésről egyelőre nincsenek pontos adatok


Arra a kérdésünkre, hogy a konkrét esetben fizettek-e kártérítést az utasoknak, a következő rövid választ kaptuk a MÁV-tól: "a kártérítési adatok csak később, az igények feldolgozása után állnak rendelkezésre".


A Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonalon az idei év első hat hónapában 332 kártérítési igényt rögzítettek. Csak Győr-Moson-Sopron megyében a késésekért közel 1,3 millió forintot volt kénytelen kifizetni a MÁV.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!