2016.02.09. 01:09
A MÁV beismerte: nincs orvosság a heringjáratokra a Kisalföldön - fotók
Olvasóink négy vonaton "lőttek" fotókat tömegjelenetről. A heringjáratok a Győr-Mosonmagyaróvár-Hegyeshalom-Rajka vonalon közlekednek.
Nyitókép: Az olvasás, tanulás valóban lehetetlen küldetés a Győrből 14.48-kor Mosonmagyaróvár irányába induló Flirt-motorvonaton.
"Három éve utazom vonattal hétköznap Győrből Mosonmagyaróvárra. A 6.48-kor induló vonattal járok. Amikor elkezdtem a Lajta-parti városban dolgozni, a szerelvény hosszabb volt, mint jelenleg. Ráadásul fele annyi ember utazott rajta pár éve, mint most.
Hiába száll fel egyre több ember, mozdulni sem lehet a kocsikban. Mégsem történik érdemi változás, nem csatolnak újabb kocsikat a szerelvényhez" - közölte Csényi-Nagy András. (Erről a vonatról szintén kaptunk fotókat, de a képek rendkívül homályosak.)
"Annyi helyem nem maradt állva, hogy az újságot kinyissam"
A Mosonmagyaróvárról 6.44-kor Győrbe induló vonaton sem jobb a helyzet. "Olyan sok ember vár a szerelvényre, hogy többnyire két vonatot összekapcsolnak. Február első napjaiban azonban csak egy vonatot indítottak Győr irányába. Annyi helyem nem maradt állva, hogy az újságot kinyissam" - mondta Rácz Gábor.
Pillanatkép a Mosonmagyaróvárról 6.44-kor Győrbe induló vonatról.
"Az elmúlt napokban a Rajkáról reggel 7.10-kor Győrbe érkező személyvonaton áldatlan állapotok uralkodtak. Alig fértünk fel a vonatra, a kalauz minden alkalommal műszaki hibára hivatkozott" - tette hozzá Szücs Balázs.
Olvasónk felvétele azért gyenge minőségű, mert a kezét nem tudta kinyújtani a kép elkészítéséhez a Rajkáról reggel 7.10-kor Győrbe érkező személyvonaton.
26 percen át tartó kínszenvedés
Hasonló "tömegnyomorról" kaptunk hírt a Győrből 14.48-kor Mosonmagyaróvár irányába induló Flirt-motorvonat esetében. "Hiába próbálnám hasznosan eltölteni az időt, esély sincs erre. Állva képtelenség elővenni tankönyvet a 26 percen át tartó kínszenvedés idején. Hosszú hetek óta ilyen körülmények között utazunk" - tudtuk meg Bodor Róberttől.
MÁV: "nincs lehetőségünk az erősítésére"
"Az említett, Győrből 6:48-kor induló vonat, több menetrendi időszak óta egyetlen egységgel közlekedik. Az utasszámlálási adatok alapján 90-95 százalékos az ülőhely kihasználtság. A vonat csúcsidőszakban jár, amikor az összes járművünk dolgozik és a legnagyobb forgalmat bonyolítjuk. Ezért nincs lehetőségünk az erősítésére" - kezdte a MÁV Kommunikációs Igazgatósága.
"A délután 14:48-kor Győrből induló vonat is zsúfolt, eddig nem találtunk megoldást a helyzet javítására. Pár éve bevezettünk két betétjáratot csúcsidőszakban 14:18 és 16:18-as indulással. Folyamatosan figyelemmel kísérjük az utasforgalom alakulását, de minden járművünk és beosztható munkatársunk dolgozik a csúcsidőszakokban" - zárta szavait a MÁV sajtóosztálya.
Mikor kezdenek el érdemben foglalkozni a hazai tömegközlekedéssel?
A válasz feketén-fehéren alátámasztja: több sebből vérzik a hazai tömegközlekedés. Pedig az utasok nem kevés pénzt fizetnek a jegyekért, bérletekért.