Győr és környéke

2014.04.15. 16:21

"Miért nőtt a számlám a rezsicsökkentés ellenére?"

A kisalfold.hu Olvasói bármilyen vizes ügyben bátran faggathatták a Pannon-Víz három győri munkatársát szerda délután.

Szeghalmi Balázs


15.26

Az online interjú véget ért: köszönjük Olvasóinknak az értékes kérdéseket, a Pannon-Víz munkatársainak a válaszokat.

14.08 - Kérdezz-felelek a Pannon-Víz három munkatársával

"Vízben gazdag jó napot!" - köszöntötte Olvasóinkat Karcsu Szilvia, Tóth László és Hollós Zsolt, a Pannon-Víz Zrt. munkatársai a Kisalföld szerkesztőségében.


Tóth László, Karcsu Szilvia és Hollós Zsolt a Kisalföld szerkesztőségében - fotó: Bábics Norbert

Tóth László, Karcsu Szilvia és Hollós Zsolt a Kisalföld szerkesztőségében - fotó: Bábics Norbert


- Tisztelt Pannon-Víz Munkatárs! Révfaluban, a Víztükör utcában az üres terület töltés felőli sarkában hónapok óta fedlap nélküli nyitott akna tátong. Valaki piros jellel ellátta, de a növényzet felnövésével lassan láthatatlanná válik, balesetveszélyes. Az aknába bele nem néztem, így nem tudom, hogy Önök illetékesek-e? Köszönettel vennénk a helyzet rendezését.

Tóth László: Februárban futott be hozzánk bejelentés egy ott lakó úrtól, hogy hiányzik a fedél. Ez egy csapadékvíz csatorna, nem mi működtetjük.
Felhívtuk az üzemeltetőt, a mérnök hölgy már meg is rendelte a pótlást. Addig is tettünk rá szalagot, s így felhívjuk a figyelmet a veszélyre.

 

- Nem tudom, miért lett több az átalánydíjam, mi alapján emelkedett meg most, mikor nem volt leolvasás sem. Hogyan lehetséges ez?

Hollós Zsolt: Konkrétumok nélkül nehéz korrekt választ adni erre a felvetésre. Az alábbi magyarázatok lehetségesek. Tényszámla után módosult a havi átlagfogyasztás, illetve amennyiben rendelkezik melegvíz mérővel, 2013. októberétől, annak szennyvíz díja és a hidegvízmérőn mért fogyasztása egy számlán szerepel, ezért is megemelkedhetett a havi átlagfogyasztás. Kérjük, a konkrét problémával keresse fel ügyfélszolgálatunkat (cím: Győr, Bartók Béla u. 10/C., Győr, Jókai út 1-3., központi telefonszám: 96/522-630, [email protected]).

"Felszerelték az önleolvasós kütyüket, mégis mindig becsült érték van a számlán"

- Engem az jobban érdekelne, hogy is lett rezsicsökkentés nélkül 8000 Ft, rezsicsökkentéssel 7000 Ft a részszámla, mikor tavaly fizettünk nem egészen 5000 Ft-ot? Felszerelték az önleolvasós kütyüket, mégis mindig becsült érték van a számlán. Tavaly
ősszel leolvastuk és kiderült, hogy a becsült érték jóval előrébb jár, mint az óra. A szolgáltató ingyen használja a pénzemet és ha reklamálok visszafizeti? Pénztechnikai szempontból hogyan is jártam jobban?

Karcsu Szilvia: A válasz nagyban hasonlít az előző kérdésre adott feleletre. A leolvasással kapcsolatban nem tudunk minden fogyasztót egyszerre leolvasni, ezért a leolvasott mérőóra-állások figyelembevételével, a hónap utolsó napjára arányosítunk átlagfogyasztás alapján. Ezért szerepel a számla záróóra-állása mellett, hogy becsült érték. Az óraállásával kapcsolatos reklamációját bármikor megteheti ügyfélszolgálatunkon (cím: Győr, Bartók Béla u. 10/C., Győr, Jókai út 1-3., központi telefonszám: 96/522-630, e-mail cím: iktato@pannon-víz.hu), melyet helyszíni ellenőrzés követ. Ez alapján korrigáljuk a megreklamált számlát, ha szükséges. 

"Az e-számlás fizetési módot az idei év második felétől kívánjuk bevezetni"

- Mikor vezetik be az elektronikus számlát és hozzá kapcsolódóan a bankkártyás fizetést? Már szinte minden szolgáltatónál működik!

Hollós Zsolt: Bankártyás fizetési lehetőség már minden ügyfélszolgálati irodánkban működik körülbelül egy éve. Az e-számlás fizetési módot az idei év második felétől kívánjuk bevezetni, de már dolgozunk a rendszer felépítésén.

- Ha megveszem a vizet a Pannon-Víztől, az azt feltételezi hogy a víz az enyém, azt csinálok vele, amit szeretnék: öntözök, főzök, mosogatok. A saját pénzemen kiépítettem a szennyvízelvezetést, a településen is kiépült a szennyvízelvezetés, szerintem ez is az ügyfelek pénzéből. Akkor miért nem a szolgáltató veszi meg tőlem az általam "előállított szennyvizet" és miért én fizetek horror összeget a saját tulajdonomért, hogy a szolgáltató megtisztítsa, és újra vízként eladja nekem?

Tóth László: A vízi-közmű törvényben a jogalkotók nem így közelítették meg a kérdést. A szennyvíz tisztítása sokkal jelentősebb költséggel jár, mint a szennyvíz elvezetése önmagában. A meglévő és működő szennyvízelvezető és tisztító rendszerek jórészt közpénzből épültek, ezek kihasználtsága mindannyiunk érdeke. Ha valaki egyedi szennyvíztisztítást kíván megvalósítani, akkor ezt a vízügyi hatóságnál kell engedélyeztetni. Ennek a költsége azonban jóval magasabb, mint a megépült rendszerek igénybevétele.

Hova tűnik a szennyvíz és hogyan tisztul meg?

- Érdekelne, hogy a locsolási kedvezménynek mi a bejelentési határideje? Régebben a számlával mellékelték a bejelentő papírt, ezt megszüntették, de miért?

Karcsu Szilvia: A bejelentés határideje minden évben április 15. A számla hátoldalon küldött tájékoztatóban ezt az információt idén is olvashatták fogyasztóink a januári számlán. Új bekötések, tulajdonosváltás esetén az ilyen jellegű igényeket folyamatosan fogadjuk be és frissítjük. A szóban forgó formanyomtatványt társaságunk honlapján ide kattintva tölthetik le a lakossági fogyasztók. 

- Mi lesz a háztartásokból távozó szennyvíz sorsa?

Tóth László: Az utcai csatornákon és a szennyvíz-átemelőkön keresztül a szennyvíztisztító telepre jut a csatornákba került víz. Először a fizikai szennyeződéseket távolítjuk el, majd élőlények (baktériumok) tisztítják meg a szennyvizet. Ezért is fontos, hogy ne kerüljön mérgező anyag az elvezető rendszerekbe.

"Az ívóvíz tisztítása köszönhetően kiváló földrajzi adottságainknak sokkal olcsóbban megoldható"

- Miért kerül közel ugyanannyiba a szennyvíz elvezetése, mint a tiszta ívóvíz?

Tóth László: A szennyvíz elvezetése és tisztítása közel kétszer annyiba kerül, mint az ívóvíz ellátás költsége lakossági és nem lakossági állományban egyaránt. A szennyvíztisztító telepen bonyolult és drága berendezéseket működtetünk, melyeknek nagy az energia igénye. A korszerű és hatékony környezetvédelem sajnos drága, sok pénzbe kerül. Az ívóvíz tisztítása köszönhetően kiváló földrajzi adottságainknak sokkal olcsóbban megoldható a Kisalföldön.  

"Társaságunk sem a rezsicsökkentésre, sem egyéb más állami kompenzációt, támogatást eddig nem kapott"

- A kedden napvilágot látott ívóvíz támogatásokkal kapcsolatban kérdésem lenne: a Pannon-Víz mennyi támogatást kapott?

Hollós Zsolt: Társaságunk sem a rezsicsökkentésre, sem egyéb más állami kompenzációt, támogatást eddig nem kapott. Ellentétben azokkal a vízi-közmű szolgáltatókkal, akik csak lényegesen nagyobb költséggel tudják megoldani a szolgáltatást szétszórt településeken, hegyvidéki falvakban, üdülő körzetekben. Ezeknél a szolgáltatóknál a víz díja is jóval magasabb.

- A vízóraállását az utcáról, autóból leolvassák, akkor miért jönnek mégis a munkatársaik, hogy lemásszanak az aknába és szabad szemmel is leolvassák. Nem fölösleges az egyik munkafolyamat?

Karcsu Szilvia: Évente egyszer munkatársainknak kötelező minden vízmérőt szabadszemmel leolvasni, még akkor is, ha az aknában vagy az adott felhasználási helyen felszerelt vízmérő jeladóval van ellátva. Erre azért van szükség, mert a leolvasással egyidejűleg ellenőrizzük a felhasználási helyen lévő szabályos víziközmű használatot. Végül, de nem utolsósorban fontosnak tartjuk, hogy személyesen tartsuk a kapcsolatot fogyasztóinkkal. 

Előzetes

A számlázási ügyekben Hollós Zsolt, a Pannon-Víz Zrt. értékesítési osztályvezetője, míg műszaki kérdésekben Tóth László, a Pannon-Víz Diszpécser Szolgálatának vezetője válaszol Olvasóink problémáira, felvetéseire.

Kérdéseiket az "[email protected]" e-mail címre várjuk - kérjük, a levél tárgyában tüntessék fel: víz -, vagy írják meg Facebook-oldalunkra!

  

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!