ficánka

2009.02.01. 21:08

Patras

Fájó szivvel búcsút mondtam Tesszalonikinek. Reggel fel tizkor átvittük a csomagokat görög barátunkhoz, majd csináltunk még egy kis városnézést.

A nap elég szerencsétlenül indult. Ahogy sétáltunk át a csomagokkal, beleléptem valami restauráláshoz használatos festékbe, s az egész cipőm és nadrágom fehér volt. Mintha épp egy házfelújitásból jöttem volna. Gyorsan kimostam görög barátunk lakásán a gatyám, amit egyébként pont aznap vettem le a száritóról. :) A cipőm is sikerült helyrehozni, ami viszont újabb szerencsétlenség, az az, hogy elromlott a cipzár a csizmámon. Igy most elég szellősen érzem magam, de hát más cipőm nincs itt sajnos. Reméljük nem fog esni.

Visszatérve. Miután mindent kitisztitottam, elmentünk a Hammamba, mert eddig még nem sikerült megnéznem. Nagyon tetszett. Ezután elfogyasztottam az utolsó menzás ebédemet. Elköszöntem a konyhásoktól. Hát, kifolyt a könnyem picit. Mindig nagyon kedvesek voltak.

Ebéd után rohantam a vonatra. Karolinnak kb. annyi csomagja volt, mint nekem a félév alatt. Pedig ő csak a 7 napra pakolt. Ő még visszamegy Tesszalonikibe. :) A vonat út elég hosszú volt, közben pár embert megkérdőiveztem. :) Már csak 90 embert kell megkérdeznem az utazás alatt.

Athénba érve leraktuk a csomagjainkat, jobban mondva én a nagy bőröndömet az egyik barátunk lakásán, akivel még a nyelvi kurzuson találkoztunk. Ezután elindultunk. Most a vonaton ülünk, ami megy Patrasba. Karolin hozta a laptopot, igy mindig tudok irni a blogra. Éjfélre érünk oda. A srác (lakókocsi) felvesz minket az állomáson. Kiváncsi vagyok a mai szálláshelyünkre. :) Ha lesz net, akkor felteszem az irományt a blogra, ha nem akkor majd holnap. Nem tudom mit várjak, mert a srác azt mondta, hogy nincs  áram, viz, stb. :)

Tegnap nem sikerült internethez jutnom. Szerencsésen megérkeztünk. A srác nagyon aranyos, segitőkész. Vacsoráztunk, majd felmentünk Krinibe, egy kis faluba, a hegyekbe a lakókocsihoz. Elég hideg volt. Csak mi aludtunk ott, ő otthon aludt a lakásában. Eleinte elég ijesztő volt, kutyák ugattak, mozgást hallottunk mindenhonnan. A lakókocsiban nem volt sem elektromosság, sem viz. Gyertyával világitottunk és kaptunk egy üveg Sangriát, hogy ne érezzük a hideget. Csak egy pohárral ittunk, mert közben rájöttünk arra, hogy ha megisszuk az egészet, oké, hogy nem érezzük annyira a hideget, de folyamatosan járhatunk a WC-re, ami ugyebár nem volt, igy mehettünk volna a természetbe. :) Karolin eléggé meg volt ilyedve, mert elkezdtem neki mondani, hogy képzelje el, mi történik, ha valaki bejön a lakókocsiba és megöl minket. :)Senki nem hallaná, stb. Már a srácot akarta hivni, hogy mégsem akar ott aludni. Végül nagy nehezen elaludtunk, viszont 3 után megébredtem arra, hogy wc-re kell mennem. Hát, jó hideg volt. Próbáltam visszatartani, de 4 órát lehetetlen.

Reggel 9-kor keltem fel. Karolin még aludt. Kimentem a lakókocsiból, melegebb volt az udvaron, mint az alvóhelyünkön. A lakókocsi mellett épitkezik a srác, a lakás szerkezete már készen van, felmentem a tetőre, s élveztem a napsütést, amig szállásadónk meg nem érkezett. Nagyon szép volt a kilátás. Este nem láttunk semmit a sötétben, igy reggel nagyon meglepődtünk. Miután a srác megjött, lementünk a hegyről a legközelebbi kávézóba elsősorban WC-re :) majd reggelizni és kávézni. Ezután sétáltunk a városba, megnéztük a nevezetességeket. Patras nem olyan nagy, mint Tesszaloniki, de nagyobb mint Krétán Rethimno volt. Megszerettem nagyon hamar. :)

Patras

Délután elmentünk szálllásadónk barátját meglátogatni, s Spiros (lakókocsis barátunk) megbeszélte barátjával, hogy ma ott alszunk. Karolinnak nem jött be a lakókocsi. Szerintem tök buli volt. :)

Szóval most itt vagyunk, fogtunk internetet. Nemrég jöttünk meg egy hangulatos kávézóból. Előtte pedig megnéztük a tengerpartot a fényekben, és a világitótornyot. Holnap még megnézünk pár nevezetességet a városban, majd elmegyünk Olimpiába. Az estét Zacharo-ban töltjük már, ha minden igaz.