Sopron és környéke

2016.02.19. 10:53

Késett a javítás, jár a pénz

Hónapokon át tapasztaltak feszültségingadozást a Kőfaragó tér 2. szám alatti társasház lakói. Az E.ON késve hárította el a hibát, a tájékozott közös képviselő pedig minden lakásra kijárta a kötbért.

Nagy Márta - Kisalföld napilap

Kellett némi idő, míg rájöttek a lakók, hogy nemcsak a saját lakásukban pislákolnak a lámpák, hanem az egész lépcsőházban gondot okoz a feszültségingadozás. Sorra mentek tönkre az energiatakarékos LED-lámpák. Közös képviselőjük, Nagy Attila ezt követően jelezte a szolgáltató felé a problémát.


– Először tavaly augusztus 2-án tettem bejelentést e-mailben az E.ON-nak. Szeptember másodikán meg is érkeztek az áramszolgáltató munkatársai, a kábelfogadó szekrényben mértek, majd megállapították, hogy gond van a bejövő feszültséggel. Azzal távoztak, máshol is mérniük kell, hogy megtalálják a hiba forrását – kezd történetükbe Nagy Attila.


– Nem jöttek vissza, más módon sem kaptam visszajelzést, így újra levelet írtam. Erre azt kaptam válaszul, a kábelfogadó szekrényben a szolgáltató kötőelemcserét végzett és ezzel a panaszok megszűntek. Nos, megnéztem azt a szekrényt: több tízéves porréteg volt a kábeleken, szó sem volt semmilyen cseréről! És a lámpáink továbbra is csak pislákoltak.


Újabb panaszlevél ment, amire szeptember 24-én jött meg a válasz: új iktatószámmal, mint új panaszt vették fel ezt az el nem rendezett ügyet – foglalja össze a hosszú történetet a közös képviselő. Nem hagyta magát: panaszt tett a Magyar Energetikai és Közműszabályozási Hivatalnál, a megyei békéltető testületnél, s persze tovább írta leveleit a szolgáltatónak is.


Elérte, hogy novemberben újabb feszültségmérést végzett az E.ON, decemberben pedig végre kicserélték a meghibásodott kábeltoldót. De Nagy Attila nem dőlt hátra elégedetten: négy hónapra nyújtott be a társasház minden lakója nevében kötbérigényt a szolgáltatóhoz. Nem is tudtak vitatkozni a jogosságról az E.ON-nál, ám a kötbért csak egyszer, a társasháznak akarták kifizetni. Ezen a ponton lett elege a közös képviselőnek, s kereste meg szerkesztőségünket...


– Tizenegy lakás van a lépcsőházban, mind a tizenegyben szenvedtek a hibától, az elmaradt javítástól. Ezért mindnyájukat megilleti a törvény által előírt jóváírás, hiába hivatkozik az E.ON arra, hogy csak én jelentettem be a problémát, nem pedig külön-külön – érvel Nagy Attila.


– Átvizsgálva az érintett társasházzal kapcsolatos folyamatot, a nem megfelelő feszültségminőségre vonatkozó, Garantált Szolgáltatás szerinti egyszeri kötbért az igényükkel jelentkező társasházi lakóknak kifizetjük. Ez egy egyszeri, lakásonként ötezer forintos kifizetést jelent. A félreértés részben az események, részben a kötbérek megítélésében volt. Bízunk abban, hogy a fentiekben leírt eljárással ügyfeleink is elégedettek lesznek – kaptuk a választ a szolgáltató szóvivőjétől. Hurrá, győzött a lépcsőház!


– Nem egészen – mondja Nagy Attila. A közös képviselő szerint ugyanis mindenkinek kétszer ötezer forintos jóváírás jár azért, mert nem kezdték meg az előírt időn belül a mérést, és mert csak az újbóli bejelentésre tettek lépéseket a feszültségpanasz kivizsgálására. A levelezés tehát folytatódik.


Nyitókép: Nagy Attila már súlyos órákban mérhetné azt az időt, amit levelezéssel és utánajárással töltött. Fotó: Magasi Dávid


 

Címkék#eon#Sopron

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!